1. 6

    Ik heb altijd een bwondering voor Lada’s gehad. Goede auto’s voor weinig geld. Een Saab vind ik bijvoorbeeld al sinds jaar en dag een auto voor nitwits, die modieus willen rondrijden met 3e hands techniek. Toen ik zag dat klimaatdeskundioloog Pier Vellinga met zo’n vehikel de wegen onveilig maakte, werd ik duidelijk in mijn oordeel bevestigd!

  2. 7

    Was me dat moeilijk parkeren zeg! Dan manoeuvreerde een Wartburg zoveel vlotter! Lastig punt dat ze gemeen hadden: zwaar aandampende ruiten bij regen. En blazen hielp niet. Aan de zeer slecht ontworpen ventilatie werd pas verholpen na de val van de muur (Wartburg dan nog een kort tijdje VW): “Die Heizung mit Belüftungsgebläse wurde ebenfalls komplett neu konstruiert”.

    En Saab techniek hierboven kan ik ook bevestigen. Wartburg niet veel beter, maar zoveel goedkoper in onderdelen ;-)

  3. 10

    Harry: Goede auto’s voor weinig geld.

    Dat concept zou weer opnieuw ingevoerd moeten worden. Dan wel elektrisch aangedreven natuurlijk, maar verder helemaal back to basics. Alle elektronische teringzooi achterwege laten, gewoon je raampjes weer zelf openzwengelen.

    S’z: Was me dat moeilijk parkeren zeg!

    Je bedoelt: daar had je nog armen voor nodig? Tegenwoordig parkeren de auto’s zichzelf, het moet toch echt niet gekker worden.

  4. 11

    @S’z
    De laatste Wartburgs waren voorzien van een 1.3 Opel motor! De Trabants, de vijand hadden zo’n beruchte VW Polo motor (slecht bestand tegen korte ritjes in combinatie met vrieskou), dat de Trabant 4takt zelfs in Oost-Duitsland impopulair werd.
    Ach, aandampende ruiten, mijn vrouw heeft nog steeds niet door hoe de airco van haar Prius werkt, ze is altijd vol verbazing hoe ik bij kletsnat winterweer de beglazing van mijn Toyota Tundra Crewmax met 5.9 V8 GM engine zo schoon hou.

  5. 12

    Wat wel opvalt aan dat Lada besluit is dat ze de productie stopzetten, terwijl die wagen in 2010 nog een verkoopssucces was.

    @#11: Toyota, vier verschillende gereden tot ze op waren, telkens met veel rijplezier …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren