1. 2

    Schoon vervoer in Amsterdam is na Wiebes nog een ver toekomstbeeld. Ik ben zeer benieuwd hoe hij de boel bij de belasting op orde gaat krijgen?

    In Amsterdam zijn ALLE initiatieven voor schoon goederenvervoer zijn mislukt door gebrek aan beleid. (Juist één van de drie pijlers voor schone stedelijke distributie!). Zo was de city cargo tram was een gênant bestuursdrama. Over vracht over de gracht wordt met geen woord meer gesproken en initiatieven zoals binnenstadservice en ’t nieuwmarktproject zijn hard hopeloos mislukt. Wiebes herhaalde vaak dat bedrijven moesten samenwerken en daar bleef het bij. Het zette vooral geen zoden aan de dijk.

    Verder komt door Wiebes de rekening van de slechte luchtkwaliteit nogal eenzijdig bij de burger terecht ipv. ‘de vervuiler betaalt’. Maatregelen die niet discrimineren zoals een milieuzone bestelbusjes werden door Wiebes tegengehouden maar milieuzone-personenvervoer komt er wel. Zwaar vervuilend verkeer (zoals touringcars) worden niet geweerd maar juist gestimuleerd!

    Ik heb er weinig vertrouwen in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren