Commissie-Wijffels: banken moeten producten inzichtelijker maken.

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

NIEUWS - Dat staat in het rapport dat de commissie zojuist gepresenteerd heeft.

Open artikel

0

Reacties (3)

#1 Kalief

Het is een advies met interne tegenstrijdigheden. Ze willen dat hypotheekproducten simpeler worden zodat consumenten ze makkelijker kunnen vergelijken. Verbloemende terminologie trouwens, hypotheekproducten zijn leningen en die consumenten zijn woningzoekers. Je gaat niet naar de buurtsuper voor een kilo hypotheekproduct. Anyway, als de hypotheken worden versimpeld zijn ze makkelijker te vergelijken omdat er minder te vergelijken valt. Met als uiterste een one size fits all lening.

#2 McLovin

@1: Behalve dat is het uiteraard allemaal leuk en aardig bedoeld (dat je uberhaupt een commissie nodig hebt om dit te verzinnen) maar zoiets ongeveer was er tich ook in de reiswereld: Reisjes die heel goedkoop lijken maar als je daadwereklijk besteld kwam er nog van alles bij….en dat mocht niet meer…en nog steeds gebeurt het. Dus ja, zolang een verkoper de koper in de luren kan leggen door op de grens van het toelaatbare te balanceren om de maximale winst er uit te persen gaat dat toch gebeuren.
Sowieso spreekt dit advies iets anders tegen: die van “moderne” economische inzichten waarin bedrijven worden aangespoord om unieke producten te maken. Nou is uniek niet altijd gelijk aan onvergelijkbaar maar als je een product complex maakt (echt of met marketing termen en labels) heb je al snel een quasi-uniek en onvergelijkbaar product. Maar goed, wie weet….

#3 Henk van S tot S

@1:
” ….. Verbloemde terminologie…”
Verwacht je wat anders in een tijd waarin men niet meer met elkaar spreekt, maar communiseerd ;-)
Op zich is het rapport zo beroerd niet.
Zeker niet als je het handig vindt om een winstgevende bank weer te privatiseren ;-)
De timing had wat handiger gekund.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*