Patriotism is the last refuge of a scoundrel.
Zo schreef de Engelse schrijver Samuel Johnson (1709-1784) ooit.
De blijvende relevantie van deze uitspraak wordt heel aardig geïllustreerd door dit nieuwsbericht uit Trouw:
[…] McDonald’s [komt] met een opmerkelijke nieuwe campagne. In de reclame is geen hamburger of kroket te zien, maar een reeks McDonald’s borden langs Amerikaanse wegen. Onder die borden hangen teksten als ‘We remember 9/11’ en ‘Boston strong’, verwijzingen naar nationale rampen.
Je producten zijn niet te vreten en je verliest al jaren marktaandeel aan je concurrenten. Wat doe je dan? ‘Kijk daar een wapperende vlag!’
Reacties (8)
Zulke pogingen doen me altijd weer denken aan Reclamebureau Multilul: https://www.youtube.com/watch?v=o9o8uhym8fk
Net als zeg maar dat tegenwoordig alles in de supermarkt in NL: “Echt Hollands” moet zijn.
Hoe krijg u da nu voor mekaar su, zo ’n embedded?
https://www.youtube.com/watch?v=4vxtde9t0Ew
@4: tik in (zonder de spaties):
[ youtube ](plak de ID-code van je filmpje)[ /youtube ]
jemig hebben ze daarvoor html5 uitgevonden…
Never Forget!…the Big Mac.
Wat @2 zegt, daar word ik inmiddels ook erg zenuwachtig van.
Sargasso ontdekt reclame!