Spektakelmaatschappelijk moet je nu ook de layering en de software interface erbij tonen … Op BBC 1 of 2 was er onlangs een tv documentaire van een of ander model of zangeresje dat “het systeem” van shoot tot publicatie doorliep met de vraag “don’t photoshop me” om ’s te zien wat dat gaf, maar ook om te denonceren hoe het ondertussen vrijwel àltijd gebeurt.
#3
Riix Hanenwürger
Je zou maar in de industrie werken. Zullen die mensen ooit in een spiegel durven kijken, vraag ik me af…
#4
Thomas
Kijk zolang iedereen, ook meisjes/vrouwen weten dat (foto)modelen worden geshopt worden, dan is het niet erg dat het gebeurt lijkt me.
#5
klaplong
ach ja ik geloof niet dat iemand in de commercie ooit de bedoeling heeft gehad om een keiharde spiegel voor te houden aan de maatschappij of de consument.
deze schijntegenstelling tussen werkelijkheid en het beeld dat de commercie schetst is dan vooral een bron van oeverloze semi intellectuele opiniepraatjes met nul waarde whatsoever
Reacties (6)
Sunny Bergman: kom er maar in!
Spektakelmaatschappelijk moet je nu ook de layering en de software interface erbij tonen … Op BBC 1 of 2 was er onlangs een tv documentaire van een of ander model of zangeresje dat “het systeem” van shoot tot publicatie doorliep met de vraag “don’t photoshop me” om ’s te zien wat dat gaf, maar ook om te denonceren hoe het ondertussen vrijwel àltijd gebeurt.
Je zou maar in de industrie werken. Zullen die mensen ooit in een spiegel durven kijken, vraag ik me af…
Kijk zolang iedereen, ook meisjes/vrouwen weten dat (foto)modelen worden geshopt worden, dan is het niet erg dat het gebeurt lijkt me.
ach ja ik geloof niet dat iemand in de commercie ooit de bedoeling heeft gehad om een keiharde spiegel voor te houden aan de maatschappij of de consument.
deze schijntegenstelling tussen werkelijkheid en het beeld dat de commercie schetst is dan vooral een bron van oeverloze semi intellectuele opiniepraatjes met nul waarde whatsoever
Ik beschouw dat als een compliment dan maar.