Facebook bepaalt steeds vaker wat je leest

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (8)

#1 Zevv

Sargasso toch ook ?

  • Volgende discussie
#2 Bullie

Neej, dat zijn geen posts maar advertorials van Bol.com

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Dimitri Tokmetzis

Neu, het idee is dat google en ook nieuwssites steeds meer personaliseren, vaak zonder dat je het door hebt. Op zich heel leuk en nuttig. Aan de andere kant – en daar waarschuwt de auteur voor – roept dat wel vragen op: krijg je wel de info die je nodig hebt, krijg je wel de info die niet in de ‘bubble’ van jezelf of van je vrienden past. Ik lees ’t boek nu (binnenkort een recensie) en spoiler alert: tot nu toe vind ik het een uitstekend boek, verfrissende manier om naar mediaconsumptie te kijken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Steeph

Dit filmpje gaat daar ook over:
http://www.ted.com/talks/lang/eng/eli_pariser_beware_online_filter_bubbles.html

(Volgens mij hadden we die ook al een keer, maar goed)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Bullie

@3 Je vergeet de link! bol.com!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Cracken

Heeft dat niet vooral te maken met dat veel mensen gewoon gemakshalve alleen kijken naar de zoek/nieuws-resultaten op de eerste pagina?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 microsoft surface

Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written
article. I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I’ll certainly return.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7.1 Krekel - Reactie op #7

Kijk eens aan. Die kan je mooi in je zak steken, Dimitri Tokmetzis. Je kan je rug weer rechten.

Zo’n Microsoft Surface schijnt trouwens wel een goeie plek te zijn om je iPad op te leggen, daarom heet-ie denkelijk ook Surface.