Interessante test. Vooral dat er een Mercedes en een Volvo hoog uit de test komen had ik als leek niet meteen verwacht. Echter, er moet wel de kanttekening gemaakt worden dat deze test geen rekening houdt met de vervuiling van de productie en met de verwerking van afgedankte auto’s. Ben benieuwd hoe de lijst er uit zou hebben gezien als dat wel gedaan was.
#2
esgigt
Opvallend dat de meeste van die kleine schijthokken waar de NL regering ons graag in wil zien er niet in staan.
#3
vandyke
De Duitse ADAC test dat Volkswagen op een komt.
Ik moet stoppen met drinken want daar word ik wantrouwig van.
Het moet natuurlijk wel leuk blijven voor de BMW’s, Daimler-Benzen en Porsches van deze wereld.
#5
Mike
Waarom een verwijzing naar een Belgisch artikel over een Duitse test? Is het dan echt zo slecht met de kennis van het Duits gesteld? Voor wie de Duitse uitleg over deze test echt niet kan lezen, de score wordt berekend over de uitstoot van:
* Koolstofmonoxide (CO)
* Koolwaterstof (CxHy)
* Stikstofoxiden (NOx)
* Fijnstof
* Koolstofdioxide (CO2)
En al deze compenenten worden gelijk meegenomen in de score behalve de CO2, die wordt relatief ten opzicht van voertuigklasse berekend. Dus een grotere auto “mag meer CO2 uitstoten”.
Ja, zo kan ik het ook!
#6
S’z
Het is niet niks, het is een begin, …
#7
Jeroen
Jammer dat de nieuwe Prius (net uit) niet is meegenomen. Ben wel benieuwd hoe die in zo’n vergelijking eruit zou komen.
Reacties (7)
Interessante test. Vooral dat er een Mercedes en een Volvo hoog uit de test komen had ik als leek niet meteen verwacht. Echter, er moet wel de kanttekening gemaakt worden dat deze test geen rekening houdt met de vervuiling van de productie en met de verwerking van afgedankte auto’s. Ben benieuwd hoe de lijst er uit zou hebben gezien als dat wel gedaan was.
Opvallend dat de meeste van die kleine schijthokken waar de NL regering ons graag in wil zien er niet in staan.
De Duitse ADAC test dat Volkswagen op een komt.
Ik moet stoppen met drinken want daar word ik wantrouwig van.
@2: “Reflecting the personal demands of the consumers the CO2 emissions are assessed according to a vehicle class dependent system. The goal of the EcoTest is to support the consumer with helpful information, not to bother him with the simple information that big cars emit more CO2 and consume more fuel, respectively, than small ones.”
Het moet natuurlijk wel leuk blijven voor de BMW’s, Daimler-Benzen en Porsches van deze wereld.
Waarom een verwijzing naar een Belgisch artikel over een Duitse test? Is het dan echt zo slecht met de kennis van het Duits gesteld? Voor wie de Duitse uitleg over deze test echt niet kan lezen, de score wordt berekend over de uitstoot van:
* Koolstofmonoxide (CO)
* Koolwaterstof (CxHy)
* Stikstofoxiden (NOx)
* Fijnstof
* Koolstofdioxide (CO2)
En al deze compenenten worden gelijk meegenomen in de score behalve de CO2, die wordt relatief ten opzicht van voertuigklasse berekend. Dus een grotere auto “mag meer CO2 uitstoten”.
Ja, zo kan ik het ook!
Het is niet niks, het is een begin, …
Jammer dat de nieuwe Prius (net uit) niet is meegenomen. Ben wel benieuwd hoe die in zo’n vergelijking eruit zou komen.