Eerder meldden we nog op deze site dat de SUV van Chinese makelij, de Landwind, een lijkkist op wielen is. Althans, dat beweren de ANWB en de Duitse zusterorganisatie ADAC op basis van botsproeven.
Volgens de importeur is er echter niks aan de hand, de auto is goedgekeurd door de Duitse TüV. Voorwaar ook geen klungels, dus: wie heeft er nu gelijk?
Reacties (6)
Dit zaakje riekt naar marktprotectionisme. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het stinkt wel.
update inmiddels is
gebleken dat de TuV anders gestest heeft dan de ANWB en De Adac. Met lagere snelheid en extra steunbalk. Dus theoretsich kenne ze allemaal gelijk hebben.
Ja, lekker handig… rij je je hartstikke dood in je landwind.. Zegt de importeur: “Ooh, u had de extra steunbalk niet onder de auto gelast… Tsja….”
Ehhh.. hebben auto importeurs tegenwoordig speak with dead standaard in het pakket zitten? Anders heeft je verhaal gaatjes :).
Dat ding is goed voor het oplossen van files.
Het aantal verkeersdeelnemers neemt vanzelf af ;-)
Het lijk mij niet eerlijk van de ANWB om de vergelijk te maken met SUV van de dubbele prijs. Zij hadden moeten vergelijken met auto´s van de zelfde prijsklassen lijkt mij. Zoals de Peugeot 307 de Senic en de Picasso. Ik vraag mij af hoe die wagens het doen. Dat zijn toch bij definitie de zogenaamde familieauto´s gevuld met mintens twee a drie kinderen.
Ik moet bekennen dat ik na twintig jaar lid te zijn overgestapt naar de concurent. Het is geen rancune van mijn kant maar louter alleen dat het voor mij als gewone man niet meer betaalbaar werd om lid te zijn en nu ontnemen zij de gewone man om een goedkope SUV te kopen. Het zelfde gebeurde met de Dacia. Kom dertig jaar geleden zei men ook over de Skoda en lachte mijn vader uit. Moet je nu zien.
Hallo Nort,
In het originele artikel staat dat de landwind de slechtste resultaten had van ALLE auto’s die de ANWB de laatste 30 jaar getest heeft. Daar zitten dus ook de door jou genoemde auto’s bij. En een Scenic is nou niet echt cheap te noemen.