Het is niet alleen reclame, facebook en twitter zijn ook handige tools. Een nieuwsprogramma dat niet crossmediaal werkt (jaja jargon) heeft wel een probleem
Je bedoelt een nieuwsberichtje op internet dat je het op de sociale media kan zetten?
#6
Olav
Hulde voor dit Franse beleid.
#7
JSK
Hoe is dit geen nationalisme?
#8
Rene
@7: Nou? Waarom is het dat niet? Laat ons niet langer in spanning!
#9
KJ
Ik vind het prima, zelfs als het nationalisme is. Het hele idee dat we van belastingcenten zoiets archaisch als TV moeten onderhouden met z’n allen, moet op de schop. En hoe meer van dit soort akkefietjes daaraan een bijdrage kunnen leveren, hoe beter.
#10
Bismarck
@7: Ik ben vooral benieuwd hoe het dat wel is.
Ik zeg: geen sluikreclame +1bis!
#11
JSK
Haha… oh sorry, ik dacht dat nationalisme nog taboe was onder “progressieven”.
#12
qwerty
Toch vreemd in een land waar je een drankje bestelt met een merknaam: als je een tonic wil bestel je een ‘Schweppes’. Heel veel merknamen zijn type-identificatie geworden. En dat wordt echt ook gewoon op TV gebruikt.
#13
Rene
@11: Hee, dat is niet netjes, wachten tot KJ heeft gereageerd om je er makkelijk vanaf te kunnen maken. Ik wil nog steeds weten waaruit jij precies afleidde dat de poster (?) vond DAT dit geen nationalisme was.
#14
JSK
@Rene: Niet de poster, wel de “goede zaak zo” comments in deze thread. Want Franse merknamen worden uiteraard niet geweerd. Te beginnen met “le frigo”, afgeleid van de naam van het bedrijf dat voor het eerst koelkasten op de Franse markt bracht.
#15
Rene
Ja, het is uiteraard nationalisme. De Fransen staan binnen Europa ook wel erg algemeen bekend om hun culturele (en specifiek taalkundige) zelf-verheerlijking natuurlijk en deze waanlink leek in ieder geval mij ook duidelijk die insteek te hebben. Vandaar dus dat ik me even afvroeg hoe jij een tegenovergestelde ervoer. Altijd grappig immers, bias-weging.
Maar fair enough. Ik interpreteerde een missende “@6” als “@0”. Zolang we het maar eens zijn dat Fransen arrogante kwallen met een diep onbesef van de eigen totale nutteloosheid zijn vind ik het verder best…
#16
KJ
Het kan natuurlijk ook zijn dat het niet zozeer een afkeer is van Amerikaanse merknamen, als wel merknamen van dingen die direct met TV concurreren.
Reacties (17)
Entartete Wörter, zut alors!
Het gaat er niet om dat het een Engelstalig woord is, maar een commercieel bedrijf. Reclame dus. Klopt ergens wel.
Het is niet alleen reclame, facebook en twitter zijn ook handige tools. Een nieuwsprogramma dat niet crossmediaal werkt (jaja jargon) heeft wel een probleem
ik zeg luxaflex eens snel op met je philishave!
Je bedoelt een nieuwsberichtje op internet dat je het op de sociale media kan zetten?
Hulde voor dit Franse beleid.
Hoe is dit geen nationalisme?
@7: Nou? Waarom is het dat niet? Laat ons niet langer in spanning!
Ik vind het prima, zelfs als het nationalisme is. Het hele idee dat we van belastingcenten zoiets archaisch als TV moeten onderhouden met z’n allen, moet op de schop. En hoe meer van dit soort akkefietjes daaraan een bijdrage kunnen leveren, hoe beter.
@7: Ik ben vooral benieuwd hoe het dat wel is.
Ik zeg: geen sluikreclame
+1bis!Haha… oh sorry, ik dacht dat nationalisme nog taboe was onder “progressieven”.
Toch vreemd in een land waar je een drankje bestelt met een merknaam: als je een tonic wil bestel je een ‘Schweppes’. Heel veel merknamen zijn type-identificatie geworden. En dat wordt echt ook gewoon op TV gebruikt.
@11: Hee, dat is niet netjes, wachten tot KJ heeft gereageerd om je er makkelijk vanaf te kunnen maken. Ik wil nog steeds weten waaruit jij precies afleidde dat de poster (?) vond DAT dit geen nationalisme was.
@Rene: Niet de poster, wel de “goede zaak zo” comments in deze thread. Want Franse merknamen worden uiteraard niet geweerd. Te beginnen met “le frigo”, afgeleid van de naam van het bedrijf dat voor het eerst koelkasten op de Franse markt bracht.
Ja, het is uiteraard nationalisme. De Fransen staan binnen Europa ook wel erg algemeen bekend om hun culturele (en specifiek taalkundige) zelf-verheerlijking natuurlijk en deze waanlink leek in ieder geval mij ook duidelijk die insteek te hebben. Vandaar dus dat ik me even afvroeg hoe jij een tegenovergestelde ervoer. Altijd grappig immers, bias-weging.
Maar fair enough. Ik interpreteerde een missende “@6” als “@0”. Zolang we het maar eens zijn dat Fransen arrogante kwallen met een diep onbesef van de eigen totale nutteloosheid zijn vind ik het verder best…
Het kan natuurlijk ook zijn dat het niet zozeer een afkeer is van Amerikaanse merknamen, als wel merknamen van dingen die direct met TV concurreren.
@16: Of misschien wel sluikreclame.