Krekel, het schijnt dat de nicht van de buurman van een oom van Jan Marijnissen ooit gepakt is voor het verkrachten van jonge zeeleeuwtjes. Journalistiek!
#13
Krekel
Dat schijnt niet, Bicat, dat is zo … en ik kan het weten.
#14
EVH
“Krekel, het schijnt dat de nicht van de buurman van een oom van Jan Marijnissen ooit gepakt is voor het verkrachten van jonge zeeleeuwtjes. Journalistiek!”
*duikt er meteen op*
#15
Snaporawski
Ook heel goed is die telefoondroedel van Jackie Treehorn, en hoe the Dude die ontdekt. Maar mijn favoriet blijft Knox Harrington – from London – in gesprek met die Italianen.
#16
mescaline
Lebowski is ook echt prachtig. Iedere Amerikaan (real M) weet: ik kijk naar een droom die nooit meer mag.
#17
Snaporaz
“The Big Lebowski” valt ook te bekijken als film noir van de 3e generatie. Aanvankelijk had je Marlowe & co (cf. “The big sleep” of “The Maltese falcon” als getrouwe verfilmingen van de boeken van Chandler, Hammett & co) als ‘held’ ; ten tijde van “The Long Goodbye” (RIP Robert Altman), speelde Elliiott Gould ’n al wat lakoniekere ‘whatever, okay by me’ “detective-voor-eventjes” in een veranderd Californië (cf; de yoga hippie chicks), en tegen de tijd van de golfoorlog is de hardboiled detective gesmolten, ’n totale antiheld geworden die de plot nog enkel bij toeval meemaakt.
Overigens is de soundtrack van “The long goodbye” een curiosum an sich : altijd hetzelfde lied (Johnny Mercer) maar telkens in andere versies. Waar blijft die soundtrack release dammit !
Reacties (17)
….. and in English too, so I can die with a smile without feeling that the good Lord gipped me.”
(The stranger in The Big Lebowski, 1998)
Alles wat Harry van Bommel gaat zeggen staat er ook al bij … Handig!
Fuckin’ Quintana … that creep can roll, man … ‘
Yeah, but he’s a pervert, Dude.
Hahaha.
Nihilists! Fuck me. I mean, say what you like about the tenets of National Socialism, Dude, at least it’s an ethos.
Ve believes in nassing, Lebowski … nassing!
Ja, ’t is een mooie film, Griet. En dat is het!
LOL @ Krekel.
Zoland deze draad toch is overgenomen door Lebowski fans:
http://www.youtube.com/watch?v=MuCRJsR5Rpo
The Big Lewoski: The fucking short version
hilarisch!
Off-tupac:
Verdonk (Ad): ‘Ga terug naar je smerige apenland!’
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article836144.ece
Zelfs de korte versie is goed, JJ!
Krekel, het schijnt dat de nicht van de buurman van een oom van Jan Marijnissen ooit gepakt is voor het verkrachten van jonge zeeleeuwtjes. Journalistiek!
Dat schijnt niet, Bicat, dat is zo … en ik kan het weten.
“Krekel, het schijnt dat de nicht van de buurman van een oom van Jan Marijnissen ooit gepakt is voor het verkrachten van jonge zeeleeuwtjes. Journalistiek!”
*duikt er meteen op*
Ook heel goed is die telefoondroedel van Jackie Treehorn, en hoe the Dude die ontdekt. Maar mijn favoriet blijft Knox Harrington – from London – in gesprek met die Italianen.
Lebowski is ook echt prachtig. Iedere Amerikaan (real M) weet: ik kijk naar een droom die nooit meer mag.
“The Big Lebowski” valt ook te bekijken als film noir van de 3e generatie. Aanvankelijk had je Marlowe & co (cf. “The big sleep” of “The Maltese falcon” als getrouwe verfilmingen van de boeken van Chandler, Hammett & co) als ‘held’ ; ten tijde van “The Long Goodbye” (RIP Robert Altman), speelde Elliiott Gould ’n al wat lakoniekere ‘whatever, okay by me’ “detective-voor-eventjes” in een veranderd Californië (cf; de yoga hippie chicks), en tegen de tijd van de golfoorlog is de hardboiled detective gesmolten, ’n totale antiheld geworden die de plot nog enkel bij toeval meemaakt.
Overigens is de soundtrack van “The long goodbye” een curiosum an sich : altijd hetzelfde lied (Johnny Mercer) maar telkens in andere versies. Waar blijft die soundtrack release dammit !