‘Film met alcohol doet jongere glas heffen’

‘Film met alcohol doet jongere glas heffen’

Jongeren die op televisie een alcoholreclame zien, gaan direct meer alcohol drinken. Ook films waarin veel wordt gedronken, leiden op korte termijn tot een hoger alcoholgebruik. Dat meldt de Stichting Alcoholpreventie op basis van een onderzoek in samenwerking met de RUN. Jongeren zouden per uur anderhalf glas meer drinken.

Lees verder op DePers.nl

  1. 1

    Leuk onderzoekje, met leuke uitkomsten. Ik zal eens op mijn consumptie letten.. :)

    Zo jammer alleen dat de titel niet de lading van het onderzoek dekt:

    Uit dit onderzoek onder tachtig proefpersonen van gemiddeld 21,5 jaar zou nu blijken dat ook op korte termijn een effect op het alcoholgebruik zichtbaar is.

    Overigens lijkt het er na lezing op dat anderhalf glas ‘de heftigste uitkomst’ is. Maar ja, met nuance haal je dan ook minder (media)aandacht! :)