Waarom? En beide kanten woont bijna niemand en als je over de brug gaat rijden heb je een grote kans eraf gewaaid te worden. Het idee is bijna net zo zinloos als de wereldwijde autoweg waar ze het over hebben.
#2
PepijnK
Ook lekker met die olietankers (zie filmpje) in de kwetsbare arctic. Die zijn jammer genoeg iets minder vergezocht. Aangezien het toch alleen maar om olie transport gaat lijkt een ‘simpele’ pijpleiding over land gecombineerd met een soort van olietanker pendeldienst (al in gebruik op andere plekken) iets meer plausibel.
@Bismarck: dakje erop en geen auto die nog wegwaait :)
@3: Gaat het nog steeds van niks naar nergens en kost een berg geld. Het zou een fantastisch technisch staaltje zijn, maar toch vooral een verkwisting van geld, energie en materiaal.
“verkwisting van geld, energie en materiaal…”
Zoiets als de Deltawerken? Of is dat ongepast om te zeggen?
#6
Bismarck
@5: Geen idee. Zijn de Deltawerken ook een verkwisting van GE&M dan? Of hebben ze juist GE&M gespaard? Zou je kunnen zeggen dat het niet bouwen van vergelijkbare werken bij New Orleans juist een verkwisting van GE&M is? Of is dat ongepast?
#7
prometeus
Was een tijdje geleden ook op Discovery, samen in een serie met “een brug over de straat van Gibraltar” (kom er maar in, Geert) en “een super-cruiseschip voor permanente bewoning, met vliegdek bovenop”.
Erg slecht verhaal allemaal. Niks over wenselijkheid, en technisch ging het ook nergens over. Er werd een of ander doemscenario uitgewerkt en aan het eind geroepen: “but the bridge survives!”
#8
Yevgeny Podorkin
Een brug? Men gaat ervan uit dat intensief auto/vracht/personenverkeer zal plaatsvinden?
“It is calculated that the 200 pillars should have a weight of some 50.000 tons each. The employed concrete would be enough to construct 140 Empire State Buildings.”
2263 einde tol betalen?
#9
Bismarck
@7: And there was great rejoyce!
*insert het monty python geluidje*
#10
SciInv
Weet je wat nuttig zou zijn? Een brug over het IJ. (Zegt deze ex-inwoner van Amsterdam-Noord, die menigmaal het pontje in de stromende regen voor zijn neus heeft zien wegvaren.)
#11
Bismarck
@10: De pijnlijke momenten in het leven, waarop je je totaal verlaten voelt. Ik voel nu ineens ook mee met al die mensen die het pontje over de Beringzee gemist hebben daar in Nome!
#12
BINGONERO
Wel eens die docu helemaal afgezien, veel kosten en zorgen zijn om het ijs. Als Gore worst case scenario nou doorgaat, dan is die brug al een stuk goedkoper en is “ijs” niet meer het probleem. Overigens mogen we hopen dat tegen diezelfde tijd die afhankelijkheid van olie helemaal vertrokken is.
#13
Rik
De enige reden waarom ze deze brug aan zouden leggen zou inderdaad gas zijn…, bij zulke afstanden legt een HSL het ook af tegen een vliegtuig.
Opzich is LNG (liquid natural gas) geen enkel probleem om gas van A naar B te krijgen. Sterker nog, de gas markt wordt er veel dynamischer door. Voor de vrager een zeer goede zaak als er een leiding ligt, vergroot leveringszekerheid. Voor de aanbeider minder, zit vast aan de afnemers. Kortom, Rusland heeft hier weinig belang bij… het gaat dus niet gebeuren.
Reacties (16)
Waarom? En beide kanten woont bijna niemand en als je over de brug gaat rijden heb je een grote kans eraf gewaaid te worden. Het idee is bijna net zo zinloos als de wereldwijde autoweg waar ze het over hebben.
Ook lekker met die olietankers (zie filmpje) in de kwetsbare arctic. Die zijn jammer genoeg iets minder vergezocht. Aangezien het toch alleen maar om olie transport gaat lijkt een ‘simpele’ pijpleiding over land gecombineerd met een soort van olietanker pendeldienst (al in gebruik op andere plekken) iets meer plausibel.
@Bismarck: dakje erop en geen auto die nog wegwaait :)
Dan toch maar de tunnel?
@3: Gaat het nog steeds van niks naar nergens en kost een berg geld. Het zou een fantastisch technisch staaltje zijn, maar toch vooral een verkwisting van geld, energie en materiaal.
“verkwisting van geld, energie en materiaal…”
Zoiets als de Deltawerken? Of is dat ongepast om te zeggen?
@5: Geen idee. Zijn de Deltawerken ook een verkwisting van GE&M dan? Of hebben ze juist GE&M gespaard? Zou je kunnen zeggen dat het niet bouwen van vergelijkbare werken bij New Orleans juist een verkwisting van GE&M is? Of is dat ongepast?
Was een tijdje geleden ook op Discovery, samen in een serie met “een brug over de straat van Gibraltar” (kom er maar in, Geert) en “een super-cruiseschip voor permanente bewoning, met vliegdek bovenop”.
Erg slecht verhaal allemaal. Niks over wenselijkheid, en technisch ging het ook nergens over. Er werd een of ander doemscenario uitgewerkt en aan het eind geroepen: “but the bridge survives!”
Een brug? Men gaat ervan uit dat intensief auto/vracht/personenverkeer zal plaatsvinden?
“It is calculated that the 200 pillars should have a weight of some 50.000 tons each. The employed concrete would be enough to construct 140 Empire State Buildings.”
2263 einde tol betalen?
@7: And there was great rejoyce!
*insert het monty python geluidje*
Weet je wat nuttig zou zijn? Een brug over het IJ. (Zegt deze ex-inwoner van Amsterdam-Noord, die menigmaal het pontje in de stromende regen voor zijn neus heeft zien wegvaren.)
@10: De pijnlijke momenten in het leven, waarop je je totaal verlaten voelt. Ik voel nu ineens ook mee met al die mensen die het pontje over de Beringzee gemist hebben daar in Nome!
Wel eens die docu helemaal afgezien, veel kosten en zorgen zijn om het ijs. Als Gore worst case scenario nou doorgaat, dan is die brug al een stuk goedkoper en is “ijs” niet meer het probleem. Overigens mogen we hopen dat tegen diezelfde tijd die afhankelijkheid van olie helemaal vertrokken is.
De enige reden waarom ze deze brug aan zouden leggen zou inderdaad gas zijn…, bij zulke afstanden legt een HSL het ook af tegen een vliegtuig.
Opzich is LNG (liquid natural gas) geen enkel probleem om gas van A naar B te krijgen. Sterker nog, de gas markt wordt er veel dynamischer door. Voor de vrager een zeer goede zaak als er een leiding ligt, vergroot leveringszekerheid. Voor de aanbeider minder, zit vast aan de afnemers. Kortom, Rusland heeft hier weinig belang bij… het gaat dus niet gebeuren.
@scilnv je kan je lol op, de pvda wil ook een brug, via een speciaal aan te leggen kompaseiland, van zeeburg naar noord. En als de pvda iets wil…
http://www.zeeburg.nu/index.php/site/comm/fietsbrug_over_het_ij/
@zazkia het is sciInv ipv scilnv. Dat stokje maakt een punt in zijn nick.
Ik kwam er ook pas achter toen ik es op de naam klikte. Dacht altijd skilnif te zeggen. Moet het sai-inf zijn!