En 7 een hoofdschudden van iedereen die wel nog weet hoe de spelling van de voltooid verleden tijd in elkaar steekt.
#3
gronk
5 gaat wel op als je jongere medewerkers tegenover je hebt zitten die nog heilig geloven dat wat in een boekje staat waar moet zijn.
#4
parallax
11 HR-afdelingen weten waar ze het over hebben.
#5
sjap
12 Salarisonderhandelingen zijn gebaseerd op het goede gevoel van de manager die denkt ‘gewonnen’ te hebben met zijn briljante onderhandelingstechnieken en niet op inhoudelijke waardering van sollicitant.
#6
Harry
Personeel aannemen is net zoiets als gebruikte auto’s kopen.
Mijn ervaring is dat lelijke, maar net geklede vrouwen de beste deal zijn.
#7
caprio
Als je ook maar iets wijzer wordt van dit lijstje ben je waarschijnlijk al jaren werkeloos.
#8
esgigt
@4: dat is een waar woord! :kniktnee:
De schapen die over het algemeen HR afdelingen bevolken mogen blij zijn zelf werk te hebben, maar weten zelden wat de echt belangrijke criteria zijn.
#9
parallax
@8: Ik heb regelmatig gesprekjes meegemaakt waar de zin “waar was ik, oh ja, heb je een 9-tot-5 mentaliteit?” voorbij kwam.
Gelukkig liep ik dan meestal op dat moment langs om een bak koffie te scoren. Of om aan te geven dat 2 maanden op loon wachten toch echt niet zo netjes is.
#10
Horst Grogmuller
Het schijnt overigens niet de bedoeling te zijn om de koffie op het schoteltje te gieten en het dan daar vanaf te slurpen. Vergeet dat niet, beste lezer!
#11
KJ
Naar mijn bescheiden ervaring werkt het altijd het beste om de blonde HR dame gewoon keihard achterlangs te nemen over de vergadertafel.
#12
Yevgeny Podorkin
Is er iemand wel eens aangenomen na de geijkte vraag: Hoe had u uw koffie gehad willen hebben?…”Met appelgebak.”…?
Reacties (13)
10 levert een livelock op.
En 7 een hoofdschudden van iedereen die wel nog weet hoe de spelling van de voltooid verleden tijd in elkaar steekt.
5 gaat wel op als je jongere medewerkers tegenover je hebt zitten die nog heilig geloven dat wat in een boekje staat waar moet zijn.
11 HR-afdelingen weten waar ze het over hebben.
12 Salarisonderhandelingen zijn gebaseerd op het goede gevoel van de manager die denkt ‘gewonnen’ te hebben met zijn briljante onderhandelingstechnieken en niet op inhoudelijke waardering van sollicitant.
Personeel aannemen is net zoiets als gebruikte auto’s kopen.
Mijn ervaring is dat lelijke, maar net geklede vrouwen de beste deal zijn.
Als je ook maar iets wijzer wordt van dit lijstje ben je waarschijnlijk al jaren werkeloos.
@4: dat is een waar woord! :kniktnee:
De schapen die over het algemeen HR afdelingen bevolken mogen blij zijn zelf werk te hebben, maar weten zelden wat de echt belangrijke criteria zijn.
@8: Ik heb regelmatig gesprekjes meegemaakt waar de zin “waar was ik, oh ja, heb je een 9-tot-5 mentaliteit?” voorbij kwam.
Gelukkig liep ik dan meestal op dat moment langs om een bak koffie te scoren. Of om aan te geven dat 2 maanden op loon wachten toch echt niet zo netjes is.
Het schijnt overigens niet de bedoeling te zijn om de koffie op het schoteltje te gieten en het dan daar vanaf te slurpen. Vergeet dat niet, beste lezer!
Naar mijn bescheiden ervaring werkt het altijd het beste om de blonde HR dame gewoon keihard achterlangs te nemen over de vergadertafel.
Is er iemand wel eens aangenomen na de geijkte vraag: Hoe had u uw koffie gehad willen hebben?…”Met appelgebak.”…?
@12. Of, om als Andre Hazes te antwoorden: Irish.