LOL-f*cken met Jezus

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (19)

#1 Bismarck

Zelfs zonder die teksten, wat een irritant mannetje die Jezus, lijkt zich overal mee te bemoeien. Je moet gewoon nooit een kapper aanraken als ie aan het knippen is (en bij die chirurg denk ik ook dat het niet echt helpt).

#2 Ernest

@2 Hij is dan ook Superego!

#3 Sigi

Grappig! Die Jezus heeft best gevoel voor humor. The bullet stays in!

#4 de Bron van het Eeuwige Lachen

de grappigaard (bronvermelding op Froot ontbreekt) baseert zich op deze tekeningen http://www.jesus-withyoualways.com/

#5 PietjePuk

Best geestig maar neem nu eens Allah in de maling. Wie durft?

#6 Siquo

@5 Je bedoelt Mohammed… En dit is oorspronkelijk evangelisch materiaal, alleen met andere teksten, en die bestaan niet van Mohammed. Dus dat gaat niet.

Overigens ben ik nog steeds van mening dat domme mensen hun bek moeten houden.

#7 DrBanner

Jezus houdt ook van PietjePuk, Allah, Mohammed en Siquo. In omgekeerde volgorde.

#8 Siquo

@7 Wat heeft Pietje Jezus nou weer misdaan?

#9 Bismarck

@5: Moslims maken geen plaatjes van Mohammed die je ongewenst op je werk aan het intimideren is.

#10 HPax

Onderdeel van het rituele drama waarin Jezus Christus de hoofdrol speelt, is de bespotting. (Mattheus 27: 27-32). Iets dergelijks zien wij bij het Perzische Sacaeafeest waarin een Spot-koning optreedt die uiteindelijk ‘buiten de poorten’ wordt afgemaakt. In termen van smaad ondergaat de Koning van Minangkabau – wiens naam aan de kust gevreesd wordt – een vergelijkbaar lot. Hij wordt zo gelasterd dat hij niet langer op de aarde kan blijven.
Smaad en spot horen kennelijk bij Figuren als boven weergegeven, waarbij zich ook filisofen mogen voegen. Want van hen zegt Plato dat ze de missie tot belachelijkheid hebben.
En wie er zich aan te buiten gaan, aan hoon en laster, doen wat ze moeten doen. Het is om zo te zeggen hun dharma. Maar het feit dat ze zich er structureel aan bezondigen, houdt ze niet onschuldig. Want schrijft de structuur voor dat je zondigt, de daarbij horende straf is eveneens structureel.
Vergelijk nu de persoonlijke levens van JC en de bekende profeet Mohammed. Wie van de 2 kies je dan om uit te schelden? En durf je dat te publiceren?

#11 Bismarck

@10: kan je ff stoppen met je zendingsdrang? Niemand zit te wachten op Bijbelcitaten.

#12 Oersoep

Moet je voor de grap eens het aantal aannames tellen in zo’n stukje preek…

#13 HPax

@ 11 en 12
1 De hoon van de figuranten gaat onverminderd door. Maar het leven gaat ook door en is dat te verwachten.
2 Opmerkelijk: geen reactie gekregen op mijn voorstel te kiezen tussen schelden op JC of M.
@ 11
1 Met mij zendingsdrang toe te schrijven, heb je blijk gegeven mij niet te hebben begrepen. Maar het is waar, meer mensen lezen in mijn ‘comments’ wel eens een neiging tot bekeringsdrang. Maar ze vergissen zich. Ze denken parochiaal. Ze verfoeien het christendom, maar doen dat in een geest die een klein-christelijke ‘vorming’ verraadt, figuurlijk of echt in een vlek of dorp opgedaan’.
Ik vind niet dat iedereen Christen moet worden. Eerlijk gezegd liever niet, maar natuurlijk heb ik de sleutels van het Koninkrijk niet.
2 Verder citeer (preek) ik bepaald niet alleen uit de Bijbel. Je toont (weer) vooringenomenheid.
3 a ‘kan je ff stoppen met je zendingsdrang? b Niemand zit te wachten op Bijbelcitaten.’
a. Zo’n grove, opdringerige ‘Posting’ en dan mij voorstellen ‘ff te stoppen’ met wat ook? Ik vind dat extra-ordinair verwaand.
b. En dan dat ‘Niemand zit te wachten’ etc, hoe weet je dat? Hé, ben jij God? Maar toch niet JC, mag ik hopen.

#14 DrBanner

@13 Je mag mensen niet tot schelden aanzetten, tampax.

#15 Bismarck

@13: Zie #9. Verder wie noem jij verwaand, met zulke postings? Ga ergens anders je bijbelkennis etaleren, want ja, hier zit daar niemand op te wachten (wie dat wel doet mag van mij de vinger opsteken en mijn ongelijk bewijzen).

#16 Joop

Onsmaakvol. Kan je net zoals HPax meent ook toepassen op Allah/Mohammed, en afgezien daarvan boeddha, Marx, verliefdheid, geld, enz.

Mensen die in Jezus geloven doen dat toch lekker. Als ze zich daar prettig bij voelen. Of gaan het over het afgooien van de dingen die in de opvoeding zijn geïndoctrineerd? Dat raak je nooit kwijt hoor ik van ervaringsdeskundigen. Alles gedaan wat god heeft verboden, en op hun vijfstigste toch theologie studeren.

#17 esgigt

@15: mag dat tegenwoordig ook al niet meer??? Vloeken mag zeker ook niet meer, verdomme nogantoe??

#18 Joop

Esgigt, jij laat je door niemand de mond snoeren, dus vloek jij er maar lekker op los! (VvM)

#19 Share

Jezus, get a grip man.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*