1. 13

    @11: Beetje oneerlijk hoor, de man een prijs geven voor zijn haar.

    @12: Kijk als Hitler er nou voor was geweest, dan was ik zeker tegen geweest. Daarom ben ik ook tegen snelwegen en herdershonden.

  2. 14

    @11: Dan zou Kim Kardashian ook een Nobelprijs moeten krijgen voor de zwaartekrachtsgolven die ze maakt met elke Instagram-foto.

    @12, @13: Volkswagens, Charlie Chaplin, Sneeuwwitje, blonde meisjes, vegetarisme, hipster-kapsels, Hugo Boss, aspirientjes, Wagner-muziekjes. Als je geen nazi wilt zijn kun je er maar beter bij uit de buurt blijven.

  3. 22

    @13: Zucht.. En altijd maar weer die Hitler-snelwegen-hoax. Hoe lang nog?

    ” Sterker nog, aanvankelijk waren de nazi’s juist fel tegen de komst van de snelwegen [een initiatief uit 1909], aangezien deze vooral ten goede zouden komen aan de ‘Joodse kapitalisten’.”

    Bovendien, legers werden destijds met de trein verplaatst, niet met de (relatief zwakke) vrachtwagens van destijds via de (snel)weg. Een groot deel van de kanonnen werd nog met paarden voortbewogen.
    Tanks konden toen alleen op treinen, niet op vrachtwagens. En die snelwegen had je alleen in het binnenland en die reikten niet tot diep in Polen om maar eens een voorbeeld te noemen.

    https://www.quest.nl/artikel/hitler-was-de-uitvinder-van-de-autosnelweg-fabeltjeskrant
    https://isgeschiedenis.nl/nieuws/mythe-van-hitler-en-zijn-autobahn

  4. 25

    @22: Hé, ook Hitler kan van mening verwisselen (blijkt ook uit je eigen link): “Pas zijn machtsgreep in 1933 realiseerde Hitler zich het potentieel van de snelweg. Meteen liet hij de weg tussen Bonn en Keulen degraderen naar een ‘landweg’, want hij wilde zelf verantwoordelijk zijn voor de aanleg van de ‘eerste’ Autobahn. In 1934 kondigde de Führer vervolgens een aantal grote plannen aan. Per jaar moest er maar liefst 1000 kilometer snelweg aangelegd worden … Hitler was zelfs zo betrokken bij de aanleg van de wegen dat hij zich regelmatig bij de bouwwerkzaamheden liet fotograferen met een schop in zijn hand.”

    Hitler was duidelijk vóór autowegen, dus ik ben tegen (uiteraard was ik voor 1933 vóór autowegen, want toen was Hitler tegen)!

  5. 27

    @25

    Maar Hitler had die snelwegen dan ook nodig voor zijn oorlogen.
    Logisch dat jij tegen bent. Tenzij je ook een oorlog van plan bent natuurlijk.

  6. 28

    @22: Tijdens WO2 speelde de trein nog steeds een grotere rol dan vrachtwagens hoor, op een gegeven moment liet Hitler 300 locomotieven per maand !!!! bouwen.

    https://en.wikipedia.org/wiki/DRB_Class_52

    Van bovenstaand type zijn er 6700 gebouwd voor het gebruik aan het oostfront.

    Hitler’s oorlogsmachine leunde zeer zwaar op het spoor en de meeste oorlogen die ze gevoerd hebben zouden onmogelijk zijn geweest zonder de trein.

  7. 36

    [img]http://3.bp.blogspot.com/-bGeuxtl31PI/VYWETYhzkqI/AAAAAAAANVU/t4LVWD2dQ5E/s1600/vw_old_logo_preto.jpg[/img]

    Je kunt zeggen wat je wilt over die Duitsers, maar logo’s ontwerpen, dat konden ze wel.

  8. 37

    @35: De redenering van #12 volgende tegen natuurlijk (als je de ridiculiteit van de argumentatie nog niet gespot had, zal maar even verraden dat ik voor 1933 nog lange niet op deze aardkloot rondliep).

  9. 41

    @12
    “Geen Stijl is ook voor dat referendum.”

    De continuerende privacyschenders van dat extreemrechts roze tuig, Geen Stijl, is juist wat mij er tot op heden van heeft weerhouden (pardon le pun) om mijn krabbel te plaatsen.

    In welke mate kan dat tuig beschikken over mijn persoonlijke gegevens? Welke fanbois van GS werken daar (verder) aan mee?

    Gezien de context van deze wet i.c.m. met de uiterst discutabele praktijken van dat extreemrechts schorem, plaats ik -voor nu- meer vertrouwen in een immer veranderde overheid.

    Overtuig mij maar eens om een krabbel te zetten.

    @39
    Enkel jij, geeft verder niets hoor.

  10. 43

    @36

    Symboliek is nieuw voor je? Check dan eens de vele afbeeldingen van Wilders en Hero Brinkman, op zeilschepen die allang niet meer varen. Leuk detail: Brinkman is later vervangen door Fleur Agema – die daarmee een promotie wist te behalen vanuit een eerder roeibootje (video staat op youtube). Superhilarisch, in ieder geval.

    “”I am against any nationalism, even in the guise of mere patriotism. Privileges based on position and property have always seemed to me unjust and pernicious, as did any exaggerated personality cult.” ~Albert Einstein”

    @42
    Je oorlel?

  11. 47

    @25 In 1934 gaf Hitler de opdracht voor de Volkswagen, een auto voor de arbeider. Autorijden was niet langer voorbehouden aan “kapitalistische Joden en rijke aristocraten”, dus logisch dat hij toen ook niet meer tegen die wegen was. Pas eind jaren 80 hebben de “arbeiderspartijen”, zich weer tegen de auto en snelwegen gekeerd, “Kapitalistische Joden en rijke aristocraten” heten tegenwoordig witte blanke mannen en Neoliberalen.

  12. 52

    @22:
    Zo’n argument wordt ook tegen vegetariërs gebruikt.
    En ook dan slaat het natuurlijk ook nergens op.

    Als vegetariër vind ik wel leuk om te beweren dat Hitler vóór snelwegen was.
    Want daartegen hebben de critice meestal geen verweer.
    @25: bedankt voor de uitleg.

  13. 54

    @50:
    De volkskrant is tamelijk lovend over Hennis:
    https://www.volkskrant.nl/binnenland/vlekkeloze-carriere-hennis-geknakt-door-mali~a4519867/

    Maar ik heb de indruk dat ze te weinig inhoudelijke kennis van Defensie had.

    Tot haar eigen verbazing wordt ze eind 2012 gevraagd als minister van Defensie. Hennis bekent later dat Rutte onder meer op het idee kwam omdat ze in een blad afgebeeld stond in een militair uniform – onderdeel van een serie waarin Kamerleden zich lieten fotograferen in het beroep dat ze hadden willen doen als ze de politiek niet waren ingegaan.

    Misschien kan Ybeltje Berckmoes haar vervangen?
    Tenslotte is zij geen burgemeester geworden.
    https://www.volkskrant.nl/binnenland/-mislukt-kamerlid-ybeltje-berckmoes-schrijft-meedogenloos-boek-over-vvd~a4518437/

  14. 55

    @54: ik dacht een decennium lang dat een loyale vrouw precies dat was wat Rutte op Defensie nodig had. Om dat publiekelijk te benoemen als vlekkeloze carrière (VK!!) is tamelijk rijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren