1. 2

    @1: Precies. Ik vond het al vreemd dat de NOS dit nieuws vindt (maar goed, die plaatsen tegenwoordig wel meer nieuws dat, net als de kopjes die ze erbij verzinnen, mijn wenkbrauwen doet fronsen). Op Sargasso vind ik het zelfs voor een waan echt teveel eer.

  2. 5

    Dat wordt dan extra plezierig voor die ouderen die, slecht ter been en digibeet als ze zijn, al moeite hebben met de OV-chipkaart.

  3. 6

    @3: Correctie, het gaat om minstens één bord per station. Bij de meeste stations is dat ook voldoende (want maar twee perrons, vaak met een gezamenlijke toegang en/of samen een eiland tussen de sporen vormend). Aangezien ze veel meer borden laten staan dan er stations zijn, kun je erop rekenen dat bij de grotere stations ook meer borden blijven staan.

    @5: Die kunnen ook nog op de monitors kijken die tegenwoordig bij de meeste ingangen van de grotere stations hangen.

    Storm in een glas water.

  4. 7

    @6: Je zegt en verwoordt het perfect……….. de monitors die tegenwoordig bij de ingang van grote stations hangen…interessant om te weten dat er niet zoveel grote stations zijn waar die monitors hangen.
    En waar dus ouderen in totale paniek geraken wanneer ze nergens meer kunnen zien hoe het moet.

    Als ze al een kaartje hebben weten te verschalken, zonder loketten en hulp…..

    Het treinkaartje wordt vrijwel dagelijks duurder, en lastiger, maar de NS wil er geen drol voor uitgeven…De service wordt daarentegen per dag minder….

    Hebben ze les gehad bij de banken??
    Die verdienen zich ook te barsten sinds ze de toegang tot pinautomaten drastisch hebben verminderd….

  5. 9

    Quote uit het oorspronkelijke metro-artikel: “Wel erkent NS dat het huidige aanbod van digitale schermen op de stations geen echt alternatief voor de gele informatieborden is. Het bedrijf wil daarom samen met reizigersorganisaties op zoek naar een vervanger.”

    Hoewel ik enigszins begrijp dat ze de gele borden weg willen halen, omdat er andere methoden van informatievoorziening zijn, lijkt het mij dat de NS hier de volgorde van zaken achterstevoren heeft. Je moet eerst een echte vervanger hebben voordat je de gele borden weghaalt.

  6. 10

    Die gele borden zijn toch erg handig om te zien wanneer de laatste trein terug vertrekt, een monitor kijkt niet verder dan een (paar) uur vooruit…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren