Uit de nieuwsbrief van pashouders voor OV-fiets
Vijf huurlocaties minder door automatisering NS
(—)NS begon een jaar geleden met het automatiseren van stationsstallingen. Dat betekent dat er geen personeel meer staat en dat pashouders er dus helaas ook geen OV-fietsen meer kunnen huren. NS had toegezegd met een oplossing te komen, maar is die belofte niet nagekomen. Dat vinden we vervelend voor onze pashouders, die vaak ook klanten zijn van NS. (—)
ProRail wil OV-fiets overdragen aan NS
ProRail, de eigenaar van de OV-fietsformule, wil de exploitatie van de OV-fiets in 2007 overdragen aan NS. In 2005 en 2006 exploiteert een onafhankelijke stichting de OV-fiets. Deze Stichting OV-fiets ziet ?grote broer? NS als een logische en natuurlijke partner. Met NS als partner wordt het bijvoorbeeld makkelijker om de OV-fiets te promoten onder treinreizigers en te verhuren via de OV-chipkaart.
Reacties (5)
Ach de NS… De treinen hebben tegenwoordig ook al nooit vertraging meer…
de primaire taak van NS is het exploiteren van winkelcentra op plaatsen waar zijn klanten langer verblijven dan ze willen
In de grote steden hebben velen fietsers al een leasecontract (1x per maand E12,5 bij de lokale fietsventer) op hun fiets. Wat dat betreft zou ik eerder de daklozenkrant als natuurlijke partner zien. (Niet dat zij daar nu actief in zijn maar hun netwerkpartners leven onder dezelfde omtandigheden). Het zou nog voor een beter doel zijn dan de graaiende NS-directie.
Het is eigenlijk een soort van tweestrijd artikeltje zoals Steeph ook wel eens doet! We lijken steeds meer op Sargasso. *krabt zich achter de oren* :-)
Weer een van die zegeningen t.g.v. de privatisering ;-).