Jen was fuming. There he was, telling her he didn’t have time for her and yet his page was filled with Twitter updates. Every few hours, sometimes minutes, he’d update with some stupid line. And in her mind, she was like “He has time for all this Twittering, but he can’t send me a text, an email, make a call?”
Een “vriend” van actrice Jennifer Anniston (Along came Polly) doet de wereld kond van de eerste relatie die sneuvelde door excessief-compulsief Twitteren. Het is goed dat deze donkere kant van het zich fonetisch zo onschuldig voordoend sociaal netwerk zich hier openbaart. Maar waarschijnlijk is het al laat om de opmars van de twitterbezitter te stuiten. In Engeland is een onderwijsplan uitgelekt voor een majeure wijziging van het curriculum voor de lagere school. Allerlei specifieke onderwerpen zijn niet langer verplicht (bijvoorbeeld geschiedenisles over W.O. II), waardoor scholen een grotere keuzevrijheid krijgen in het samenstellen van het lespakket. Echter, nieuw is dat leerlingen bekend moeten raken met “podcasts, bloggen, Wikipedia en Twitter als bronnen van informatie”. Tevens moeten kinderen toetsenbordtechnieken aanleren (als tegenwicht tegen gamepadskilz?), en naast spellingslessen ook weten hoe de spellingscontrole te gebruiken.
Ik hoor u verzuchten, hoe lang moeten we nog berichtjes lezen over Twitter in de (meer of minder) grotemensenmedia, we zijn net van de Second Life-hype af?! Weest gerust, het duurt niet lang meer: Almere twittert nu ook.
Reacties (10)
Duurt nog even en dan komen mensen er weer achter dat je beter maar kunt doen alsof je het echt druk hebt.
O ja – welke gemeente was dat ook alweer, die zichzelf helemaal opnieuw ging uitvinden in second life ?
Alphen a.d. Rijn geloof ik. Compleet met wandelende penissen en scheldende wethouders in hun digitale glazen aardappel tijdens de opening.
Het twitterlevengevoel. Huub Stapel en Moniek van de Ven op een tropisch eiland, vastgeklonken aan hun mobiele internet device.
Ach, alles wat nieuw is is verslavend. Maar zelden langdurig.
Eerst was ‘internet’ de boosdoener, en nu een voor een alle toepassingen ervan. Een voor een. Web 2.0, forums, wiki’s, en nu twitter. Er is weinig nieuw aan al deze zaken; en zo te zien aan dit verhaal legt het internet een dieper relatie-probleem bloot. Het is niet schuldig, maar toevallig het medium via welke iemand ergens achter komt.
Vroeger de dorpspomp, later de roddelpers, nu twitter.
Kijk: http://www.youtube.com/watch?v=PN2HAroA12w
http://pcnworld.net/cleese/JC_on_Twittering.mov
Echter, nieuw is dat leerlingen bekend moeten raken met “podcasts, bloggen, Wikipedia en Twitter als bronnen van informatie”. Ook moeten kinderen toetsenbordtechnieken aanleren en naast spellingslessen ook weten hoe de spellingscontrole te gebruiken.
Ze krijgen dus les in computergebruik. Wat is daar bijzonder aan?
@Martijn,
Ik geloof dat je hoofd- en bijzaken hier een beetje door elkaar husselt: ALMERE TWITTERT OOK!