Op batterijen, topsnelheid 200 km/u, bereik 130 kilometer en er passen er drie van op 1 normale parkeerplaats. Heeft Tango de toekomst?
Op batterijen, topsnelheid 200 km/u, bereik 130 kilometer en er passen er drie van op 1 normale parkeerplaats. Heeft Tango de toekomst?
Reacties (15)
Goed postje voor een stormachtige dag als deze.
200 km/h en dan windkracht 9 van opzij…
Ik gebruik mijn auto vooral als ik op vakantie ga of als ik grote aankopen doe. In beide gevallen is het fijn dat je veel spul erin kwijt kan. Dat is mijn grootste bezwaar tegen Smart cars en geldt ook bij deze Tango.
@Carlos: inderdaad. Met een aanhanger erachter (want dat heb je nodig als je geen kofferbak hebt) over de Oosterscheldekering lijkt me interessant. Met een beetje goedgeplaatste rukwind kom je zo in Engeland terecht. Scheelt ook weer een enkeltje EasyJet en dat is een behoorlijke milieuwinst!
Windenergie heeft de toekomst
die kan niet over de Moerdijkbrug. Dan waait ie weg…
Is ie op afstand bestuurbaar?
Er liggen zware batterijen in, zo makkelijk waait hij niet weg.
Tsss, nu ook al een rolstoel die 200 km rijdt voor de hangouderen? Krijgen we illegale streetraces bij de bejaardenhuizen, met alle overlast van dien.
Jammer dat ie eruitziet als een karikatuur van een standaardauto. Je zal moeten toegeven dat ze bij Smart in ieder geval naar het ontwerp hebben gekeken. (of je het nou mooi vindt of niet)
Ik blijf erbij dat zolang de weekendboodschappen van de C1000 niet achterin de auto passen, hij in Nederland weinig toekomst heeft.
@JdB: Passenger and a few bags of groceries with rear seat installed. Removed, it allows seven 10-ream cartons of paper with the driver’s seat in extended position. (Rear seat with harness structure is removable through rear hatch.) Multiple compartments for smaller items.
Lijkt me voldoende voor de weekendboodschappen.
Maar uhhh, persoonlijk heb ik hekel aan al die mensen die zaterdags proberen zo dicht mogelijk bij de supermarkt te parkeren met hun SUV’s om die vervolgens vol te laden.
Geef mij maar de grote fietstassen of de handige fietskarretjes.
Nog milieuvriendelijk ook en heb je gelijk wat broodnodige beweging.
@Steeph: ik kijk niet naar wat wenselijk is, maar wat realistisch is. Zelf koop ik gewoon ’s avonds de spullen die ik die avond nodig heb. Lekker te voet met twee boodschappentassen. Ik heb namelijk een hekel aan van die overvolle supermarkten op zaterdag waar mensen eten inslaan alsof er de komende drie maanden niets meer te krijgen zal zijn.
Wat de ruimte in de auto ben ik toch skeptisch. Goed, boodschappen gaan er misschien wel in, maar een familievakantie in Oostenrijk (wintersport) of Frankrijk (zomer) zie ik er niet mee lukken. En dan haakt de Nederlander toch nog steeds af denk ik. Dat is toch een beetje het probleem met dit soort initiatieven. De enige mensen die echt warm lopen voor dit soort autootjes zijn milieubewusten die toch al geen auto hadden. Tsja, en als die nu gaan denken: ‘ik was altijd tegen auto’s, maar met zo eentje kan ik het voor mezelf verantwoorden’, dan zorgt het er alleen maar voor dat er meer auto’s op de weg komen!
@Jan: maar een extra rijbaan voor dit soort autootjes is natuurlijk zo aangelegd. Volgens mij kun ze als treintje over de vangrails.
Aangezien ik zojuist mijn rijbewijs heb gehaald ga ik er nu meteen eentje halen.
Met zijwieltjes, dat wel.
Hmm, je kunt er wel drie op een gewone parkeerplaats kwijt, maar uitstappen kun je dan wel schudden…