Quote van de Dag: Bin Laden

Ik ben een vriend van Bin Laden.

Aan de vooravond van een grote nieuwe historische herdenking van 9/11, krijgt Halima Aziz – jurist en moslima van Aziatische afkomst – een schadevergoeding voor discriminatie na het maken van bovenstaande grap in september 2001. Ze krijgt ter compensatie een bedrag van 740.000 euro.

  1. 1

    Discriminatie verbod moet zo snel mogelijk afgeschaft worden.
    In een multi-culturele samenleving moet je het RECHT hebben OM TE DISCRIMINEREN.

    Ik veracht Moslims en zou nooit zaken met ze doen. Ik neem nooit een Moslim taxi chauffeur, in de supermarkt reken ik nooit af met gehoofddoekte kassameisjes. Dat is DISCRIMINATIE en dat is mijn RECHT.

  2. 3

    Probeer maar eens een nickname als Nihilist op een willekeurige website aan te maken. Gaat je niet lukken. Er zijn er nl al miljoenen. Dan maar een kleine verbastering.

  3. 4

    @ 3: met zo´n rationeel gekozen nickname, waarom die opgekropte irrationele woede en onderbuikgevoelens over taxichauffeurs die moslim zijn of kassameisjes met een hoofddoekje? Wil je erover praten?

  4. 5

    Nihilist wil een samenleving waar gediscrimineerd mag worden. Weg met Art. 1 dus. Wat voor samenleving krijgen we dan ?

    Nihilist kan dan door een rechter ongelijk behandeld worden. Nihilist kan dan zomaar aangehouden worden op straat. Dokters kunnen weigeren Nihilist te behandelen als hij doodziek is.

    Wil Nihilist dat ? Nee. Nihilist is gewoon dom aan het kletsen.

  5. 6

    Omdat ik vind dat in een apartheidsstaat als ons multiculturele land ik het recht moet hebben om mensen wiens ideologie indruist tegen de mijne te kunnen negeren. Een ambtenaar die een shirt van Che-Guevara draagt kan ik niet accepteren. Met zo’n man wil ik niet praten. Ook niet als ik een paspoort aan moet vragen. Indien een burka bij mij solliciteert wil ik haar kunnen weigeren omdat haar levensideologie tegen de mijne indruist.
    Indien ik niet mag discrimineren dan moeten er ook geen verschillen tussen mensen onderling zijn en moeten de verschillende godsdiensten en andere ideologieen afgeschaft worden. Zolande er geen EEN LAND, EEN VOLk en EEN LEIDER is, wil ik het recht hebben om te discrimineren.
    Alleen dat is voor mij de basis om in een multiculturele samenleving te kunnen wonen. Ik zal als werkgeven bv nooit en te nimmer een lid van Groen Links een baan willen geven omdat ik hem dan in zijn levensonderhoud voorzie en dat is tegen mijn principes.

  6. 7

    @6: als anderen mensen jou zouden behandelen als je zelf schetst, zou je moord en brand schreeuwen over intolerantie. Het lijkt me sterk dat je ooit als werkgever zal kunnen functioneren, aangezien je alleen jezelf zou aannemen.

  7. 8

    Als jullie er voor zorgen dat er geen verschillen meer in ons land zijn hoef ik niet meer te discrimineren.
    Maar omdat de multi cultie apartheidsstaad Nederland juist gebaseerd is op verschillen zal ik altijd blijven discrimineren.

    Om te beginnen met ex-communisten.

  8. 9

    Iedereen discrimineert in zijn leven. Ik zou het geen recht op disciminatie willen noemen, maar recht op voorkeuren.
    Ik denk dat Niehielist, die zich beroept op recht van discriminatie, zeer goed de wettelijke grenslijnen kent. En deze net niet overschrijdt.

  9. 10

    @6 Omdat ik vind dat in een apartheidsstaat als ons multiculturele land ik het recht moet hebben om mensen wiens ideologie indruist tegen de mijne te kunnen negeren

    Dat recht heb je. Om jouw eerdere voorbeeld van de moslim-taxichauffeur te noemen: niemand dwingt je in die taxi te stappen, je mag ervoor kiezen te wachten op een andere taxi (of om te gaan lopen).

    Een ambtenaar die een shirt van Che-Guevara draagt kan ik niet accepteren. Met zo’n man wil ik niet praten. Ook niet als ik een paspoort aan moet vragen.

    Prima. Kom je een andere dag terug, of wacht je tot je bij een ander loket geholpen kan worden.

    Ik zal als werkgeven bv nooit en te nimmer een lid van Groen Links een baan willen geven omdat ik hem dan in zijn levensonderhoud voorzie en dat is tegen mijn principes.

    Dit soort discriminatie is niet toegestaan – tenzij je kunt aanvoeren dat iemands religie of politieke overtuiging hem belemmert de functie naar behoren uit te voeren. Als direct met jou samenwerken onderdeel is van de functie zal dat misschien wel geaccepteerd worden.

    Maar ik vermoed dat het een academisch voorbeeld is: een lid van Groen Links zal niet snel voor iemand als jij willen werken – de verachting is waarschijnlijk 100% wederzijds.

  10. 11

    @6: Zou je jouw visie ook even aan eenieder willen verkondigen waarmee je zaken doet, zodat ze jou op gelijke wijze kunnen behandelen?

  11. 12

    Ik stel voor dat je een T-shirt draagt waarop staat: Ik doe geen zaken met Groenlinkserts, moslims, Che Guevara-fans en communisten. Zelfs al vind ik je ideeen verachtelijk, ik wil je zelfs de drukkosten voor een paar shirts betalen (ontneem je meteen een groenlinksstemmer een deel van zijn onderhoud!), mits je altijd zo’n shirt draagt.

  12. 15

    Niehielist wil hetzelfde als de meest extreme islamieten (een staat, waarin je naar hartenlust mag discrimineren). Hij zal zich dus ook nooit opwinden, als weer eens iemand weigert iemand van het andere geslacht een hand te geven, bijvoorbeeld, want dat is het soort staat, dat hij graag wil zien.

  13. 16

    We hebben het in de 16e eeuw gehad: met Philips II: een land, een koning, een godsdienst. Gevolg: opstand in de Lage Landen. De mens laat zich niet vangen in een systeem. Gelukkig zijn er altijd dwarsliggers. En door die dwarsliggers is er vooruitgang. En al ben ik het niet altijd eens met Niehielist: we moeten blij zijn dat er zulke mensen bestaan en dat zij zich uiten.

  14. 17

    15@
    Ik maak me er ook niet druk om. Als iemand me een hand geeft, ga ik ermee in gesprek. Al zijn we het totaal oneens. Als iemand het weigert, dan zeg ik: aangenaam kennis gemaakt te hebben. Ik draai me dan om en loop weg. Waarom je je erover druk te maken!

  15. 18

    @16: We mogen blij zijn, dat ze zich uiten, omdat we dan weten, dat er nog steeds van dat soort figuren rondlopen. Maar of we blij moeten zijn met het bestaan van zulke archaïsche en discriminerende ideeën, waag ik te betwijfelen.

    @17: het gaat niet om het wel of niet een hand geven, het gaat om de discriminatie daarbij. Dat mag aan de kaak gesteld worden. En daarbij is het minder problematisch, dat een buurtvader, die weet te bereiken, dat een stelletje meestal mannelijke etters wat minder overlast veroorzaken, vrouwen geen hand wil geven (voor de functie niet van belang), maar hij mag wel op die discriminatie aan worden gesproken), dan dat een receptionist zoiets doet.