Quote du Jour: de iPhone 3G van Apple en Onze Lieve Heer

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Quote du Jour
Als Onze Lieve Heer had gewild dat Apple mobieltjes ging verkopen had-ie het vast niet laten gebeuren dat er jaarlijks een miljard Finse telefoontjes bijkomen.

Aldus een reaguurder op Marketingfacts over de iPhone 3G van Apple, die vandaag in 22 landen, inclusief Nederland, wordt gelanceerd (en waarvoor gisteravond al vijfhonderd telefoonfreaks in de rij stonden voor een winkel in Rotjeknor en waar zelfs het Reformatorisch Dagblad een reporter voor op pad had gestuurd).

Voor de nerds onder u: hier het ding geheel voor u opengeschroefd!

Reacties (11)

#1 Steeph

Er stond een quote krom waardoor de voorpagina ff de mist in ging.

  • Volgende discussie
#2 InvertedPantsMan

Ik prefereer de quote van Maddox: “The I-phone is a piece of shit, and so is your face”

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Karsa Orlong

@IPM

nuff said, inderdaad. Verplicht leesvoer in deze.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 InvertedPantsMan

Om even de reactie te verduidelijken: Als mensen op electronica gaan reageren als ware het pop- of religieuze idolen dan zakt bij mij de broek af.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 S’z

@#4 kan je meteen op zoek naar de 3G-hotspot

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 su
  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Bismarck

Commercieel lijkt het dingetje wel een succes. Een collega van me is gaan proberen het ding vanmorgen te kopen (half 8 ’s morgens, hoe gek kun je zijn?). Helaas pindakaas al uitverkocht. Daar staat tegenover dat de winkel er maar 32 (dom of opzettelijk?) had liggen…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Dewy

In de VS heb ik een tijdje z’n ding geprobeerd en vond het maar een onhandig ding. Mijn blackberry ziet er misschien niet zo sexy uit maar is veel prettiger om mee te werken. Wat betreft die tekorten, die zijn gewoon om een hype te creëren, dat deden ze bij de introductie in de vs ook.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 m44

@Dewy, wat je zegt over hype en tekorten is toch wat flauw. Op het moment dat die dingen van de band komen, zeg 10.000 per dag – hallo hee – ontstaat er vraag en is er een tekort. Dat is er altijd. Wat moeten ze dan, 100 dagen produceren zonder enige feedback hoe het aanslaat, productiefoutjes niet kunnen verbeteren en dan op een dag 1.000.000 tegelijk in de shops neerzetten ? *Rethorische vraag*

Een leerzaam verhaal is de Asus EEE. Een hit met 7.9″ schermpje a 279 euro. De EEE 900 PC doet 399 euro, met mooi 9″ schermpje maar toch een te klein keyboard voor dat geld. Asus plant nu de EEE 901 PC met hetzelfde scherm en een groter keyboard a raison van 450 euro. En een 10 inch variant voor zeg 500. Leuk om te zien hoe hun plannen zich wijzigen wegens bepaalde reacties uit de markt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 canasta

Nu is dit ding qua succes wel over de top, maar elke keer als Apple iets nieuws heeft, hebben ze een belachelijk hoge hype-factor vergeleken met soortgelijke produkten van andere bedrijven. Natuurlijk zijn die spullen van hoge kwaliteit (intuitieve interface, blabla), maar de marketing ervan is toch wel verbazend goed.
Verder wat IPM zegt. Mijn Nokia 3210 doet het nog prima. :)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Dewy

@m44, Als het gaat om marketing trucs ben ik erg flauw. In de VS heb ik de introductie van het apparaat meegemaakt. Dagenlang beheerste de lange rijen voor applestores de media er was ook een enorme schaarste. Alleen was in de veertien dagen daarna de hele Amerikaanse markt voorzien. Voorzover ik weet heeft apple toen niet direct een miljoen chinezen ingehuurd, de voorraden waren er dus gewoon. Apple heeft ze de eerste week gewoon heel zuinig gedistribueerd om een hype te creëren, het is een oude truc.

  • Vorige discussie