1. 2

    Zou behoorlijk raar zijn, Eurlings wil stoppen met de politiek omdat ie meer tijd aan zijn gezin wil besteden, dan moet ie vooral topman bij KLM worden, dan heeft ie nog minder tijd voor zijn gezin.

  2. 5

    @Jos Volgens mij zet Carlos er keurig de quootjes bij, net als meeste andere media. Terwijl het artikel waar hij naar verwijst dit niet doet. Als je citeert, kan je nooit de feiten verdraaien (behalve als je fout citeert ;-) )

  3. 6

    Zullen we de linktipper die deze URL aanbood dan maar even beschuldigen van links linktippen? Zodat het Gesundes Volksempfinden ook weer met een voldaan gevoel kan gaan slapen?

  4. 7

    Ach ik merk alleen op dat Sargasso op een subjectieve linkse manier schrijft. Even googlen op de laatste nieuwsartikelen m.b.t. Eurlings had je op zijn minst kunnen doen om te kijken of hij al een reactie had gegeven.

    Overigens is het natuurlijk schandalig als dit echt zo is, zeker gezien de eerdere gebeurtenissen tussen Eurlings en KLM.

  5. 12

    Als ‘ie nou minister was van een lopend kabinet, maar hij is nu drie keer demissionair minister (zelf weggelopen van een opgeblazen kabinet, na de verkiezingen) dus ik vind het gezeik van Halsema een beetje gezeik.

  6. 14

    Een politieke carrière wordt wel een erg opzichtig opstapje voor een topbaan in het bedrijfsleven. Een mooi internationaal netwerk van bestuurders is natuurlijk veel waard. Maar hoe zit het precies met de verhouding tussen het landsbelang, bedrijfsbelang en het privébelang van de familie (ik neem aan dat Camiel inmiddels de taak ‘gezinsvorming’ al afgevinkt heeft) Eurlings?
    Moeten we de daden van (demissionair) minister Eurlings met terugwerkende kracht gaan zien in het licht van een reeds lang geplande entree in de KLM-top?
    Geen idee wat ik daar nu precies van vind maar het maakt weer eens duidelijk dat hoe en door wie dit land bestuurd wordt.

    @6: Ja, foei, linkse linktips! Dat vermoeiende links-rechts sjabloon in de hoofden van complotdenkers is nogal hardnekkig.

  7. 16

    “De opzienbarende benoeming is vernomen in kringen rond de directie van Air France-KLM in Frankrijk en Nederland. Camiel Eurlings zelf vertrouwde zijn nieuwe baan bij KLM ook toe aan enkele vertrouwelingen. Eerdere geruchten daarover zijn officieel nooit tegengesproken.

    directies air France-Klm hebben linkse connecties?

    ;-)

  8. 17

    “Een politieke carrière wordt wel een erg opzichtig opstapje voor een topbaan in het bedrijfsleven”

    Ik denk dat Eurlings eerder de uitzondering is….. Voor wie is de afgelopen 20 jaar de politieke loopbaan een mooi opstapje geweest?

  9. 19

    Joop Wijn heeft een topfunctie bij de ABN-AMRO onder Zalm. Wim Kok had goedbetaalde functies als commissaris. De Hoop Scheffer bij de Navo. Onno Ruding, rijk teruggekomen als oud-directeur van bank in de VS.
    Maar het is waar, het geldt niet voor alle politici. What about Peper? Weissglas?
    Hulde voor bestuurders als Jorritsma en Netelenbos. Zij voelden zich goed genoeg om een trapje lager te treden in de hierarchie: burgemeester.

  10. 20

    @17: Zo even uit het hoofd de meest bekende:
    Gerrit Zalm, Wim Kok, Hans Wijers, Robin Linschoten en in zekere zin ook Eelco Brinkman.

  11. 22

    Los van dat deze manier van banen verdelen zo ‘Limburgs’ is als maar kan, en dat ie dus blijkbaar al genoeg tijd heeft besteed aan z’n vriendin, lijkt Eurlings me wel een hele geschikte voor die positie.

  12. 24

    @18,19,20,21: NAVO is natuurlijk geen bedrijfsleven en ik denk niet dat een commissariaat zo goed betaalt als jullie denken.

  13. 26

    @19
    Peper was niet zo’n briljant bestuurder en vertoonde buiten de bonnetjesaffaire een nogal corrumptief gedrag in de gemeente Rotterdam.