Ik stel een boete voor voor mensen met een helm op.
#2
Obscura
Volgens het Journaal valt een bivakmuts NIET onder het voorstel van Wilders. Volgens hem is dat niet vrouwenonderdrukkend en staat dat geen emancipatie in de weg. Vandaar.
Het CDA zou alleen voor het voorstel zijn (!) als ook andere gezichtsbedekkende kledingstukken, zoals bivakmutsen, onder een verbod vallen.
#3
Zijp
Nou laten onze NONNEN maar onder duiken bij de PATERS..
#4
Zack
Ik denk dat die Moslima’s dan maar gewoon een bivakmuts op moeten zetten. Iedereen blij.
#5
anderS
Laat die moslima’s het truukje van de orthodox joodse vrouwen maar een tijdje kopieren: allemaal een wilders pruik op.
Dat hij CDA hier in meekrijgt toont toch wel een beperkt historisch besef van die partij. Hoeveel nederlandse folklore gebaseerd op die ‘joods-christelijke’ traditie flikker je hiermee weg?
Niet al te lang gelden moest je je hoofd buitenshuis bedekken om niet als arm en onaangepast over te komen toch?
#6
anderS
Correctie:
iets te snel gereageerd, ging om de gezichtsbedekkende varianten, maar dan nog.
sluiers niet, bivakmuts, goede baard.
Laat hem nou maar meteen een verplicht symbool voor op de jas voorstellen.
hij lijkt erop, hij praat precies zo en gedraagt zich zo. hoeveel voordeel van de twijfel moet je krijgen, voordat je gedwongen opgenomen kan worden in zo’n mooi psychiatrische instelling voor mensen met waanideeen.
#7
knut
Wat ik heb meegekregen is de boerka toch wel bedoelt om de vrouw op haar ondergeschikte positie te houden. Een vrouw die dat niet doet wordt in haar samenleving al snel als hoer oid uitgemaakt. Oftewel het dragen ervan is de redenatie erkennen of rechtvaardigen.
Natuurlijk kan je ve individu niet verwachten dat zij de strijd aangaat met iedereen die haar na is. Dus ze alleen laten staan is niet echt sociaal.
Nu ben ik nog opgegroeid met die keiharde feministen met haar op hun tanden ala Ria Beckers die knetterhard de barricades opgingen omdat vrouwen ongelijk werden behandeld. En dat ging om inhoudelijke kansen niet eens om waardeoordelen op persoonlijk niveau gebaseerd op kleding. Vanuit die context vind ik het toch angstwekkend stil op links. Het lijkt wel alsof gelijke kansen en behandeling voor links alleen geldt als het betrekking heeft op autochtone vrouwen. Dat dan zo´n rare kwiebus uit extreemrechts met belabberd kapsel en dubieuze connecties het wel op de agenda zet is schrijnend… Wie is er nu uit op ongelijkwaardige behandeling en ongelijke kansen.
Zo langzaamaan dringt ij mij het beeld zich op dat sociaal denken alleen nog politiek bedrijven is gericht om jezelf positief in beeld te krijgen. Veel kadootjes, veel strijd voor vooral vrijheid maar niet als t op een hellend vlak moet worden uitgevochten want dreigende vlekken op je zorgvuldig gecultiveerde positieve/sinterklaas imago kan je niet hebben. Je zou eens resultaat hebben, die vrouwen zouden eens echt geholpen worden.. Nee, alles behalve de schijn dat extreem rechts gelijk gegeven moet worden.
#8
anderS
@7:
Helemaal eens dat je in het algemeen tegen onderdrukking van vrouwen moet strijden.
Dat betekent volgens mij hier voor het recht om wel hoofddoeken te dragen de barricade op, en waar het verplicht is juist andersom.
Probleem met Wilders is dat doordat hij van buitenaf een cultureel element in een verdomhoek zet, het voor moslimas alleen maar moeilijker wordt om zich er van binnenuit tegen af te zetten.
De emancipatie van allochtone vrouwen moet je steunen, dat zeker. Maar je kan hem niet voor hen strijden. Het is in hoge mate een interne strijd binnen de diverse subculturen.
En als je goed kijkt in het straatbeeld van vandaag in grote steden is het meer en meer een individuele keuze; je ziet vrouwen met gehele bedekking zij aan zij met simpele hoofddoeken en met vrouwen in vol ornaat aanwezig met bos haren en make up.
Ter vergelijking ben ik ook van mening dat vrouwen hoger in bedrijfsleven moetn komen. Maar alle regels die dit tegengaan zijn al weggenomen, wat overblijft is de opdracht aan die vrouwen zelf om letterlijk door het glazen plafond heen te breken.
#9
Troebel
Geert bevrijdt de vrouwen door hen een boete en/of gevangenisstraf te geven.
“PVV wil celstraf voor boerkadraagsters
312-07-2007 | Door: ANP
Het dragen van een boerka of nikab op straat moet worden verboden.
Vrouwen die met de gezichtsbedekkende kledingstukken naar buiten gaan, riskeren een boete van maximaal 3350 euro of een celstraf van twaalf dagen. Zo luidt de inhoud van een initiatiefwetsontwerp dat PVV-leider Geert Wilders donderdag in de Tweede Kamer indient.”
Ik denk dat er extreem weinig vrouwen door Geert bevreeën willen worden.
#10
knut
@8 ben t niet helemaal eens met je 3e alinea. Want niet geïntegreerde krijgen weinig tot niets mee van de haagse poppenkast.
Als je zegt dat het een individuele keuze is of ze wel/niet een boerka dragen… vraag ik me af van welke planeet je komt.
Daarbij komt dat degene die een boerka dragen ook tegen hun man/broer/zoon aangeven dat t mag een vrouw te veroordelen. En daar heeft mijn moeder/vrouw/dochter weer last van. Helaas is t niet zo individualistisch als je t uitmaakt.
Overigens mijn oma droeg ook altijd een hoofddoek als ze buiten kwam. Eigen keus en dat mag natuurlijk altijd in NL, maar belangrijker was de reden die erachter zat. En die had weinig te maken met de positie/waardeoordelen richting vrouwen. EN dat is wat er fout gaat.
Overigens denk ik dat je best wel voorwaarden kan scheppen waarmee de houding van familie tov van het merendeel van de huidige boerkadraagsters kan verbeteren. Maar dat is mijn punt niet. Ik vind de linkse feministen achterbaks, racistisch, uitgeblust, risicomijdend dat ze niet iniatief hebben ontplooid om er iets (op rooie wijze dus anders dan GW) aan te doen.
#11
anderS
@knut:
Ik kom van die individualistische planeet, die allergisch is voor teveel groepsgebeuren. Maar nog steeds enigszins ontvankelijk helaas..
Ik zeg dat het steeds meer een individuele keuze lijkt te worden… Net zoals het merendeel van onze individuele keuzes uiteindelijk zwaar beinvloed is door onze omgeving, is dat hier ook het geval.
Wat was precies de reden dat je oma die hoofddoek droeg?
gewoonte, haar moeder, haar zussen, de buurvrouwen, de pastoor, de ranzige mannen die haar altijd nakeken….
komt volgens mij neer op basale sociale druk. fascinerend fenomeen bij de menselijke soort. Is te gebruiken voor zowel goede als slechte doeleinden maar mag nooit onderschat worden.
Verschilt dat wezenlijk van de gemiddelde moslimpuber nu op straat?
Volgens mij moet ik die hoofddoek net ze respecteren als ik wil dat haar broertjes op straat de blonde lokken van mijn zus respecteren.
En ik heb ook aanzienlijk meer last van die gastjes op straat dan mooie moslima’s die braafjes hun HBO doen en zelf denken dat ze zelf kiezen voor die hoofddoek.
Wat betreft je punt over de linkse feministen heb je wel een punt. Maar om mn moeder achterbaks en racistisch te noemen omdat ze na n jaar of 30 strijden het wel gehad heeft….
welke initiatieven heb jij verder ontplooit of ondersteund om de allochtone en autochtone emancipatie bij elkaar te brengen?
Reacties (11)
Ik stel een boete voor voor mensen met een helm op.
Volgens het Journaal valt een bivakmuts NIET onder het voorstel van Wilders. Volgens hem is dat niet vrouwenonderdrukkend en staat dat geen emancipatie in de weg. Vandaar.
Het CDA zou alleen voor het voorstel zijn (!) als ook andere gezichtsbedekkende kledingstukken, zoals bivakmutsen, onder een verbod vallen.
Nou laten onze NONNEN maar onder duiken bij de PATERS..
Ik denk dat die Moslima’s dan maar gewoon een bivakmuts op moeten zetten. Iedereen blij.
Laat die moslima’s het truukje van de orthodox joodse vrouwen maar een tijdje kopieren: allemaal een wilders pruik op.
Dat hij CDA hier in meekrijgt toont toch wel een beperkt historisch besef van die partij. Hoeveel nederlandse folklore gebaseerd op die ‘joods-christelijke’ traditie flikker je hiermee weg?
Niet al te lang gelden moest je je hoofd buitenshuis bedekken om niet als arm en onaangepast over te komen toch?
Correctie:
iets te snel gereageerd, ging om de gezichtsbedekkende varianten, maar dan nog.
sluiers niet, bivakmuts, goede baard.
Laat hem nou maar meteen een verplicht symbool voor op de jas voorstellen.
hij lijkt erop, hij praat precies zo en gedraagt zich zo. hoeveel voordeel van de twijfel moet je krijgen, voordat je gedwongen opgenomen kan worden in zo’n mooi psychiatrische instelling voor mensen met waanideeen.
Wat ik heb meegekregen is de boerka toch wel bedoelt om de vrouw op haar ondergeschikte positie te houden. Een vrouw die dat niet doet wordt in haar samenleving al snel als hoer oid uitgemaakt. Oftewel het dragen ervan is de redenatie erkennen of rechtvaardigen.
Natuurlijk kan je ve individu niet verwachten dat zij de strijd aangaat met iedereen die haar na is. Dus ze alleen laten staan is niet echt sociaal.
Nu ben ik nog opgegroeid met die keiharde feministen met haar op hun tanden ala Ria Beckers die knetterhard de barricades opgingen omdat vrouwen ongelijk werden behandeld. En dat ging om inhoudelijke kansen niet eens om waardeoordelen op persoonlijk niveau gebaseerd op kleding. Vanuit die context vind ik het toch angstwekkend stil op links. Het lijkt wel alsof gelijke kansen en behandeling voor links alleen geldt als het betrekking heeft op autochtone vrouwen. Dat dan zo´n rare kwiebus uit extreemrechts met belabberd kapsel en dubieuze connecties het wel op de agenda zet is schrijnend… Wie is er nu uit op ongelijkwaardige behandeling en ongelijke kansen.
Zo langzaamaan dringt ij mij het beeld zich op dat sociaal denken alleen nog politiek bedrijven is gericht om jezelf positief in beeld te krijgen. Veel kadootjes, veel strijd voor vooral vrijheid maar niet als t op een hellend vlak moet worden uitgevochten want dreigende vlekken op je zorgvuldig gecultiveerde positieve/sinterklaas imago kan je niet hebben. Je zou eens resultaat hebben, die vrouwen zouden eens echt geholpen worden.. Nee, alles behalve de schijn dat extreem rechts gelijk gegeven moet worden.
@7:
Helemaal eens dat je in het algemeen tegen onderdrukking van vrouwen moet strijden.
Dat betekent volgens mij hier voor het recht om wel hoofddoeken te dragen de barricade op, en waar het verplicht is juist andersom.
Probleem met Wilders is dat doordat hij van buitenaf een cultureel element in een verdomhoek zet, het voor moslimas alleen maar moeilijker wordt om zich er van binnenuit tegen af te zetten.
De emancipatie van allochtone vrouwen moet je steunen, dat zeker. Maar je kan hem niet voor hen strijden. Het is in hoge mate een interne strijd binnen de diverse subculturen.
En als je goed kijkt in het straatbeeld van vandaag in grote steden is het meer en meer een individuele keuze; je ziet vrouwen met gehele bedekking zij aan zij met simpele hoofddoeken en met vrouwen in vol ornaat aanwezig met bos haren en make up.
Ter vergelijking ben ik ook van mening dat vrouwen hoger in bedrijfsleven moetn komen. Maar alle regels die dit tegengaan zijn al weggenomen, wat overblijft is de opdracht aan die vrouwen zelf om letterlijk door het glazen plafond heen te breken.
Geert bevrijdt de vrouwen door hen een boete en/of gevangenisstraf te geven.
“PVV wil celstraf voor boerkadraagsters
312-07-2007 | Door: ANP
Het dragen van een boerka of nikab op straat moet worden verboden.
Vrouwen die met de gezichtsbedekkende kledingstukken naar buiten gaan, riskeren een boete van maximaal 3350 euro of een celstraf van twaalf dagen. Zo luidt de inhoud van een initiatiefwetsontwerp dat PVV-leider Geert Wilders donderdag in de Tweede Kamer indient.”
Ik denk dat er extreem weinig vrouwen door Geert bevreeën willen worden.
@8 ben t niet helemaal eens met je 3e alinea. Want niet geïntegreerde krijgen weinig tot niets mee van de haagse poppenkast.
Als je zegt dat het een individuele keuze is of ze wel/niet een boerka dragen… vraag ik me af van welke planeet je komt.
Daarbij komt dat degene die een boerka dragen ook tegen hun man/broer/zoon aangeven dat t mag een vrouw te veroordelen. En daar heeft mijn moeder/vrouw/dochter weer last van. Helaas is t niet zo individualistisch als je t uitmaakt.
Overigens mijn oma droeg ook altijd een hoofddoek als ze buiten kwam. Eigen keus en dat mag natuurlijk altijd in NL, maar belangrijker was de reden die erachter zat. En die had weinig te maken met de positie/waardeoordelen richting vrouwen. EN dat is wat er fout gaat.
Overigens denk ik dat je best wel voorwaarden kan scheppen waarmee de houding van familie tov van het merendeel van de huidige boerkadraagsters kan verbeteren. Maar dat is mijn punt niet. Ik vind de linkse feministen achterbaks, racistisch, uitgeblust, risicomijdend dat ze niet iniatief hebben ontplooid om er iets (op rooie wijze dus anders dan GW) aan te doen.
@knut:
Ik kom van die individualistische planeet, die allergisch is voor teveel groepsgebeuren. Maar nog steeds enigszins ontvankelijk helaas..
Ik zeg dat het steeds meer een individuele keuze lijkt te worden… Net zoals het merendeel van onze individuele keuzes uiteindelijk zwaar beinvloed is door onze omgeving, is dat hier ook het geval.
Wat was precies de reden dat je oma die hoofddoek droeg?
gewoonte, haar moeder, haar zussen, de buurvrouwen, de pastoor, de ranzige mannen die haar altijd nakeken….
komt volgens mij neer op basale sociale druk. fascinerend fenomeen bij de menselijke soort. Is te gebruiken voor zowel goede als slechte doeleinden maar mag nooit onderschat worden.
Verschilt dat wezenlijk van de gemiddelde moslimpuber nu op straat?
Volgens mij moet ik die hoofddoek net ze respecteren als ik wil dat haar broertjes op straat de blonde lokken van mijn zus respecteren.
En ik heb ook aanzienlijk meer last van die gastjes op straat dan mooie moslima’s die braafjes hun HBO doen en zelf denken dat ze zelf kiezen voor die hoofddoek.
Wat betreft je punt over de linkse feministen heb je wel een punt. Maar om mn moeder achterbaks en racistisch te noemen omdat ze na n jaar of 30 strijden het wel gehad heeft….
welke initiatieven heb jij verder ontplooit of ondersteund om de allochtone en autochtone emancipatie bij elkaar te brengen?