Logisch toch, “Maastricht” (=Beek) ligt namelijk ook een stuk dichterbij Amsterdam dan Maastricht. Een eersteklas retour Beek-Amsterdam kost 20 cent minder per trein dan met het vliegtuig. En dan heb ik het er nog niet over dat Schiphol ook niet precies in Amsterdam ligt. Alleen al die vier aanvullende tripjes (van stad naar luchthaven en terug) maken de kosten aanzienlijk hoger dan die van een treinreis en niet te vergeten, ze maken de reistijd ook lang genoeg om er niet bepaald veel voordeel uit te kunnen halen.
Het lijkt me dan ook dat deze verbinding het eerder van een soort gadget/patser-psychologische aantrekkingskracht moet hebben dan van een daadwerkelijk reisvoordeel in geld/tijd.
Als ik vandaag retour Antwerpen wil, goedkoop! met de Aldi-Fyra, heen v10:41, terug v16:57, kost dat €132 (excl. betalingskosten).
Met de auto retour 316 km is ongeveer €60 (incl. betalingskosten) aan benzine.
Volgens de ANWB doet de auto enkel (zonder files) er 1:41 over en de Aldi-Fyra (zonder technische stops) 1:21.
”Kerboua was eerder betrokken bij de oprichting van Demin Air en Amsterdam Airlines. Beide bedrijven gingen uiteindelijk failliet.”
Kennelijk is failliet gaan winstgevend, want hij heeft er toch maar mooi geld genoeg aan overgehouden om weer een kansloze onderneming te beginnen.
De treinreis van Maastricht naar Amsterdam is overigens notoir prettig, ik zou niet weten waarom je tweeënhalf uur ontspanning zou willen inruilen voor tweeënhalf uur gedoe.
Kennelijk is failliet gaan winstgevend, want hij heeft er toch maar mooi geld genoeg aan overgehouden om weer een kansloze onderneming te beginnen.
Failliet gaan is verliesgevend. Kennelijk heeft hij investeerders weten te overtuigen dat hij van de faillissementen voldoende heeft geleerd en dat zijn nieuwe businessplan meer kans van slagen biedt. Dat heet ondernemen.
Reacties (8)
Logisch toch, “Maastricht” (=Beek) ligt namelijk ook een stuk dichterbij Amsterdam dan Maastricht. Een eersteklas retour Beek-Amsterdam kost 20 cent minder per trein dan met het vliegtuig. En dan heb ik het er nog niet over dat Schiphol ook niet precies in Amsterdam ligt. Alleen al die vier aanvullende tripjes (van stad naar luchthaven en terug) maken de kosten aanzienlijk hoger dan die van een treinreis en niet te vergeten, ze maken de reistijd ook lang genoeg om er niet bepaald veel voordeel uit te kunnen halen.
Het lijkt me dan ook dat deze verbinding het eerder van een soort gadget/patser-psychologische aantrekkingskracht moet hebben dan van een daadwerkelijk reisvoordeel in geld/tijd.
met de auto kan het voor de helft
Dit verhaal geldt dus waarschijnlijk voor een retourtje Beek – Schiphol – Beek. Want een Amsterdammer wil natuurlijk helemaal niet naar Maastricht.
Beek = Aachen?
Enfin, als je gemeentesubsidie krijgt is het makkelijk concurreren met een paar centen verschil.
http://www.nu.nl/economie/2988129/subsidies-maastricht-airlines.html
@4: Ook. Al ben je nog niet zo 1-2-3 van “Maastricht-Aachen Airport” in Aachen.
Als ik vandaag retour Antwerpen wil, goedkoop! met de Aldi-Fyra, heen v10:41, terug v16:57, kost dat €132 (excl. betalingskosten).
Met de auto retour 316 km is ongeveer €60 (incl. betalingskosten) aan benzine.
Volgens de ANWB doet de auto enkel (zonder files) er 1:41 over en de Aldi-Fyra (zonder technische stops) 1:21.
”Kerboua was eerder betrokken bij de oprichting van Demin Air en Amsterdam Airlines. Beide bedrijven gingen uiteindelijk failliet.”
Kennelijk is failliet gaan winstgevend, want hij heeft er toch maar mooi geld genoeg aan overgehouden om weer een kansloze onderneming te beginnen.
De treinreis van Maastricht naar Amsterdam is overigens notoir prettig, ik zou niet weten waarom je tweeënhalf uur ontspanning zou willen inruilen voor tweeënhalf uur gedoe.
Kennelijk is failliet gaan winstgevend, want hij heeft er toch maar mooi geld genoeg aan overgehouden om weer een kansloze onderneming te beginnen.
Failliet gaan is verliesgevend. Kennelijk heeft hij investeerders weten te overtuigen dat hij van de faillissementen voldoende heeft geleerd en dat zijn nieuwe businessplan meer kans van slagen biedt. Dat heet ondernemen.