So, what’s new?
Je hebt dieven, oplichters en telecombedrijven.
Zijn jullie er nu pas achter?
De enige manier is om niet als een geile bok op de haverkist al die mooie nieuwe gadgets te willen hebben. Vooraan de hoempa lopen kost geld.
Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen.
Misschien met z’n allen een telecomstaking houden of prepaid gaan werken zou de prijzen pas doen dalen.
#2
Ruud Oost
Het was al jaren geleden te voorspellen, want al de miljarden die betaald zijn voor de licenties willen ze terugverdienen.
#3
Kalief
Met die tarieven is het goedkoper je bericht op een bierviltje te schrijven en dat door een koerier te laten brengen, dan het te e-mailen.
#4
Tsjech
Mensen, lees even verder.
Vodafone gaat hier zéér correct mee om.
#5
HansR
@Tsjech
Ja, had ik al gelezen. Maar neem ook even mee, dat hier publiciteit aan wordt gegeven en dat er iemand die behoorlijk mondig is ook reageert. Hoeveel geld hebben ze al gevangen voordat er iemand reageerde?
Dit soort bedrijven mag gewoon niet zo stuntelig met tools, websites en rekeningen omgaan. Die GSM wereld bestaat nu lang genoeg om volwassen te zijn maar het is gewoon nog steeds centenklopperij, anders gezegd diefstal. Vele malen te duur dus en als je niet oppast het dubbele. Het is toch te gek dat je elke druk op de knop drie keer moet controleren omdat je anders 100 euro kwijt bent.
Dikke min voor Vodafoon.
Zelfs al geven ze hem een jaar gratis.
#6
HansR
Offtopic (beetje)
Niet gebruikt tegoed op een prepaid van een gewone mobiele telefoon ben je na een bepaalde periode gewoon kwijt. Dat kan dan wel de voorwaarde zijn maar heb ik nog een keuze? Het is overal hetzelfde. In NL is dat ongeveer een half jaar, in Frankrijk gvd drie maanden.
Ik wordt gedwongen te bellen of het geld af te geven in plaats van de mogelijkheid te kopen om te bellen wanneer het mij uitkomt. Ergens anders noemen we dat roof of diefstal. Een tegoed moet gewoon geldig blijven. Altijd.
#7
larie
Gewoon een pda met skype-out en jiwire Hotspot finder en je surft en belt er op los. Het WiFi net is zich aan het sluiten, uitrollen zeg maar en gebruikerskosten zijn een fractie van die van de Vodafone.
Er gaat een lampje branden als een Hotspot gevonden is en m’n ervaring is dat dat gebieb alsmaar toeneemt al rondtrekkende.
#8
Luc
Overigens gaat Vodafone hier niet heel goed mee om, maar heel erg fout.
Je belt de helpdesk en wordt niet geholpen.
Je publiceert op een enigzins invloedrijk incrowd blogje, en verdomt de machinerie springt in werking en je wordt wel geholpen.
Dat is fouter dan fout. Vriendjes politiek gecombineerd met een houding van dat ze alles fout mogen doen totdat ze er publicitaire schade mee oplopen.
#9
Mauz
@HansR
Ook strippenkaarten voor de bus werken zo. Na een jaar na tariefsverhoging ben je je strippen kwijt.
#10
lmgikke
@9 Ja en dat is schandalig. Want bij de invoering van de strippenkaart heeft de minister van verkeer moeten garanderen dat de strippenkaart nooit zou verlopen.
Dit werd destijds door de 2e kamer geeist omdat dat een van de eerste keren was dat er iets vooraf betaald diende te gaan worden.
De volkskrant heeft hier een paar jaar geleden nog wat aandacht aan besteed. Maar tevergeefs.
Reacties (10)
So, what’s new?
Je hebt dieven, oplichters en telecombedrijven.
Zijn jullie er nu pas achter?
De enige manier is om niet als een geile bok op de haverkist al die mooie nieuwe gadgets te willen hebben. Vooraan de hoempa lopen kost geld.
Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen.
Misschien met z’n allen een telecomstaking houden of prepaid gaan werken zou de prijzen pas doen dalen.
Het was al jaren geleden te voorspellen, want al de miljarden die betaald zijn voor de licenties willen ze terugverdienen.
Met die tarieven is het goedkoper je bericht op een bierviltje te schrijven en dat door een koerier te laten brengen, dan het te e-mailen.
Mensen, lees even verder.
Vodafone gaat hier zéér correct mee om.
@Tsjech
Ja, had ik al gelezen. Maar neem ook even mee, dat hier publiciteit aan wordt gegeven en dat er iemand die behoorlijk mondig is ook reageert. Hoeveel geld hebben ze al gevangen voordat er iemand reageerde?
Dit soort bedrijven mag gewoon niet zo stuntelig met tools, websites en rekeningen omgaan. Die GSM wereld bestaat nu lang genoeg om volwassen te zijn maar het is gewoon nog steeds centenklopperij, anders gezegd diefstal. Vele malen te duur dus en als je niet oppast het dubbele. Het is toch te gek dat je elke druk op de knop drie keer moet controleren omdat je anders 100 euro kwijt bent.
Dikke min voor Vodafoon.
Zelfs al geven ze hem een jaar gratis.
Offtopic (beetje)
Niet gebruikt tegoed op een prepaid van een gewone mobiele telefoon ben je na een bepaalde periode gewoon kwijt. Dat kan dan wel de voorwaarde zijn maar heb ik nog een keuze? Het is overal hetzelfde. In NL is dat ongeveer een half jaar, in Frankrijk gvd drie maanden.
Ik wordt gedwongen te bellen of het geld af te geven in plaats van de mogelijkheid te kopen om te bellen wanneer het mij uitkomt. Ergens anders noemen we dat roof of diefstal. Een tegoed moet gewoon geldig blijven. Altijd.
Gewoon een pda met skype-out en jiwire Hotspot finder en je surft en belt er op los. Het WiFi net is zich aan het sluiten, uitrollen zeg maar en gebruikerskosten zijn een fractie van die van de Vodafone.
Er gaat een lampje branden als een Hotspot gevonden is en m’n ervaring is dat dat gebieb alsmaar toeneemt al rondtrekkende.
Overigens gaat Vodafone hier niet heel goed mee om, maar heel erg fout.
Je belt de helpdesk en wordt niet geholpen.
Je publiceert op een enigzins invloedrijk incrowd blogje, en verdomt de machinerie springt in werking en je wordt wel geholpen.
Dat is fouter dan fout. Vriendjes politiek gecombineerd met een houding van dat ze alles fout mogen doen totdat ze er publicitaire schade mee oplopen.
@HansR
Ook strippenkaarten voor de bus werken zo. Na een jaar na tariefsverhoging ben je je strippen kwijt.
@9 Ja en dat is schandalig. Want bij de invoering van de strippenkaart heeft de minister van verkeer moeten garanderen dat de strippenkaart nooit zou verlopen.
Dit werd destijds door de 2e kamer geeist omdat dat een van de eerste keren was dat er iets vooraf betaald diende te gaan worden.
De volkskrant heeft hier een paar jaar geleden nog wat aandacht aan besteed. Maar tevergeefs.
2e kamer waar blijven jullie?