We verwachten zowel in de kwalificatie als in de race een stuk sneller te zijn. Een plaats ergens in de middenmoot moet mogelijk zijn – Mike Gascoyne omschrijft de ambitie voor de rest van het seizoen.
Het geplaagde Formule 1 team van Spyker lanceert dit weekend namelijk de B-versie van haar auto en dat is hoog tijd, want ze rijden al het hele seizoen in de achterhoede. En in de Formule 1 van de achterhoede naar de middenmoot gaan is al een hele prestatie. Wat denkt u? Zullen de Spykers zich niet als laatste kwalificeren dit weekend?
Reacties (5)
Misschien dat ze nog wel redelijk kwalificeren, maar dan zal de betrouwbaarheid in de race het wel af laten weten…
Hadden ze vorig weekend al mee moeten rijden toch. Afgekeurd door FIA. Zo’n actie (verbeterde(-ingen) versie inzetten) maken alle teams halverwege/ in een seizoen. Compleet nieuwe auto?, lijkt me niet. Andere motor/ remsysteem/ bandenleverancier? Hooguit andere aërodynamica en verbeteringen set- up. Ergo: e.e.a. zal/ maakt per saldo t.o.v. concurrentie niks uit(maken). Om de geldschieters een worst voor neus te houden. Gewoon laatste startrij denk ik.
Met #1 eens: Sprongen maak je niet midden in het seizoen, zeker niet met het nietige budget van Spyker (waren ze niet enorm in geldproblemen?). Of de wagen is nauwelijks sneller (misschien dat ze mee doen in de strijd om statplaats 16), of er is veel ingeboet aan betrouwbaarheid en ze starten wel een aantal plaatsen vooruit, maar vallen de eerste drie races uit.
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article791117.ece/Nieuwe_Spyker_sneller_dan_Toro_Rosso
Ik zat er niet ver naast. Tis nog erger als gedacht!, resp. 0,7 en 1 sec achter twee na laatste qualifier.
En in de race zelf op 2 ronden stijf als laatste…