Ik denk dat Lucassen gewoon zijn zakjapanner erbij heeft gepakt en daarna tegen Geert gezegd heeft dat ie zijn zetel niet opgeeft. Daarmee stond Geert voor het blok, want met 23 man levert hij geen gedoogmeerderheid meer en is hij zijn machtspositie kwijt.
#3
Chinaman
PVV houdt anders wel woord. De straten in Nederland zijn een stuk veiliger geworden sinds ze met z’n 24’gen in de 2de kamer zitten…
#4
Bullie
“Bij lichtere daden zoals het ingooien van een ruit of het uitschelden van een buurtbewoner krijgt men de eerste keer naast de gebruikelijke strafrechtelijke vervolging een waarschuwing, de tweede keer wordt men verplicht een jaar lang opgenomen in een heropvoedingskamp als laatste waarschuwing en de derde keer gaat men ook dan het land uit, terug naar Marokko. En als het gaat om minderjarige kinderen gaat is die enkele reis samen met hun ouders. Ik verzoek het kabinet dit voorstel over te nemen.”
is er ergens een digitale brievenbus waarin ik mijn mening hierover kwijt kan?
#6
Bullie
@4 Wilders’ weblog, februari 2006
#7
boyke
Wilders en de PVV sekteleden moeten dus voortaan hun bek dichthouden over allochtone ‘straatterroristen’ want in hun eigen partij zitten straatterroristen die de hand boven het hoofd worden gehouden door de Grote Leider
#8
Taco Zip
Machtspolitiek in actie.
De hele PVV fractie weet nu weer: mondje dicht houden, behalve als het van Geert mag en braaf meestemmen.
En natuurlijk de handjes dichtknijpen over de royale schadeloosstelling die er tegenover staat.
@7: Geert heeft zijn “fractie-commando’s” erop af gestuurd.
#9
Leven
Nuanceringen doen Wilders zichtbaar geen goed. Wat een pips bibberig mannetje stond daar.
Hehe, paniek bij de telegraaf: De stelling van de dag luidde “Lucassen moet opstappen”. Inmiddels is die stelling nergens meer te vinden en worden de draadjes overspoeld met zich tegen de de eigen rechtse kerk kerende telegraaf lezers. Fantatstisch. Wie wind zaait zal storm oogsten. Boontje komt om zijn loontje. Etc. En: dag Eerste Kamer, daahag, daahag draaikont Geert. Ik heb een topdag!
#14
mb
@2 ik denk dat je het helemaal bij het rechte end hebt. De kleine meerderheid/gedoogconstructie maakt iedereen nogal kwetsbaar. In de praktijk krijgt de grootste minkukel de meeste macht. En wat je ook van hem vindt: Geert is niet de grootste minkukel van het stelletje.
#15
boyke
@ #12
He he he, linkse reaguurders hebben de boel daar tijdelijk overgenomen en rechts NL wordt er flink van langs gegeven.
Ik heb ook een paar reacties gegeven en tot m’n grote verbazing werden ze nog geplaatst (ik hoef nu alleen maar te kijken hoe lang het duurt voordat m’n PVV kritische reacties worden weggecensureerd door Dagblad Wilders)
#16
Maikel
Het is maar goed dat Wilders geen ballen heeft; anders zou je zomaar kunnen denken dat Lucassen ze vast heeft!
#17
prometeus
@2 nr.76 is de machtigste man in het land. We weten nu dus dat dat niet Ferrier, Koppejan, Klink, Brinkman of Geert is, maar een burenmeppende, ondergeschikte-neukende, auto-vernielende, wiet-grootgebruiker is.
“Ik heb hem gestraft door hem zijn woordvoerderschap af te nemen.” Alsof hij daar-fucking-voor in de Kamer zat. En het verweer tegen de burenterreur: “daar is hij nooit voor veroordeeld geweest; hij heeft alleen een boete gehad”. Wat een gelul.
LOL@4 Ik zie het eerstvolgende spoeddebat over ‘Gouda’ al met plezier tegemoet :-)
#18
Bismarck
@16: eens kijken hoe lang het duurt eer er bij andere PVV’ers een lampje gaat branden, dat ze ongestraft bijna alles kunnen maken.
#19
KJ
En zo worden 1 voor 1 Wilders’ talking points hem afgenomen. We hadden draaien (WAO) en dubbele paspoorten (highliner) al gehad. Straat-terreur is nummer drie. Met zulke vijanden heb je geen vrienden meer nodig.
#20
vandyke
Ik had al mijn twijfels, maar het is nu zeker: ik stem nooit meer PVV.
#21
Wim
Het gedogen van de crimineel Lucassen is vergoeilijking van geweld, een stap verder en je spreekt van verheerlijking van geweld. Welke ideologie deed daar ook al weer aan?
#22
Henrik
het zionisme ?
#23
prometeus
@22 Nou, nou. Vergoelijken van (staats)geweld, misschien…
#24
InvertedPantsMan
Might makes Right.
Zullen we een lijstje beginnen van wat allemaal mag bij de PVV (als je zwartjoekel bent tenminste):
– liegen op je CV
– Je vrouw slaan
– glazen stelen
– barmannen slaan
– mensen een kopstoot geven
– je ondergeschikten neuken
– de buurt terroriseren
Ben ik nog iets vergeten?
#25
alt. johan
@20: Ik vind je reactie doen blijken van naïviteit. Het was bij mij al voor de verkiezingen bekent dat de PVV kwetsbaar was. Ik kijk er niet vanop dat we deze rel hebben.
Ik stem PVV, niet omdat de PVV-ers zulke voorbeeldige mensen zijn, niet omdat de PVV zo ontzettend consequent is.
Nee, hun wereldbeeld sluit gewoon veel en veel beter aan bij het wereldbeeld dat ik heb.
Natuurlijk heb ik ook een grens, waar ik overstap naar een andere partij, maar onderschat ook niet hoe graag wij de linkse partijen in de oppositie willen houden.
@25
Het gebrek aan normen en waarden bij rechts onderschatten ‘wij’ niet, geen zorgen.
#28
InvertedPantsMan
@mezelf
– illegale vuurwapens dragen
#29
alt. johan
@27: Ik ben voor het aanscherpen van de wetten zodat een kamerlid die liegt over zijn CV zijn kamerzetel afgepakt kan worden.
#30
nodog
@25 kamerleden die fysiek geweld gebruiken is niet over je grens? Moet er eerst een moord door een PVV’r gepleegd worden voordat je geen PVV meer stemt dan?
#31
nodog
@28, dat is geheel voor rekening van de partij en niet iets wat door de staat geregeld moet worden.
#32
alt. johan
@30: waarom niet? Door jij denkwijze zijn de oude gesettelde partijen in het voordeel en de nieuwe partijen met weinig financiële middelen het nakijken.
Jij stemt zeker op een van die gesettelde partijen, of niet?
#33
alt. johan
@29: natuurlijk is dat over de grens. Maar als ik moet kiezen, dan is het toch niet zo moeilijk.
De PvdA in de oppositie en als we Lucassen daarvoor moeten gedogen dan moet dat maar.
#34
nodog
@31, het is al dagen gemeengoed dat voor 30 euro per persoon en een paar telefoontjes iemand z’n CV kan worden gecheckt en een Verklaring van Goed Gedrag kan worden besteld. Heb je dan echt staatsingrijpen nodig om dat te regelen?
#35
Maikel
@32: Je gedoogt wat af deze dagen als PVV’er.
#36
larie
volgende pic..het kale achterhoofd ? ;)
#37
nodog
@32, je gedoogd ondertussen ook een Dion Grauss die z’n 8 maanden zwangere vrouw het ziekenhuis in slaat. Over de grens of niet?
#38
Cycloop
Waarom het gaat is dit.
Als het een PVV Tweede Kamer-lid gaat, is Wilders opeens heel genuanceerd. Niet met scherp schieten, niet het leger erop af sturen, geen straatterreur.
En mbt ontslaan. Wilders heeft talloze malen (oa in kamervragen) opgeroepen heeft tot het ontslaan van mensen zonder dat deze ook meer iets strafbaars doen of hebben gedaan. Maar alleen omdat ze een andere zienswijze hebben.
#39
Hal Incandenza
Hebben ze nou serieus geen VOG moeten overleggen. Dat is toch wel wonderlijk, een simpele ambtenaar moet dat namelijk wel. Of is dit vergrijp als niet relevant beoordeeld door het COVOG? Iemand?
#40
alt. johan
@33: Vind ik wel, ik heb toch een vervelende kater overgehouden van dit incident. En 30 euro lijkt niet veel, maar je als je 35 potentiële kamerleden wilt checken, dan ben je alweer 1000 euro verder. En dat is niet het enige wat je moet checken.
Achteraf was het de 1000 euro wel waard geweest, maar dat is kennis achteraf.
#41
nodog
@39 Voor zover ik weet krijgen politieke partijen die in de tweede kamer terecht komen behoorlijk dikke subsidies.
En hoeveel denk je dat het kost om landelijk te adverteren tijdens de verkiezingen?
Die 1000 euro is echt peanuts.
#42
alt. johan
@36: De zaak Graus, daar was ik ook absoluut niet blij mee. Het heeft mijn steun voor de PVV verzwakt.
Ik moet als populistische kiezer roeien met de riemen die ik heb.
Ik had ook liever op een levende Fortuyn gestemd, maar je hebt het als kiezer niet altijd voor het kiezen.
#43
alt. johan
@40: 1000 euro lijkt peanuts, maar D66 en andere partijen deden het ook niet.
#44
Stickmeister
Lucassen: de toekomstige minister van defensie :)
#45
nodog
#41 Ook Fortuyn z’n partij had niet genoeg geschikte mensen om als volksvertegenwoordiger te dienen. Persoonlijk vind ik dat genoeg reden om niet op zo’n partij te stemmen.
Vergelijk met de SP. Ook een partij die opeens erg groot werd (bij de 1nalaatste verkiezingen dan). Die konden wel uit een fatsoenlijke groep mensen putten dus onmogelijk is dat niet.
#46
Bullie
De PVV is in weerwil van de naam geen partij. Geen leden, geen georganiseerde interne kritiek, geen ideologische basis (zie het opgeven van “breekpunten” of vergelijk het plan Oplaat/Wilders met het huidige PVV-program en je weet voldoende). De PVV is niet meer dan een vehikel om politieke invloed voor Geert Wilders te genereren.
In dat opzicht is de term fascistisch dan ook zeker van toepassing op het verschijnsel PVV.
#47
alt. johan
@45: Na die 6de mei was de LPF ten dode opgeschreven. Als een kip zonder kop.
Ik heb ook nooit LPF gestemd. De PVV loopt nu schade op, maar staat er beter voor, want Wilders leeft nog.
#48
InvertedPantsMan
O, ja voor ik het vergeet was er ook niet nog een akkefietje met illegaal vuurwapen bezit ofzo?
#49
alt. johan
@46: We hebben Bosma als ideoloog. Wat de breekpunten betreft, die waren gewoon niet houdbaar. Ik vind wel dat we er in de onderhandelingen wat voor hebben teruggekregen.
Wilders is mijn volksvertegenwoordiger. Natuurlijk moet ie macht generen. Zoveel mogelijk!!! Wat heb je nu aan een politicus die geen deuk in een pakje boter kan slaan?
Wilders is een politicus die levert. Jullie verwarren effectiviteit met Fascisme.
#50
boyke
@ #40
Wilders had 4 jaren lang de tijd om voldoende geld bij elkaar te schrapen om behoorlijke achtergrondonderzoeken uit te laten voeren. Kom dus niet met die Wilders-leugens/bullshit aandansen dat de PVV over te weinig geld beschikte om die onderzoeken uit te laten voeren. Dan moest Wilders maar niet zoveel naar het buitenland gaan om z’n flut copy-paste filmpje te promoten of moest hij maar meer geld vragen aan zijn conservatieve- en zionistische broodheren in Amerika en Israel.
Bovendien kan iedere partij haar kandidaten gratis laten screenen door de AIVD.
Dat Lucassen op de lijst is gekomen is een bewijs v.h. falen van Wilders om goede kandidaten te selecteren. Er waren voorts ook 3 andere kandidaten (Gidi Markuszower, Arjan Brogt en nog een ander) geplaatst op de lijst (verkiesbare plekken) die pas na media aandacht en onderzoek v.d. lijst verdwenen. Ook dat is een bewijs v.h. falen van Wilders.
PVV=LPF 2
#51
nodog
@49 Wilders levert voornamelijk lawaai en polarisatie. Wellicht gezond als uitlaatklep voor ongenoegen van “het volk” maar zeer ongezond in een situatie zoals heden waar hij daadwerkelijke macht heeft.
De problemen waar we serieus aan zouden moeten werken (Economie en Milieu) worden nu weggemoffeld en daardoor alleen maar groter.
#52
Bullie
@49
Hoe bedoel je “we”, ben je lid? Heb je invloed? Een partij met één ideoloog, past dat in jouw opvatting van democratie? Wat is de inhoud van het begrip Vrijheid als het alleen maar gaat over restricties en verboden? Bosma’s “ideologie” is gefundeerd op angst, ressentiment en een vijandbeeld wat geen enkele basis in de werkelijkheid heeft, maar desondanks steeds breder aanvaard wordt: de linkse kerk als schuld van alles.
Johan, je komt uit je comments naar voren als een redelijk persoon. Verdiep je eens in wat andere partijprogramma’s. Of je links of rechts bent zal mij worst zijn, maar dat er steeds meer mensen achter de rattenvanger van Venlo aanlopen baart mij zorgen.
#53
boyke
Volgens Wilders was Eric Lucassen (iemand die hij kende van zijn zaterdagsklasjes) een “enorm talent” (dat zei hij bij de presentatie van zijn kandidaten). Als dat zo is dan ben ik zeer benieuwd wat de rest v.d. PVV fractieleden allemaal op hun kerfstok hebben staan.
Vaststaat in elk geval dat de PVV fractie uit een stel criminelen bestaat. Volgens de PVV ‘logica’ moet dus het leger z.s.m. losgelaten worden op de criminele PVV fractieleden.
#54
alt. johan
@51: Je visie toont alleen maar aan dat je geen PVV-stemmer bent, verder niets.
@50: Waarschijnlijk is Wilders liever inhoudelijk bezig met politiek (films maken) dan met personeelsbeleid. Ondanks de fouten is Wilders een volksvertegenwoordiger die qua rendement ver boven mijn vorige volksvertegenwoordigers uitsteekt.
#55
Bullie
@49 Past een politicus die “levert”, “effectief is”, in een democratisch proces bestaande uit compromissen, allianties en concessies? Of zal hij zich daarvan ontdoen zodra er voldoende machtsbasis is? De manier waarop Wilders’ “beweging” functioneert zegt alles. Fascisme met een zachte g.
#56
Bullie
@54 Het rendement zou nog wel eens veel hoger kunnen worden als voldoende mensen zich zand in de ogen laten strooien.
#57
alt. johan
@52: Ik ben achterban, ik heb invloed. Als ik overloop dan gaat de invloed van Wilders achteruit.
@52: Maak je je echt zorgen? Hmm, wij PVV-kiezers moeten het nog beter uitleggen.
#58
Cycloop
@49
“Wilders is een politicus die levert.”
Zijn sociaal-economische programma dat Wilders had toen hij uit de VVD stapte, heeft ie helemaal verlaten (zaken als vlaktaks, weg met Rijnlandse model, ontslagrecht versoepelen). Wilders lijkt nu meer op de SP in sociaal-ecomisch opzicht.
Wat levert Wilders dan eigenlijk? Als je zo je oorspronkelijke standpunten verlaat. Blijft over: De waan van de publieke opinie, de afbraak van de Nederlandse kunsten en moslim-bashen.
#59
MartijnT
@54,
…Wilders een volksvertegenwoordiger die qua rendement…
Oe, vertel eens, wat heeft hij allemaal al bereikt?
#60
alt. johan
@55: compromissen, allianties en concessies zijn meer voor de gesettelde partijen. Als nieuwe partij heb je daar veel minder aan.
Overigens hebben wij een alliantie met CDA,VVD.
#61
Bullie
@57 Grappig, dat is precies de paternalistische houding die Bosma links verwijt; nog eens uitleggen is vriendelijk aangeboden maar in dit geval echt onnodig.
Het baart me geen zorgen dat ik de PVV niet begrijp, ik maak me juist zorgen omdat ik dit verschijnsel wél begrijp. Eigenlijk pas sinds ik het PVV-programma daadwerkelijk heb gelezen (dat zouden meer mensen moeten doen). Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
#62
MaxM
Tot zover de mensenkennis van wilders, die kutkamerleden ook altijd.
#63
nodog
@54, Nou niet op de man gaan spelen. Mijn argumenten zijn wel degelijk valide. Net als sommige van jou overigens.
#64
Bullie
@60 Een alliantie waarin Wilders het recht opeist zich inhoudelijk volkomen te distantieren van het beleid, zie de inburgeringsproblematiek, is geen alliantie. Wilders laat zich slechts uit opportunistische motieven in met deze partijen.
Ongelooflijk dat VVD en CDA zich zo hebben laten ringeloren.
Wilders is geen democraat. Vraag maar aan Brinkman. De Partij van de Vrijheid (newspeak) is de enige partij waarvan de fractieleden niet op eigen titel mogen spreken over inhoudelijke kwesties.
Maar zeg later niet dat je niet gewaarschuwd bent.
De basis van het probleem van Wilders is dat ieder integer en weldenkend mens van zijn leven niet voor de PVV in de kamer zou gaan gaan zitten. De mensen die niet weldenkend en/of integer zijn, wel.
Ik snap de heisa dus niet. We wisten dit toch al lang?
#67
gronk
Nee, hun wereldbeeld sluit gewoon veel en veel beter aan bij het wereldbeeld dat ik heb.
Read my lips: achteraf was dat idee om die anderhalfmiljoen henken en ingridden het land uit te zetten een enkele reis naar mallorca te geven helemaal niet zo’n beroerd plan.
#68
larie
Het oorspronkelijke idee van Hitler was alle joden te verplaatsen naar Madagascar/Godwin
Beetje te gek voor woorden wat je doet larie. Expliciete verwijzingen naar etnische zuivering noem je “debat”, maar gronk’s halve grap is een verwijzing naar de holocaust waard. Tsja.
#71
alt. johan
@66: Je hebt wel gelijk, ik zou niet voor de PVV in de kamer willen zitten, voor het CDA in de kamer, daar heb ik al minder moeite mee.
Ik denk dat een PVV kamerlidmaatschap niet echt goed is voor je verdere carrière. Een als je een gezin hebt, dan heb je op dat gebied een verantwoordelijkheid.
#72
alt. johan
@67: Hahaha, en dan mogen we in Mallorca zeker niet over de post stemmen.
Ik zie dit als een aanmoediging. Als we nog harder ons best doen krijgen we straks de terugreis ook vergoed.
#73
AntonB
Tsjonge jong, wat een zooitje in de 2e kamer. Ik ben blij dat we zo’n degelijk kabinet hebben.
#74
JW
@71: de mensen die nu voor de PVV in de kamer zitten waren over het algemeen toch al werklozen of frauderende ondernemers, dus van een ‘carrière’ is niet echt sprake.
#75
Karsa Orlong
Lachuh toch, deze soap. Heeft Geert toch niet die magische krachten die je hem bijna zou toedichten… carlos z’n apocalypse nu wel al weer in de kiem (onder de haagsche kaasstolp) gesmoord
#76
alt. johan
@74: Klopt, mensen die in het algemeen qua maatschappelijk aanzien iets minder te verliezen hebben.
dat zuigen Karsa ik zie het wel, u verdraait mijn woorden dat is.
wacht maar tot de PIGS landen vallen en de olie skyhigh gaat dan zijn we lamlul Lucassen allang vergeten.
#78
JW
@76: en jij stemt met droge ogen op een dergelijke partij?
De regie van Wilders hoorbaar… 72 uur op Lucassen ingepraat…
#80
teule
op onze kosten vertrouwen terugwinnen. Kan dat niet buiten de Kamer? Het is geen charitatieve instelling, kom zeg!
#81
alt. johan
@78: Ja, ze zijn blij met m’n stem, de andere partijen doen zodanige uitspraken, die schijnen mijn stem niet eens te willen krijgen.
#82
JW
@81: natuurlijk is de PVV blij met jouw stem, ze zijn doodsbang dat ‘het volk’ doorkrijgt met wat voor charlatans ze te maken heeft.
#83
Bullie
@81
Ze zijn zo blij met je stem dat je hem alleen bij verkiezingen mag laten horen.. Voor de rest wordt van iedereen, zelfs fractieleden, verwacht dat ze hun klep dichthouden.
En vooral niets onwelgevalligs over de Leider.
Ik blijf het schokkend vinden als mensen ervoor uitkomen dat ze PVV stemmen. IRL kan ik er eigenlijk helemaal niet tegen, ik ben blij dat er hier een schermpje en kilometers kabel tussen zit.
#85
alt. johan
@82: Ze hoeven echt niet bang te zijn. Natuurlijk kunnen ze het verknallen, maar ze hebben veel krediet opgebouwd, althans bij mij.
#86
alt. johan
@83: Ik stem niet om wat ze zeggen (beloven), maar om wat ze gedaan hebben in de periode ervoor en deden tijdens de campagne. Daardoor wordt ik niet snel teleurgesteld.
#87
JAK
Lucassen wordt Judassen
#88
gronk
wacht maar tot de PIGS landen vallen en de olie skyhigh gaat dan zijn we lamlul Lucassen allang vergeten.
Eigenlijk vind ik dat nog wel het ergste: Ierland gaat langzaamaan failliet, d’r wordt geharreward over het ‘herstructureren’ van schulden van de PIIGS, en waar maakt nederland zich druk over? Een stel clowns in de 2e kamer. Al wekenlang.
Wat er de afgelopen paar jaar gebeurt is in de financiele sector gaat een impact hebben voor de komende dertig jaar, en –als de eurozone klapt — mogelijk nog veel langer.
Maar nee hoor, zowel links als rechts nederland vind elkaar in de haren vliegen over niks interessanter. Terwijl ze beroofd worden waar ze bijstaan. Maar zij, zij, zij!!!
#89
Henrik
@88:
amen
en vergeet de ecologische crisis niet.
en de wreedste apartheid ever:
vandaag hadden alweer 1 miljard mensen niets te eten.
#90
gronk
@72: Om het maar in jouw woorden te zeggen: Waarom zouden ‘buitenlanders’ iets te zeggen moeten hebben over hoe we hier in nederland de tent runnen?
#91
Hels
Het lijkt me goed dat de Tweede Kamer ietwat een afspiegeling is van de samenleving. Daar horen mensen die misstappen hebben begaan nu eenmaal gewoon bij.
Jammer dat hij het heeft verzwegen. Wat mij betreft had het geen struikelblok hoeven zijn.
@Hels
Dus de één miljoen Nederlanders die een dubbel paspoort hebben moeten ook vertegenwoordigd worden?
Hou toch op, “geen probleem hoeven zijn”. Eric L. is een machtsmisbruikende buurt aso, die moet je niet in de 2de kamer willen, ook al is het representatief.
Een regering moet bestaan uit mensen die verantwoord met macht om kunnen gaan. Eric L. kon dat niet, dus moet ie daar ook niet zitten.
Hier is zelfs Wilders het mee eens, maar nu kan ie niet anders. Gewoon onprofessioneel geregeld van Geert.
Als er niet nog meer lijken uit de kast vallen zal deze affaire verder weinig effect hebben. PVV stemmers snappen dat Geert hem er om praktische redenen niet uitkickt en vergeven hem een foutje.
#94
Hels
@JanT
PVV stemmers snappen nu misschien ook steeds meer waar ze op stemmen. Zo’n scheve schaatser maakt wel iets duidelijk.
Of niet dan.
#95
majava
@alt.johan, 86: dus jij stemt op ze omdat de PVV heeft bewerkstelligd dat ik nu, ondanks mijn grondige afkeer voor religie, het gevoel heb dat ik moslims moet gaan zitten verdedigen tegen een horde fascisten?
#96
Yevgeny Podorkin
Losse handjes van Brinkman, Hernandez..Lucassen. wie volgt? De kosten van Verklaring Goed Gedrag even daargelaten: bij zowat élke werkgever (ook voor het meest lullige werk) moet je een vragenlijst invullen met b.v. medische vragen of “bent u wel eens met politie in aanraking geweest”. Hele simpele standaarddingen. Dan pas wordt er een persoonsdossier aangelegd. Neem toch aan dat dat een structurele fout is van de PVV- leiding, je moet ze eigenlijk allemaal eens doorlichten…
Ik vertrouw b.v. deze gluiperd ook voor geen meter. Misschien heeft ie op het vmbo wel stiekem onder kleedkokjes liggen loeren. Of liet ie meisjes of jongetjes vogelnestjes in de ringen maken .En dan met z’n vette gore PVV- klauwen “zogenaamd” een kontje geven weettuwel…op die maagdelijk witte broekjes. Zou hem sowieso niet vertrouwen, die kale knikker met dikke stropdas…
#97
Yevgeny Podorkin
Dus de PVV vraagt alle potentiële kandidaten vooraf helemaal niets in de richting van een mogelijk schandaal chantabel/ delicaat verleden of via een vragenlijst, niemand wordt doorgezaagd gezien de functie? Een kaal hoofd volstaat? Of Lucassen gewoon gelogen of de halve waarheid verteld en (betreffende kwartiermeester van de PVV incluis) écht naïef geweest te denken dat e.e.a. toch nooit boven tafel zou komen en…pollens: Wat een heisa.
Hoe-dan-ook, en het nieuws was weer een week buikjedik gevuld, toch een ultieme vorm van democratie en geheel in protestants christelijke traditie: wie zonder zonden is werpe de eerste steen…
#98
richard
Lees ik nu net op GS over de volgende veroordeling: James Sharpe voor het misleiden van consumenten. link
#99
Bismarck
@98: Lijkt wel Fish in a barrel bij de PVV.
#100
Stickmeister
Digitania, het Hongaarse telecombedrijf waar PVV-Kamerlid James Sharpe tot voorkort CEO was, is in 2008 veroordeeld voor het misleiden van klanten. Het bedrijf kreeg de hoogste boete die destijds voor dit delict opgelegd kon worden, zo’n 275 duizend euro.
#101
Vast Goed
@100: deze veroordeling vind ik een stuk minder spannend dan het verhaal Lucassen (want is economisch delict van het bedrijf waar hij werkte) maar helpt natuurlijk niet bij een geloofwaardig imago van een moraalridderspartij.
En de timing van het nieuws is natuurlijk briljant. Ik denk dat de vrijheidsgraden binnen de PVV vandaag weer nog minder zijn geworden. @Geert, gewoon iedereen zijn woordvoerderschap afnemen!
#102
KJ
PVV is the gift that keeps on giving.
#103
alt. johan
@95: We zijn wie we zijn en we stemmen overeenkomstig. Dat fascisten etiket komt overigens niet uit de PVV-hoek.
@91: Geen struikelblok? Je weet van tevoren dat een partij als de PVV er veel gedonder door kan krijgen, natuurlijk is dat vooraf een struikelblok.
#104
Yevgeny Podorkin
Terwijl ik het nog niet gezegd had inderdaad richard…als de PVV deze lijn bij iedereen heeft doorgetrokken stonden er nog meer verrassingen in petto. Wat te denken van dit heerschap, hangen ook verdachte luchtjes als je het cv licht (horeca/ vastgoed): Teun van Dijck was ondernemer op de Antillen maar besloot terug te keren om te vechten tegen de torenhoge belastingen in Nederland.
En schuilt in Willie Dillie misschien wel een gruwelijk zorgmonster…
Jaha…
#105
Migchiell
@101: niet het bedrijf waar hij werkte, het bedrijf waarvan hij directeur was.
Wel grappig om te zien dat nu zelfs Wakker Nederland, Pownews en de Telegraaf ineens tot de linkse kerk worden gerekend. :-)
@88. Mee eens, maar daarbovenop is er de mogelijkheid dat de kredietcrisis in de herhaling gaat, want er is niets gedaan om het in de toekomst te voorkomen. Maar hey, die nuchtere, Hard Werkende Nederlanders moet je daar allemaal niet mee lastig vallen. Geen links gelul hier.
De Mos, de man die climategate ontmaskerde zoals van de week iemand op nujij reaguurde.
#112
KJ
En hoppa – nummer hoeveel al weer ? Ik ben de tel kwijt. Richard de Mos heeft gelogen op zijn CV. Voor het eerst in mijn leven ben ik benieuwd naar de tussenstanden van hoe-heet-die-gast-ook-weer-ik-zeg-doen!
#113
Olav
Het seizoen op PVV’ers is echt geopend nu.
#114
vandyke
Een tussenstand:
“Wat Wilders zou moeten zeggen…
Sorry voor het laten vallen van m’n breekpunt. Sorry dat ik niet gewoon in de coalitie ging zitten. Sorry voor de kopvoddentax. Sorry voor verboden wapenbezit op m’n initiële kieslijst. Ook sorry voor de kopstoot die een fractielid gaf. Excuses. Excuses dat mijn kamerlid Sharpe iemand mishandelde. Excuses, de alcoholverslaving en agressieve houding van meneer Brinkman was niet fraai. Sorry dat Richard de Mos loog op z’n CV. Het spijt me dat Dion Graus in opspraak kwam voor het mishandelen van zijn hoogzwangere vrouw. Sorry, meneer Lucassen wist niet dat brievenbussen niet zijn om in te urineren. Meneer Lucassen kon tevens niet weten dat ondergeplaatsten zijn om te commanderen in plaats van te penetreren.
Excuses Tweede Kamer. Excuses kiezer. Maar dit is nou eenmaal nieuwe politiek.
’t Is net even te vroeg voor 2 maart 2011, maar het zou toch jammer zijn als deze coalitie ook daarna vleugellam zou blijven, qua wetgeving, nietwaar ?
/Nice coalition you have here. Shame if anything.. happened to it.
#116
vandyke
Ik denk dat als je kijkt uit welke hoek de onthullingen komen er ook wel wat over de andere partijen zal komen.
Rutger hoorde ik dat gisteravond op Powned al dreigen.
Toch denk ik dat er -zeker in verhouding- veel minder zal komen bovendrijven bij andere partijen. Die partijen hebben leden en zijn kandidaten vaak al bekend binnen de partij. Het probleem van de PVV zou dus best aan de partijstructuur kunnen liggen, naast de soort politiek die natuurlijk tokkies aantrekt.
•PVV-kamerlid Joram van de Klaveren (Poseerde met vuurwapen)
•PVV-kamerlid Raymond de Roon (Lid van extreemrechtse beweging die in Nederland een militaire dictatuur? wou vestigen a la kolonelsregime in Griekenland en knieschotliefhebber)
•PVV-kamerlid Bosma (wou Clairy Polaks neus afhakken)
•PVV-kamerlid Dion Graus (mishandeling zwangere vrouw)
•PVV-kamerlid Hero Brinkman (bedreiging buurman met bijl, mishandeling barman bij perscentrum Nieuwspoort)
•PVV-kamerlid Marcial Hernandez (nachtje in de cel? wegens uitdelen kopstoot)
•Aspirant PVV-kamerlid Markuszower (zwaaien met een wapen)
•PVV-adviseur Belien (bloederige verhalen over moslimroofdieren)
•PVV-kamerkandidaat Hellony van Gemert (fraude)
•PVV-kamerlid Jhim van Bemmel (fraude)
•PVV-kamerlid James Sharpe (oplichting, fraude en mishandeling) [update]
•PVV-kamerlid Eric Lucassen (ontucht, bedreiging, buurtterreur, mishandeling)
•PVV-kamerlid Richard de Mos (fraude met CV)
Uiteraard is niet iedereen schuldig. Dat ben je pas als de rechter je veroordeeld, zoals Wilders dat gisteravond zich ineens herinnerde tijdens het kamerdebat. We boeken vooruitgang.
Nu mis ik geloof ik iemand in het lijstje.
#120
Peter
@vandyke: Je mist Johan Driessen? Volgens Propia Cures is hij actief stormfronter en voor invoering van gaskamers, hetgeen de PVV overigens ontkent en stelt dat het om een nep-Driessen gaat.
Je vergeet Daniël van der Stoep, in het Europarlement voor de PVV. Heeft stuk geschreven waarin de Armeense genocide werd ontkend, heeft geprobeerd dat van het internet te halen, maar is heel moeilijk. Alleen toen het niet anders kon, kwam die met een soort van verontschuldiging. Zie:
Reacties (123)
sommige varkens zijn meer gelijk dan anderen.
Ik denk dat Lucassen gewoon zijn zakjapanner erbij heeft gepakt en daarna tegen Geert gezegd heeft dat ie zijn zetel niet opgeeft. Daarmee stond Geert voor het blok, want met 23 man levert hij geen gedoogmeerderheid meer en is hij zijn machtspositie kwijt.
PVV houdt anders wel woord. De straten in Nederland zijn een stuk veiliger geworden sinds ze met z’n 24’gen in de 2de kamer zitten…
“Bij lichtere daden zoals het ingooien van een ruit of het uitschelden van een buurtbewoner krijgt men de eerste keer naast de gebruikelijke strafrechtelijke vervolging een waarschuwing, de tweede keer wordt men verplicht een jaar lang opgenomen in een heropvoedingskamp als laatste waarschuwing en de derde keer gaat men ook dan het land uit, terug naar Marokko. En als het gaat om minderjarige kinderen gaat is die enkele reis samen met hun ouders. Ik verzoek het kabinet dit voorstel over te nemen.”
is er ergens een digitale brievenbus waarin ik mijn mening hierover kwijt kan?
@4 Wilders’ weblog, februari 2006
Wilders en de PVV sekteleden moeten dus voortaan hun bek dichthouden over allochtone ‘straatterroristen’ want in hun eigen partij zitten straatterroristen die de hand boven het hoofd worden gehouden door de Grote Leider
Machtspolitiek in actie.
De hele PVV fractie weet nu weer: mondje dicht houden, behalve als het van Geert mag en braaf meestemmen.
En natuurlijk de handjes dichtknijpen over de royale schadeloosstelling die er tegenover staat.
@7: Geert heeft zijn “fractie-commando’s” erop af gestuurd.
Nuanceringen doen Wilders zichtbaar geen goed. Wat een pips bibberig mannetje stond daar.
Welcome in topsy turvy town
http://www.youtube.com/watch?v=A-DK-aMdbo4
@9: Toen ik hem zag dacht ik bij mijzelf “misschien is die hele PVV een bubble..”.
http://www.youtube.com/watch?v=A-DK-aMdbo4
http://www.youtube.com/watch?v=Lnps4icKapg
Hehe, paniek bij de telegraaf: De stelling van de dag luidde “Lucassen moet opstappen”. Inmiddels is die stelling nergens meer te vinden en worden de draadjes overspoeld met zich tegen de de eigen rechtse kerk kerende telegraaf lezers. Fantatstisch. Wie wind zaait zal storm oogsten. Boontje komt om zijn loontje. Etc. En: dag Eerste Kamer, daahag, daahag draaikont Geert. Ik heb een topdag!
@2 ik denk dat je het helemaal bij het rechte end hebt. De kleine meerderheid/gedoogconstructie maakt iedereen nogal kwetsbaar. In de praktijk krijgt de grootste minkukel de meeste macht. En wat je ook van hem vindt: Geert is niet de grootste minkukel van het stelletje.
@ #12
He he he, linkse reaguurders hebben de boel daar tijdelijk overgenomen en rechts NL wordt er flink van langs gegeven.
Ik heb ook een paar reacties gegeven en tot m’n grote verbazing werden ze nog geplaatst (ik hoef nu alleen maar te kijken hoe lang het duurt voordat m’n PVV kritische reacties worden weggecensureerd door Dagblad Wilders)
Het is maar goed dat Wilders geen ballen heeft; anders zou je zomaar kunnen denken dat Lucassen ze vast heeft!
@2 nr.76 is de machtigste man in het land. We weten nu dus dat dat niet Ferrier, Koppejan, Klink, Brinkman of Geert is, maar een burenmeppende, ondergeschikte-neukende, auto-vernielende, wiet-grootgebruiker is.
“Ik heb hem gestraft door hem zijn woordvoerderschap af te nemen.” Alsof hij daar-fucking-voor in de Kamer zat. En het verweer tegen de burenterreur: “daar is hij nooit voor veroordeeld geweest; hij heeft alleen een boete gehad”. Wat een gelul.
LOL@4 Ik zie het eerstvolgende spoeddebat over ‘Gouda’ al met plezier tegemoet :-)
@16: eens kijken hoe lang het duurt eer er bij andere PVV’ers een lampje gaat branden, dat ze ongestraft bijna alles kunnen maken.
En zo worden 1 voor 1 Wilders’ talking points hem afgenomen. We hadden draaien (WAO) en dubbele paspoorten (highliner) al gehad. Straat-terreur is nummer drie. Met zulke vijanden heb je geen vrienden meer nodig.
Ik had al mijn twijfels, maar het is nu zeker: ik stem nooit meer PVV.
Het gedogen van de crimineel Lucassen is vergoeilijking van geweld, een stap verder en je spreekt van verheerlijking van geweld. Welke ideologie deed daar ook al weer aan?
het zionisme ?
@22 Nou, nou. Vergoelijken van (staats)geweld, misschien…
Might makes Right.
Zullen we een lijstje beginnen van wat allemaal mag bij de PVV (als je zwartjoekel bent tenminste):
– liegen op je CV
– Je vrouw slaan
– glazen stelen
– barmannen slaan
– mensen een kopstoot geven
– je ondergeschikten neuken
– de buurt terroriseren
Ben ik nog iets vergeten?
@20: Ik vind je reactie doen blijken van naïviteit. Het was bij mij al voor de verkiezingen bekent dat de PVV kwetsbaar was. Ik kijk er niet vanop dat we deze rel hebben.
Ik stem PVV, niet omdat de PVV-ers zulke voorbeeldige mensen zijn, niet omdat de PVV zo ontzettend consequent is.
Nee, hun wereldbeeld sluit gewoon veel en veel beter aan bij het wereldbeeld dat ik heb.
Natuurlijk heb ik ook een grens, waar ik overstap naar een andere partij, maar onderschat ook niet hoe graag wij de linkse partijen in de oppositie willen houden.
@24
valsheid in geschriften?
http://goldmember.retecool.com/post/eric-kankerhoer-lucassen-ook-cv-fraudeur
@25
Het gebrek aan normen en waarden bij rechts onderschatten ‘wij’ niet, geen zorgen.
@mezelf
– illegale vuurwapens dragen
@27: Ik ben voor het aanscherpen van de wetten zodat een kamerlid die liegt over zijn CV zijn kamerzetel afgepakt kan worden.
@25 kamerleden die fysiek geweld gebruiken is niet over je grens? Moet er eerst een moord door een PVV’r gepleegd worden voordat je geen PVV meer stemt dan?
@28, dat is geheel voor rekening van de partij en niet iets wat door de staat geregeld moet worden.
@30: waarom niet? Door jij denkwijze zijn de oude gesettelde partijen in het voordeel en de nieuwe partijen met weinig financiële middelen het nakijken.
Jij stemt zeker op een van die gesettelde partijen, of niet?
@29: natuurlijk is dat over de grens. Maar als ik moet kiezen, dan is het toch niet zo moeilijk.
De PvdA in de oppositie en als we Lucassen daarvoor moeten gedogen dan moet dat maar.
@31, het is al dagen gemeengoed dat voor 30 euro per persoon en een paar telefoontjes iemand z’n CV kan worden gecheckt en een Verklaring van Goed Gedrag kan worden besteld. Heb je dan echt staatsingrijpen nodig om dat te regelen?
@32: Je gedoogt wat af deze dagen als PVV’er.
volgende pic..het kale achterhoofd ? ;)
@32, je gedoogd ondertussen ook een Dion Grauss die z’n 8 maanden zwangere vrouw het ziekenhuis in slaat. Over de grens of niet?
Waarom het gaat is dit.
Als het een PVV Tweede Kamer-lid gaat, is Wilders opeens heel genuanceerd. Niet met scherp schieten, niet het leger erop af sturen, geen straatterreur.
En mbt ontslaan. Wilders heeft talloze malen (oa in kamervragen) opgeroepen heeft tot het ontslaan van mensen zonder dat deze ook meer iets strafbaars doen of hebben gedaan. Maar alleen omdat ze een andere zienswijze hebben.
Hebben ze nou serieus geen VOG moeten overleggen. Dat is toch wel wonderlijk, een simpele ambtenaar moet dat namelijk wel. Of is dit vergrijp als niet relevant beoordeeld door het COVOG? Iemand?
@33: Vind ik wel, ik heb toch een vervelende kater overgehouden van dit incident. En 30 euro lijkt niet veel, maar je als je 35 potentiële kamerleden wilt checken, dan ben je alweer 1000 euro verder. En dat is niet het enige wat je moet checken.
Achteraf was het de 1000 euro wel waard geweest, maar dat is kennis achteraf.
@39 Voor zover ik weet krijgen politieke partijen die in de tweede kamer terecht komen behoorlijk dikke subsidies.
En hoeveel denk je dat het kost om landelijk te adverteren tijdens de verkiezingen?
Die 1000 euro is echt peanuts.
@36: De zaak Graus, daar was ik ook absoluut niet blij mee. Het heeft mijn steun voor de PVV verzwakt.
Ik moet als populistische kiezer roeien met de riemen die ik heb.
Ik had ook liever op een levende Fortuyn gestemd, maar je hebt het als kiezer niet altijd voor het kiezen.
@40: 1000 euro lijkt peanuts, maar D66 en andere partijen deden het ook niet.
Lucassen: de toekomstige minister van defensie :)
#41 Ook Fortuyn z’n partij had niet genoeg geschikte mensen om als volksvertegenwoordiger te dienen. Persoonlijk vind ik dat genoeg reden om niet op zo’n partij te stemmen.
Vergelijk met de SP. Ook een partij die opeens erg groot werd (bij de 1nalaatste verkiezingen dan). Die konden wel uit een fatsoenlijke groep mensen putten dus onmogelijk is dat niet.
De PVV is in weerwil van de naam geen partij. Geen leden, geen georganiseerde interne kritiek, geen ideologische basis (zie het opgeven van “breekpunten” of vergelijk het plan Oplaat/Wilders met het huidige PVV-program en je weet voldoende). De PVV is niet meer dan een vehikel om politieke invloed voor Geert Wilders te genereren.
In dat opzicht is de term fascistisch dan ook zeker van toepassing op het verschijnsel PVV.
@45: Na die 6de mei was de LPF ten dode opgeschreven. Als een kip zonder kop.
Ik heb ook nooit LPF gestemd. De PVV loopt nu schade op, maar staat er beter voor, want Wilders leeft nog.
O, ja voor ik het vergeet was er ook niet nog een akkefietje met illegaal vuurwapen bezit ofzo?
@46: We hebben Bosma als ideoloog. Wat de breekpunten betreft, die waren gewoon niet houdbaar. Ik vind wel dat we er in de onderhandelingen wat voor hebben teruggekregen.
Wilders is mijn volksvertegenwoordiger. Natuurlijk moet ie macht generen. Zoveel mogelijk!!! Wat heb je nu aan een politicus die geen deuk in een pakje boter kan slaan?
Wilders is een politicus die levert. Jullie verwarren effectiviteit met Fascisme.
@ #40
Wilders had 4 jaren lang de tijd om voldoende geld bij elkaar te schrapen om behoorlijke achtergrondonderzoeken uit te laten voeren. Kom dus niet met die Wilders-leugens/bullshit aandansen dat de PVV over te weinig geld beschikte om die onderzoeken uit te laten voeren. Dan moest Wilders maar niet zoveel naar het buitenland gaan om z’n flut copy-paste filmpje te promoten of moest hij maar meer geld vragen aan zijn conservatieve- en zionistische broodheren in Amerika en Israel.
Bovendien kan iedere partij haar kandidaten gratis laten screenen door de AIVD.
Dat Lucassen op de lijst is gekomen is een bewijs v.h. falen van Wilders om goede kandidaten te selecteren. Er waren voorts ook 3 andere kandidaten (Gidi Markuszower, Arjan Brogt en nog een ander) geplaatst op de lijst (verkiesbare plekken) die pas na media aandacht en onderzoek v.d. lijst verdwenen. Ook dat is een bewijs v.h. falen van Wilders.
PVV=LPF 2
@49 Wilders levert voornamelijk lawaai en polarisatie. Wellicht gezond als uitlaatklep voor ongenoegen van “het volk” maar zeer ongezond in een situatie zoals heden waar hij daadwerkelijke macht heeft.
De problemen waar we serieus aan zouden moeten werken (Economie en Milieu) worden nu weggemoffeld en daardoor alleen maar groter.
@49
Hoe bedoel je “we”, ben je lid? Heb je invloed? Een partij met één ideoloog, past dat in jouw opvatting van democratie? Wat is de inhoud van het begrip Vrijheid als het alleen maar gaat over restricties en verboden? Bosma’s “ideologie” is gefundeerd op angst, ressentiment en een vijandbeeld wat geen enkele basis in de werkelijkheid heeft, maar desondanks steeds breder aanvaard wordt: de linkse kerk als schuld van alles.
Johan, je komt uit je comments naar voren als een redelijk persoon. Verdiep je eens in wat andere partijprogramma’s. Of je links of rechts bent zal mij worst zijn, maar dat er steeds meer mensen achter de rattenvanger van Venlo aanlopen baart mij zorgen.
Volgens Wilders was Eric Lucassen (iemand die hij kende van zijn zaterdagsklasjes) een “enorm talent” (dat zei hij bij de presentatie van zijn kandidaten). Als dat zo is dan ben ik zeer benieuwd wat de rest v.d. PVV fractieleden allemaal op hun kerfstok hebben staan.
Vaststaat in elk geval dat de PVV fractie uit een stel criminelen bestaat. Volgens de PVV ‘logica’ moet dus het leger z.s.m. losgelaten worden op de criminele PVV fractieleden.
@51: Je visie toont alleen maar aan dat je geen PVV-stemmer bent, verder niets.
@50: Waarschijnlijk is Wilders liever inhoudelijk bezig met politiek (films maken) dan met personeelsbeleid. Ondanks de fouten is Wilders een volksvertegenwoordiger die qua rendement ver boven mijn vorige volksvertegenwoordigers uitsteekt.
@49 Past een politicus die “levert”, “effectief is”, in een democratisch proces bestaande uit compromissen, allianties en concessies? Of zal hij zich daarvan ontdoen zodra er voldoende machtsbasis is? De manier waarop Wilders’ “beweging” functioneert zegt alles. Fascisme met een zachte g.
@54 Het rendement zou nog wel eens veel hoger kunnen worden als voldoende mensen zich zand in de ogen laten strooien.
@52: Ik ben achterban, ik heb invloed. Als ik overloop dan gaat de invloed van Wilders achteruit.
@52: Maak je je echt zorgen? Hmm, wij PVV-kiezers moeten het nog beter uitleggen.
@49
“Wilders is een politicus die levert.”
Zijn sociaal-economische programma dat Wilders had toen hij uit de VVD stapte, heeft ie helemaal verlaten (zaken als vlaktaks, weg met Rijnlandse model, ontslagrecht versoepelen). Wilders lijkt nu meer op de SP in sociaal-ecomisch opzicht.
Wat levert Wilders dan eigenlijk? Als je zo je oorspronkelijke standpunten verlaat. Blijft over: De waan van de publieke opinie, de afbraak van de Nederlandse kunsten en moslim-bashen.
@54,
…Wilders een volksvertegenwoordiger die qua rendement…
Oe, vertel eens, wat heeft hij allemaal al bereikt?
@55: compromissen, allianties en concessies zijn meer voor de gesettelde partijen. Als nieuwe partij heb je daar veel minder aan.
Overigens hebben wij een alliantie met CDA,VVD.
@57 Grappig, dat is precies de paternalistische houding die Bosma links verwijt; nog eens uitleggen is vriendelijk aangeboden maar in dit geval echt onnodig.
Het baart me geen zorgen dat ik de PVV niet begrijp, ik maak me juist zorgen omdat ik dit verschijnsel wél begrijp. Eigenlijk pas sinds ik het PVV-programma daadwerkelijk heb gelezen (dat zouden meer mensen moeten doen). Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Tot zover de mensenkennis van wilders, die kutkamerleden ook altijd.
@54, Nou niet op de man gaan spelen. Mijn argumenten zijn wel degelijk valide. Net als sommige van jou overigens.
@60 Een alliantie waarin Wilders het recht opeist zich inhoudelijk volkomen te distantieren van het beleid, zie de inburgeringsproblematiek, is geen alliantie. Wilders laat zich slechts uit opportunistische motieven in met deze partijen.
Ongelooflijk dat VVD en CDA zich zo hebben laten ringeloren.
Wilders is geen democraat. Vraag maar aan Brinkman. De Partij van de Vrijheid (newspeak) is de enige partij waarvan de fractieleden niet op eigen titel mogen spreken over inhoudelijke kwesties.
Maar zeg later niet dat je niet gewaarschuwd bent.
In de USA: Rangel has acknowledged ethical lapses, but he has argued that he did not intend to break the rules.
De basis van het probleem van Wilders is dat ieder integer en weldenkend mens van zijn leven niet voor de PVV in de kamer zou gaan gaan zitten. De mensen die niet weldenkend en/of integer zijn, wel.
Ik snap de heisa dus niet. We wisten dit toch al lang?
Nee, hun wereldbeeld sluit gewoon veel en veel beter aan bij het wereldbeeld dat ik heb.
Read my lips: achteraf was dat idee om die anderhalfmiljoen henken en ingridden
het land uit te zetteneen enkele reis naar mallorca te geven helemaal niet zo’n beroerd plan.Het oorspronkelijke idee van Hitler was alle joden te verplaatsen naar Madagascar/Godwin
Zat onder mijn schedel Gronk maar hier een link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan
Beetje te gek voor woorden wat je doet larie. Expliciete verwijzingen naar etnische zuivering noem je “debat”, maar gronk’s halve grap is een verwijzing naar de holocaust waard. Tsja.
@66: Je hebt wel gelijk, ik zou niet voor de PVV in de kamer willen zitten, voor het CDA in de kamer, daar heb ik al minder moeite mee.
Ik denk dat een PVV kamerlidmaatschap niet echt goed is voor je verdere carrière. Een als je een gezin hebt, dan heb je op dat gebied een verantwoordelijkheid.
@67: Hahaha, en dan mogen we in Mallorca zeker niet over de post stemmen.
Ik zie dit als een aanmoediging. Als we nog harder ons best doen krijgen we straks de terugreis ook vergoed.
Tsjonge jong, wat een zooitje in de 2e kamer. Ik ben blij dat we zo’n degelijk kabinet hebben.
@71: de mensen die nu voor de PVV in de kamer zitten waren over het algemeen toch al werklozen of frauderende ondernemers, dus van een ‘carrière’ is niet echt sprake.
Lachuh toch, deze soap. Heeft Geert toch niet die magische krachten die je hem bijna zou toedichten… carlos z’n apocalypse nu wel al weer in de kiem (onder de haagsche kaasstolp) gesmoord
@74: Klopt, mensen die in het algemeen qua maatschappelijk aanzien iets minder te verliezen hebben.
De PVV was nergens geweest zonder gordijnbonus.
dat zuigen Karsa ik zie het wel, u verdraait mijn woorden dat is.
wacht maar tot de PIGS landen vallen en de olie skyhigh gaat dan zijn we lamlul Lucassen allang vergeten.
@76: en jij stemt met droge ogen op een dergelijke partij?
BIZAR, Lucassen zegt 2 keer exact hetzelfde. Zelfde woorden, zelfde intonatie.
http://nos.nl/video/198538-interview-met-eric-lucassen.html
Op 00:27 en 2:48
De regie van Wilders hoorbaar… 72 uur op Lucassen ingepraat…
op onze kosten vertrouwen terugwinnen. Kan dat niet buiten de Kamer? Het is geen charitatieve instelling, kom zeg!
@78: Ja, ze zijn blij met m’n stem, de andere partijen doen zodanige uitspraken, die schijnen mijn stem niet eens te willen krijgen.
@81: natuurlijk is de PVV blij met jouw stem, ze zijn doodsbang dat ‘het volk’ doorkrijgt met wat voor charlatans ze te maken heeft.
@81
Ze zijn zo blij met je stem dat je hem alleen bij verkiezingen mag laten horen.. Voor de rest wordt van iedereen, zelfs fractieleden, verwacht dat ze hun klep dichthouden.
En vooral niets onwelgevalligs over de Leider.
Ik blijf het schokkend vinden als mensen ervoor uitkomen dat ze PVV stemmen. IRL kan ik er eigenlijk helemaal niet tegen, ik ben blij dat er hier een schermpje en kilometers kabel tussen zit.
@82: Ze hoeven echt niet bang te zijn. Natuurlijk kunnen ze het verknallen, maar ze hebben veel krediet opgebouwd, althans bij mij.
@83: Ik stem niet om wat ze zeggen (beloven), maar om wat ze gedaan hebben in de periode ervoor en deden tijdens de campagne. Daardoor wordt ik niet snel teleurgesteld.
Lucassen wordt Judassen
wacht maar tot de PIGS landen vallen en de olie skyhigh gaat dan zijn we lamlul Lucassen allang vergeten.
Eigenlijk vind ik dat nog wel het ergste: Ierland gaat langzaamaan failliet, d’r wordt geharreward over het ‘herstructureren’ van schulden van de PIIGS, en waar maakt nederland zich druk over? Een stel clowns in de 2e kamer. Al wekenlang.
Wat er de afgelopen paar jaar gebeurt is in de financiele sector gaat een impact hebben voor de komende dertig jaar, en –als de eurozone klapt — mogelijk nog veel langer.
Maar nee hoor, zowel links als rechts nederland vind elkaar in de haren vliegen over niks interessanter. Terwijl ze beroofd worden waar ze bijstaan. Maar zij, zij, zij!!!
@88:
amen
en vergeet de ecologische crisis niet.
en de wreedste apartheid ever:
vandaag hadden alweer 1 miljard mensen niets te eten.
@72: Om het maar in jouw woorden te zeggen: Waarom zouden ‘buitenlanders’ iets te zeggen moeten hebben over hoe we hier in nederland de tent runnen?
Het lijkt me goed dat de Tweede Kamer ietwat een afspiegeling is van de samenleving. Daar horen mensen die misstappen hebben begaan nu eenmaal gewoon bij.
Jammer dat hij het heeft verzwegen. Wat mij betreft had het geen struikelblok hoeven zijn.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/15/1289851148-940.gif
@Hels
Dus de één miljoen Nederlanders die een dubbel paspoort hebben moeten ook vertegenwoordigd worden?
Hou toch op, “geen probleem hoeven zijn”. Eric L. is een machtsmisbruikende buurt aso, die moet je niet in de 2de kamer willen, ook al is het representatief.
Een regering moet bestaan uit mensen die verantwoord met macht om kunnen gaan. Eric L. kon dat niet, dus moet ie daar ook niet zitten.
Hier is zelfs Wilders het mee eens, maar nu kan ie niet anders. Gewoon onprofessioneel geregeld van Geert.
Als er niet nog meer lijken uit de kast vallen zal deze affaire verder weinig effect hebben. PVV stemmers snappen dat Geert hem er om praktische redenen niet uitkickt en vergeven hem een foutje.
@JanT
PVV stemmers snappen nu misschien ook steeds meer waar ze op stemmen. Zo’n scheve schaatser maakt wel iets duidelijk.
Of niet dan.
@alt.johan, 86: dus jij stemt op ze omdat de PVV heeft bewerkstelligd dat ik nu, ondanks mijn grondige afkeer voor religie, het gevoel heb dat ik moslims moet gaan zitten verdedigen tegen een horde fascisten?
Losse handjes van Brinkman, Hernandez..Lucassen. wie volgt? De kosten van Verklaring Goed Gedrag even daargelaten: bij zowat élke werkgever (ook voor het meest lullige werk) moet je een vragenlijst invullen met b.v. medische vragen of “bent u wel eens met politie in aanraking geweest”. Hele simpele standaarddingen. Dan pas wordt er een persoonsdossier aangelegd. Neem toch aan dat dat een structurele fout is van de PVV- leiding, je moet ze eigenlijk allemaal eens doorlichten…
Ik vertrouw b.v. deze gluiperd ook voor geen meter. Misschien heeft ie op het vmbo wel stiekem onder kleedkokjes liggen loeren. Of liet ie meisjes of jongetjes vogelnestjes in de ringen maken .En dan met z’n vette gore PVV- klauwen “zogenaamd” een kontje geven weettuwel…op die maagdelijk witte broekjes. Zou hem sowieso niet vertrouwen, die kale knikker met dikke stropdas…
Dus de PVV vraagt alle potentiële kandidaten vooraf helemaal niets in de richting van een mogelijk schandaal chantabel/ delicaat verleden of via een vragenlijst, niemand wordt doorgezaagd gezien de functie? Een kaal hoofd volstaat? Of Lucassen gewoon gelogen of de halve waarheid verteld en (betreffende kwartiermeester van de PVV incluis) écht naïef geweest te denken dat e.e.a. toch nooit boven tafel zou komen en…pollens: Wat een heisa.
Hoe-dan-ook, en het nieuws was weer een week buikjedik gevuld, toch een ultieme vorm van democratie en geheel in protestants christelijke traditie: wie zonder zonden is werpe de eerste steen…
Lees ik nu net op GS over de volgende veroordeling: James Sharpe voor het misleiden van consumenten.
link
@98: Lijkt wel Fish in a barrel bij de PVV.
Digitania, het Hongaarse telecombedrijf waar PVV-Kamerlid James Sharpe tot voorkort CEO was, is in 2008 veroordeeld voor het misleiden van klanten. Het bedrijf kreeg de hoogste boete die destijds voor dit delict opgelegd kon worden, zo’n 275 duizend euro.
@100: deze veroordeling vind ik een stuk minder spannend dan het verhaal Lucassen (want is economisch delict van het bedrijf waar hij werkte) maar helpt natuurlijk niet bij een geloofwaardig imago van een moraalridderspartij.
En de timing van het nieuws is natuurlijk briljant. Ik denk dat de vrijheidsgraden binnen de PVV vandaag weer nog minder zijn geworden. @Geert, gewoon iedereen zijn woordvoerderschap afnemen!
PVV is the gift that keeps on giving.
@95: We zijn wie we zijn en we stemmen overeenkomstig. Dat fascisten etiket komt overigens niet uit de PVV-hoek.
@91: Geen struikelblok? Je weet van tevoren dat een partij als de PVV er veel gedonder door kan krijgen, natuurlijk is dat vooraf een struikelblok.
Terwijl ik het nog niet gezegd had inderdaad richard…als de PVV deze lijn bij iedereen heeft doorgetrokken stonden er nog meer verrassingen in petto. Wat te denken van dit heerschap, hangen ook verdachte luchtjes als je het cv licht (horeca/ vastgoed): Teun van Dijck was ondernemer op de Antillen maar besloot terug te keren om te vechten tegen de torenhoge belastingen in Nederland.
En schuilt in Willie Dillie misschien wel een gruwelijk zorgmonster…
Jaha…
@101: niet het bedrijf waar hij werkte, het bedrijf waarvan hij directeur was.
Wel grappig om te zien dat nu zelfs Wakker Nederland, Pownews en de Telegraaf ineens tot de linkse kerk worden gerekend. :-)
JSK..mijn #68 was ook een halve grap.
Deze is ook nog leuk ivm de affaire Ermelo.
@88. Mee eens, maar daarbovenop is er de mogelijkheid dat de kredietcrisis in de herhaling gaat, want er is niets gedaan om het in de toekomst te voorkomen. Maar hey, die nuchtere, Hard Werkende Nederlanders moet je daar allemaal niet mee lastig vallen. Geen links gelul hier.
In de VOC-tijd waren baarden tof!
http://www.youtube.com/watch?v=jxoNe-5D_M4
Ook Sharpe heeft losse handjes:
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article6578128.ece/PVV'er-Sharpe-schuldig-aan-geweld-en-misleiding
Inmiddels is Richard de Mos ook weer in opspraak:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/1053695/2010/11/17/PVV-kamerlid-ten-onrechte-aangekondigd-als-schoolhoofd.dhtml?sms_ss=nujij&at_xt=4ce384d6216785c0,0
Een charlesswieterje dus:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Schwietert
De Mos, de man die climategate ontmaskerde zoals van de week iemand op nujij reaguurde.
En hoppa – nummer hoeveel al weer ? Ik ben de tel kwijt. Richard de Mos heeft gelogen op zijn CV. Voor het eerst in mijn leven ben ik benieuwd naar de tussenstanden van hoe-heet-die-gast-ook-weer-ik-zeg-doen!
Het seizoen op PVV’ers is echt geopend nu.
Een tussenstand:
“Wat Wilders zou moeten zeggen…
Sorry voor het laten vallen van m’n breekpunt. Sorry dat ik niet gewoon in de coalitie ging zitten. Sorry voor de kopvoddentax. Sorry voor verboden wapenbezit op m’n initiële kieslijst. Ook sorry voor de kopstoot die een fractielid gaf. Excuses. Excuses dat mijn kamerlid Sharpe iemand mishandelde. Excuses, de alcoholverslaving en agressieve houding van meneer Brinkman was niet fraai. Sorry dat Richard de Mos loog op z’n CV. Het spijt me dat Dion Graus in opspraak kwam voor het mishandelen van zijn hoogzwangere vrouw. Sorry, meneer Lucassen wist niet dat brievenbussen niet zijn om in te urineren. Meneer Lucassen kon tevens niet weten dat ondergeplaatsten zijn om te commanderen in plaats van te penetreren.
Excuses Tweede Kamer. Excuses kiezer. Maar dit is nou eenmaal nieuwe politiek.
http://www.rabiaat.nl/blog/unterhund/201011/wat-wilders-zou-moeten-zeggen
’t Is net even te vroeg voor 2 maart 2011, maar het zou toch jammer zijn als deze coalitie ook daarna vleugellam zou blijven, qua wetgeving, nietwaar ?
/Nice coalition you have here. Shame if anything.. happened to it.
Ik denk dat als je kijkt uit welke hoek de onthullingen komen er ook wel wat over de andere partijen zal komen.
Rutger hoorde ik dat gisteravond op Powned al dreigen.
Toch denk ik dat er -zeker in verhouding- veel minder zal komen bovendrijven bij andere partijen. Die partijen hebben leden en zijn kandidaten vaak al bekend binnen de partij. Het probleem van de PVV zou dus best aan de partijstructuur kunnen liggen, naast de soort politiek die natuurlijk tokkies aantrekt.
Tokkies EN tokkie-menners, ofwel parasieten.
En deze:
http://www.elsevier.nl/web/Artikel/281522/Bedrijf-PVVer-Sharpe-in-2010-opnieuw-beboet.htm
Van nujij pluk ik de volgende update:
•PVV-kamerlid Joram van de Klaveren (Poseerde met vuurwapen)
•PVV-kamerlid Raymond de Roon (Lid van extreemrechtse beweging die in Nederland een militaire dictatuur? wou vestigen a la kolonelsregime in Griekenland en knieschotliefhebber)
•PVV-kamerlid Bosma (wou Clairy Polaks neus afhakken)
•PVV-kamerlid Dion Graus (mishandeling zwangere vrouw)
•PVV-kamerlid Hero Brinkman (bedreiging buurman met bijl, mishandeling barman bij perscentrum Nieuwspoort)
•PVV-kamerlid Marcial Hernandez (nachtje in de cel? wegens uitdelen kopstoot)
•Aspirant PVV-kamerlid Markuszower (zwaaien met een wapen)
•PVV-adviseur Belien (bloederige verhalen over moslimroofdieren)
•PVV-kamerkandidaat Hellony van Gemert (fraude)
•PVV-kamerlid Jhim van Bemmel (fraude)
•PVV-kamerlid James Sharpe (oplichting, fraude en mishandeling) [update]
•PVV-kamerlid Eric Lucassen (ontucht, bedreiging, buurtterreur, mishandeling)
•PVV-kamerlid Richard de Mos (fraude met CV)
En dan nog de onkunde van de PVV-kamerleden
•Martin Bosma : http://www.youtube.com/watch?v=iRKjA_sG5RM
•Dion Graus : http://www.youtube.com/watch?v=R5vdKCADcHo
•Richard de Mos : http://www.youtube.com/watch?v=CZBr8gmd60U
•Jhim van Bemmel : http://www.youtube.com/watch?v=PvwY-T8rdj0
Uiteraard is niet iedereen schuldig. Dat ben je pas als de rechter je veroordeeld, zoals Wilders dat gisteravond zich ineens herinnerde tijdens het kamerdebat. We boeken vooruitgang.
Nu mis ik geloof ik iemand in het lijstje.
@vandyke: Je mist Johan Driessen? Volgens Propia Cures is hij actief stormfronter en voor invoering van gaskamers, hetgeen de PVV overigens ontkent en stelt dat het om een nep-Driessen gaat.
Of zie ook dit overzicht:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/1054043/2010/11/17/PVV-ers-in-de-fout-een-overzicht.dhtml
@119
Je vergeet Daniël van der Stoep, in het Europarlement voor de PVV. Heeft stuk geschreven waarin de Armeense genocide werd ontkend, heeft geprobeerd dat van het internet te halen, maar is heel moeilijk. Alleen toen het niet anders kon, kwam die met een soort van verontschuldiging. Zie:
http://jan-jaap.blogspot.com/2009/04/daniel-van-der-stoep-vernietigt-bewijs.html
@122: het turkse staatsstandpunt aanhangen, en dan toch tegen aansluiting van turkije bij europa zijn…