In de berichtgeving over dit Energie-akkoord wijst men vaak op klimaat, milieu en onafhankelijkheid van olie- en gasexporterende landen.
De dwingende reden dat de fossiele brandstoffen (aardgas en aardolie) zullen opraken, wordt eigenlijk nooit genoemd.
#3
Anton
@2: Dat komt omdat die reden ontbreekt. Er zit nog voor honderden jaren fossiele reserves in de bodem. Met voortschrijdende technologische ontwikkeling kan uiteindelijk het meerendeel hiervan worden gewonnen. Deze reserves zitten verspreid over de wereld, denk aan kolen, schalie en methaanhydraten, waardoor onze afhankelijkheid van enkele monopolisten zal verminderen. Tel daarbij op dat het langzaam tot de westerse wereld door te dringen dat co2 helemaal niet zo rampzalig is voor het klimaat als de milieubeweging ons wil doe geloven en de conclusie is onvermijdelijk: dit accoord is een zoethoudertje voor de Portemonnee van de Ander. Gewoon ordinaire lastenverzwaring met als enig doel het in stand houden van de coalitie.
#4
objectief
@3:
Het is zelfs de vraag of olie en gas fossiel zijn.
Als het zo zou zijn dat die stammen uit de ontstaanstijd van de aarde zijn olie en gas vrijwel onuitputtelijk.
Hoyle wijst CO2 af als klimaatfactor: Fred Hoyle, Sir, FRS, ‘A chilling scientific forecast of a new Ice Age’, 1981, 1982, Sevenoaks
@3: “Tel daarbij op dat het langzaam tot de westerse wereld door te dringen dat co2 helemaal niet zo rampzalig is voor het klimaat als de milieubeweging ons wil doe geloven”
Zou je dat eens willen onderbouwen met wat referenties en uitleg?
Met voortschrijdende technologische ontwikkeling kan uiteindelijk het meerendeel hiervan worden gewonnen. Deze reserves zitten verspreid over de wereld, denk aan kolen, schalie en methaanhydraten
Dat wil men ons doen geloven, maar voorlopig is er nog maar weinig van terechtgekomen. Sterker nog er worden grote projecten uitgesteld (Johan Castberg) en afgeblazen (Shtokman) omdat het toch iets te moeilijk en te duur blijkt te zijn.
@11: Dit is wat de man echt geeft als basis voor zijn argumenten: wetenschap als geloof in plaats van bewijs noemt hij het in de lecture die ik heb gezien. Dat je het als een “ad hommetje” ziet.. tja.. beetje jammer. Misschien de volgende keer iets meer inlezen voordat je iemands argumenten gebruikt.
Maar tot nu toe heb je nog steeds niet je oorspronkelijke claim (““Tel daarbij op dat het langzaam tot de westerse wereld door te dringen dat co2 helemaal niet zo rampzalig is voor het klimaat als de milieubeweging ons wil doe geloven”) willen / kunnen onderbouwen met enig fact of uitleg. Mag ik er maar vanuit gaan dat het borrelpraat was?
Oh, en “knul”? Echt? Wat ben jij een ontiegelijk kinderachtig ventje (en dit mag je als een ad hominem opvatten).
Eerlijk geven ze toe “dat de tijd nog niet rijp is om het gezonde principe ‘de vervuiler betaalt’”, dat “In de sector transport zijn ambitieuze doelen afgesproken, maar het bijbehorende maatregelenpakket ontbreekt, daarover wordt verder gepraat.”
Tekenend voor het gebrek aan zelfvertrouwen om dergelijke vaagheden te slikken met de symboliese teruggang van 16% naar de 14% van de vorige rechtse regering.
@14 In Haagse kringen is elke stap afstand van het vorige kabinet een “doorbraak”. Wie van iets groter afstand kijkt kan alleen maar mismoedig worden. De transportsector is in Nederland heilig. En we spannen ons niet verder in dan onze portemonnee toelaat.
#16
Anton
@13: Nog steeds geen woord over de discrepantie meting en model. Kom je er niet uit knul?
@17: Nou, valt nogal mee met die brij toch?.Je vraagt om een inhoudelijke reactie en krijgt helemaal niks, behalve de wedervraag. Het is Anton, dus er is geen reden tot verbazing.
Maar het kan nog lang doorgaan zo.
#20
Anton
@19, @17 Ik begrijp dat de vraag te moeilijk voor jullie is, ik ben echter de lulligste niet ik zal jullie helpen.
1 zoek op de blog van Spencer de grafiek op waar hij het vergelijk maakt tussen 73 klimaatmodellen en de metingen (6 juni 2013)
2 verifieer of de uitkomsten van de klimaatmodellen correct in de grafiek worden weergegeven. Tip: doe steeksproefgewijs een stuk of 3 als die correct zijn kun je er voorzichtig vanuit gaan dat het met de rest ook wel goed zit
3 verifieer of de gemeten temperaturen correct in de grafiek worden weergegeven
4 bestudeer de grafiek en meld je alhier om te vertellen wat je waarneemt.
Succes!
#21
Anton
En toen werd het stil. Kennelijk nog steeds te moeilijk.
Reacties (22)
Het was toch 16%? Niet 14%?
In de berichtgeving over dit Energie-akkoord wijst men vaak op klimaat, milieu en onafhankelijkheid van olie- en gasexporterende landen.
De dwingende reden dat de fossiele brandstoffen (aardgas en aardolie) zullen opraken, wordt eigenlijk nooit genoemd.
@2: Dat komt omdat die reden ontbreekt. Er zit nog voor honderden jaren fossiele reserves in de bodem. Met voortschrijdende technologische ontwikkeling kan uiteindelijk het meerendeel hiervan worden gewonnen. Deze reserves zitten verspreid over de wereld, denk aan kolen, schalie en methaanhydraten, waardoor onze afhankelijkheid van enkele monopolisten zal verminderen. Tel daarbij op dat het langzaam tot de westerse wereld door te dringen dat co2 helemaal niet zo rampzalig is voor het klimaat als de milieubeweging ons wil doe geloven en de conclusie is onvermijdelijk: dit accoord is een zoethoudertje voor de Portemonnee van de Ander. Gewoon ordinaire lastenverzwaring met als enig doel het in stand houden van de coalitie.
@3:
Het is zelfs de vraag of olie en gas fossiel zijn.
Als het zo zou zijn dat die stammen uit de ontstaanstijd van de aarde zijn olie en gas vrijwel onuitputtelijk.
Hoyle wijst CO2 af als klimaatfactor: Fred Hoyle, Sir, FRS, ‘A chilling scientific forecast of a new Ice Age’, 1981, 1982, Sevenoaks
@3: “Tel daarbij op dat het langzaam tot de westerse wereld door te dringen dat co2 helemaal niet zo rampzalig is voor het klimaat als de milieubeweging ons wil doe geloven”
Zou je dat eens willen onderbouwen met wat referenties en uitleg?
@5: Vraag dat nou niet, want dan krijgen we een linkbrij waar je toch nooit uitkomt.
@4: Doe mij (en anderen ?) een lol en ga je even met
http://www.iceagemovies.com/nl
bezighouden ;-)
N.B.
De aanhang van Machiel de Graaf zal zich wel weer laten horen ;-)
@3:
Dat wil men ons doen geloven, maar voorlopig is er nog maar weinig van terechtgekomen. Sterker nog er worden grote projecten uitgesteld (Johan Castberg) en afgeblazen (Shtokman) omdat het toch iets te moeilijk en te duur blijkt te zijn.
@5: Grafiekje van Roy Spencer gemist?
@9: Roy Spencer is toch die man die roept dat het vanwege intelligent design niet mogelijk is dat climate change niet-natuurlijk is?
Maar het verzoek was om een echte referenties en de uitleg naar aanleiding van je claim.
@10: ad hommetje, zwakker kan het niet. Leg maar eens uit wat er waar de discrepantie tussen model en meeting vandaan komt knul dan praten we verder.
@8: Prima wat mij betreft, de markt doet zijn werk wel.
@11: Dit is wat de man echt geeft als basis voor zijn argumenten: wetenschap als geloof in plaats van bewijs noemt hij het in de lecture die ik heb gezien. Dat je het als een “ad hommetje” ziet.. tja.. beetje jammer. Misschien de volgende keer iets meer inlezen voordat je iemands argumenten gebruikt.
Maar tot nu toe heb je nog steeds niet je oorspronkelijke claim (““Tel daarbij op dat het langzaam tot de westerse wereld door te dringen dat co2 helemaal niet zo rampzalig is voor het klimaat als de milieubeweging ons wil doe geloven”) willen / kunnen onderbouwen met enig fact of uitleg. Mag ik er maar vanuit gaan dat het borrelpraat was?
Oh, en “knul”? Echt? Wat ben jij een ontiegelijk kinderachtig ventje (en dit mag je als een ad hominem opvatten).
Zie het gezamenlijk persbericht van de milieugroepen.
http://www.greenpeace.nl/2013/Persberichten/SER-Hoofdlijnenakkoord-is-doorbraak-in-omslag-van-kolen-naar-wind-op-zee/
met een “inspanningsverplichting” om de doelen te halen.
Wie streed voorheen tegen vrijblijvende konvenanten?
Eerlijk geven ze toe “dat de tijd nog niet rijp is om het gezonde principe ‘de vervuiler betaalt’”, dat “In de sector transport zijn ambitieuze doelen afgesproken, maar het bijbehorende maatregelenpakket ontbreekt, daarover wordt verder gepraat.”
Tekenend voor het gebrek aan zelfvertrouwen om dergelijke vaagheden te slikken met de symboliese teruggang van 16% naar de 14% van de vorige rechtse regering.
@14 In Haagse kringen is elke stap afstand van het vorige kabinet een “doorbraak”. Wie van iets groter afstand kijkt kan alleen maar mismoedig worden. De transportsector is in Nederland heilig. En we spannen ons niet verder in dan onze portemonnee toelaat.
@13: Nog steeds geen woord over de discrepantie meting en model. Kom je er niet uit knul?
@16: Dus toch borrelpraat met grote woorden? Bedankt voor de verduidelijking. Ik zie nu dat ik het advies van Joost had moeten volgen.
@17: Ik hoor nog steeds geen inhoudelijk argument knul.
@17: Nou, valt nogal mee met die brij toch?.Je vraagt om een inhoudelijke reactie en krijgt helemaal niks, behalve de wedervraag. Het is Anton, dus er is geen reden tot verbazing.
Maar het kan nog lang doorgaan zo.
@19, @17 Ik begrijp dat de vraag te moeilijk voor jullie is, ik ben echter de lulligste niet ik zal jullie helpen.
1 zoek op de blog van Spencer de grafiek op waar hij het vergelijk maakt tussen 73 klimaatmodellen en de metingen (6 juni 2013)
2 verifieer of de uitkomsten van de klimaatmodellen correct in de grafiek worden weergegeven. Tip: doe steeksproefgewijs een stuk of 3 als die correct zijn kun je er voorzichtig vanuit gaan dat het met de rest ook wel goed zit
3 verifieer of de gemeten temperaturen correct in de grafiek worden weergegeven
4 bestudeer de grafiek en meld je alhier om te vertellen wat je waarneemt.
Succes!
En toen werd het stil. Kennelijk nog steeds te moeilijk.
@21: Nee, te kinderachtig. Het gaat je blijkbaar niet om de uitkomst maar om de discussie.