Hacking Disney

De visie van Studio Smack over de link tussen menselijk gedrag en milieuproblematiek. En gebruikt daarvoor de openingstitel van The Lion King.
Greenpeace vindt het leuk en plaatst de video in het online magazine GPM.

0

Reacties (2)

#1 qwerty

Mmm… goed gevonden reclame.

Maar toch.

Circle of life, het argument om gewoon door te gaan op de weg waarop we gaan. Alles komt uiteindelijk altijd goed want zo hoort het.

Ik wacht verder op de Disneyfilm over het lieve haaitje dat, spelend in de grote oceaan, gevangen wordt door een sleepnet en aan de dochter van de schipper wordt gegeven. Die vertroetelt het beestje en laat het uiteindelijk weer gaan omdat het niet meer in het aquarium past. Uiteindelijk gaat het haaitje als het groter is op mensenjacht voor de kust van Australië en hapt daar wat snacks weg. Armen en benen vliegen in het rond. Maar als de haai het kleine meisje, dat dan groot is, ziet begint hij te snikken, ziet zijn fout in, redt haar en zwemt de zonsondergang tegemoet.

NB: ik ben geen Disney-fan. Ook niet in reclames.

#2 Jules Vismale

Het is ook mogelijk om video’s te openen over de 3D-tekenfilms van Tinkerbell en al haar collega-elfjes. In hun avonturen doen zij ook veel aan natuurbescherming, hergebruik van spullen, duurzaam beheer, de jaargetijden regelen etc. en het elfje Fauntje is erg gek op dieren, vooral als ze net zo klein zijn als zijzelf.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*