Treinstoring? Tweede Kamer ‘on the case’!

Er is sinds vanochtend een grote treinstoring rond Utrecht.

‘Daar valt een publicitair slaatje uit te slaan!’ dachten verschillende Kamerleden:

PvdA-Kamerlid Duco Hoogland noemt het “onbegrijpelijk” dat maandag wederom het hele spoor plat ligt door een sein- en wisselstoring bij Utrecht Centraal.

Ook coalitiepartner VVD wil opheldering. “De afgelopen weken ontstaan bijna iedere dag storingen, waardoor je bijna niet meer van incidenten durft te spreken”, aldus VVD-Kamerlid Betty de Boer.

Ook de andere partijen zijn de storingen zet. Carla Dik-Faber (ChristenUnie): “De NS adviseert al om helemaal niet meer met de trein te reizen, heel bizar.”

Dik-Faber wil duidelijkheid van Mansveld of het winterweer van maandag debet is aan de storing.

Martijn van Helvert (CDA) wil dinsdag tijdens het vragenuurtje opheldering van Mansveld en ook PVV-Kamerlid Barry Madlener heeft vragen aan de staatssecretaris.

En uiteraard wordt de staatssecretaris dan niet gevraagd of het een goed idee was om de NS te privatiseren, of NS en ProRail gescheiden hadden moeten worden, of de budgetten adequaat zijn, etc.

Het worden vast vragen in de categorie of de staatssecretaris niet vind of het beter moet.

Antwoord staatssecretaris: ‘Ja.’

Concrete verandering: nul.

Open waanlink

  1. 2

    De staatssecretaris vragen of het een goed idee was de NS te privatiseren zou een enorm domme vraag zijn daar dit niet is gebeurt bij deze 100% staatsonderneming. Wellicht zou het een goed idee zijn, aangezien veel slechter het er dan niet op zal worden.

  2. 5

    Volgens VVD-Kamerlid Betty de Boer zijn er de laatste tijd zoveel problemen dat nauwelijks nog van incidenten gesproken kan worden. “Ik maak me echt zorgen of NS en ProRail de boel wel onder controle hebben”, aldus de parlementariër

    Laat me raden, de VVD heeft als oplossing om de sporen te gaan asfalteren?

  3. 9

    “En uiteraard wordt de staatssecretaris dan niet gevraagd of het een goed idee was om de NS te privatiseren”

    Dat is maar goed ook want dat zou wel een nieuw toppunt van domheid zijn in de tweede kamer. De NS is namelijk voor 100% eigendom van de Nederlandse staat. Net als Pro-Rail.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren