SG-café zondag 23-10-2016

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Dit is het Sargasso-café van zondag 23-10-2016. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.

Reacties (9)

#1 Le Redoutable

Nu de verkiezingen naderen loopt de virtuele zetelbubbel van de SP en de PVV weer leeg, waarschijnlijk om weer met een klein verlies te eindigen. Precies hetzelfde patroon als bij de 4 voorgaande verkiezingen:

https://www.noties.nl/v/get.php?a=peil.nl&s=weekpoll&f=2016-10-23.pdf

#2 frankw

Joris Luijendijk over Brexit, politiek klimaat in Engeland en het Grote Liegen. Spijker en kop.

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/21/typisch-brits-is-nu-afgeven-op-buitenlanders-4905563-a1527828

#3 gbh
#4 Henk van S tot S

@3: Misschien is het wel aardig om de huidige leiding in Hongarije dit artikel toe te sturen.
;-)

#5 rongvk

@2 Zo, daar schrok ik toch wel van. Ik had geen idee dat ook de gevestigde politiek, met May voorop, ondertussen zo in niveau was gedaald… het Trumpisme komt zo toch wel erg dichtbij.

#6 Joop

Jammer voor Feyenoord! Onterechte uitslag! Zoals Trump zegt, we kunnen dit niet accepteren!

#7 Ernstig

Joris Luyendijk heeft zelf behoorlijk last van het empire-syndroom waarvan hij de Britten verschuldigt, wat een verongelijktheid.

#8 Bismarck

@7: Leg eens uit, want ik lees het niet echt uit zijn stuk.

#9 Henk de Waal

@2:
Leuk stuk, waarvoor dank. Enige minpunt vind ik de impressie dat Trumpiaanse politiek iets nieuws is. De kosmopolieten hebben jarenlang hetzelfde gedaan. Er was geen feitelijke onderbouwing voor tal van beleidsplannen. Zie bijv de euro (ik trek het stuk breder dan enkel Engeland. Vb mbt Engeland zou zijn is bijv. de ratificatie van het Verdrag van Maastricht.). Er was wel een gunstige wind voor de beleidsmakers. Nu waait de wind de andere kant op, wat heel logisch is en al decennia werd voorspelt. Globalisering kent namelijk meer verliezers dan winnaars. En als de gevestigde orde niet van koers wijzigt, zoekt men zijn heil ergens anders.
Dus dat ze zijn waar we zijn is volledig de schuld van het ‘oude ….Engeland/Amerika/Nederland/….vul maar in. De trend doet zich overal voor. Als argumenten niet gehoord worden, dan wint diegene die het beste is in marketing. En zo is het altijd al geweest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*