SG-café zondag 19-04-2015

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Dit is het Sargasso-café van zondag 19-04-2015. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.

0

Reacties (9)

#1 Inca

Bas Heijne… vaste prik op zondag. http://www.nrc.nl/heijne/2015/04/19/schaamrood/

#2 Prediker

Zondag… alle tijd om deze biografische documentaire over het leven van Christopher Hitchens te bekijken, bij ons op Klik-TV.

Stukje huisvlijt van een documentairemaker in spé, maar lang niet slecht gemaakt.

#3 Olav

Waarom je Bluetooth op je telefoon uit moet zetten als je het niet gebruikt: http://www.crimesite.nl/big-blue-brother/

#4 Bolke

Lijkt wel een nationale sport te worden : “mishandel een conducteur”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23943644/__Weer_treinconducteur_mishandeld__.html

#5 gronk

@bolke: zolang die poortjes nog niet dicht zijn zal de NS keer op keer dit soort dingen naar de media lekken.

#7 Gladiool

@3: Wellicht kun je het macadres van je bluetooth spoofen?
https://collegetimes.co/change-mac-address/

#8 Bolke

Ha vandaag begonnen te kijken met house of cards, Frank is fucking geweldig :D

#9 Toni Niet ingelogd

@5
1) Alle poortjes gaan dicht.
2) Gaat de “investering” in de poortjes terug verdienen door ten minste de helft van de conducteurs te ontslaan
3) Door 2 gaat de pakkans omlaag, het wordt weer rendabel om “grijs” te rijden (het is triviaal om een “gesloten” poortje te passeren
4) Als reactie op 3 verhoogt NS het treintarief met 100 euro
5) Mensen die al dan niet per ongeluk zonder geldig vervoersbewijs in de trein zitten reageren agressief op 4
6) Door 5 gaan conducteurs geen kaartjes meer controleren
7) Gratis OV, maar zonder sociale controle

Een betere oplossing tegen geweld in treinen:
1) Tussen ieder intercity station wordt iedereen gecontroleerd (Dat heb ik gezien in Duitsland en Groot Britannie, het kan dus)
2) Door de verhoogde pakkans is een veel minder extreem trein tarief nodig om “grijs” rijden onrendabel te maken. (Laten we zeggen 10 a 25 procent plus 1 a 2,5 euro, dat laatste om gokken op korte trajecten te ontmoeddigen)
3) Door het redelijke treintarief krijgen conducteurs minder te maken met agressie, daarbij komt dat ook passagiers weten dat er regelmatig een gezagsdrager langs komt, waardoor ook de sociale veiligheid toeneemt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*