1. 1

    In volkskrant uitstekend artikel over hoe sterk bepaalde lobbygroepen zijn. Want het klimaatakkoord omzeild: de vervuiler betaald (eruit), vervoer per vliegtuig, tanker en auto, die gaan nauwelijks bijdragen, en uiteraard blijft de intensieve landbouw buiten schot. Eenmaal andermaal symboolpolitiek met deze taboes.

    En de burger blijven betalen, hoewel de extra kosten door de taboes natuurlijk niet worden doorberekend.

  2. 2

    Wat zielig zeg ….

    Op fb van Ewout Klei:

    “En Bart Nijman van GeenStijl riep zijn volgers op mijn nummer aan te melden voor dure ringtones.”

    Want schrijft hij als titel van artikel op Jalta (bestaat dat nog?):

    “Trollenkoning Wierd Duk publiceerde mijn 06”

    ´Aanleiding was mijn kritische stuk over hem waarin ik zijn voornemen hekelde de identiteit van blogger Ikje Ergens bekend te maken. Ikje Ergens schrijft anoniem kritische verhalen over extreemrechts en het extreemrechtse netwerk, altijd goed onderbouwd, vandaar dat hij/zij veel vijanden heeft gemaakt. Wierd Duk meende achter zijn/haar identiteit gekomen te zijn en dreigde dit openbaar te maken, een vorm van intimidatie die ‘doxing’ wordt genoemd.´

    Dat is al weer een halve eeuwigheid geleden volgens mij.

    Want een haat en nijd op deze mooie zondag!

  3. 3

    @1: je hebt gelijk en ik zie dat wel vaker, hoe lasten en kosten meer en meer verschoven worden naar consumenten en werknemers, weg van producenten en werkgevers. De lobby wint overal. Maar noem die afspraken, regels en wetten waar we nu mee geconfronteerd worden geen symboolpolitiek, maar gewoon politiek. Het is namelijk heel erg duidelijk wie er meewerken met de lobby. Kijk naar hoe er gestemd wordt door welke partij/lid en je weet wie de schuldigen zijn.

  4. 4

    @3.

    Nou symboolpolitiek omdat er grote woorden gebruikt worden, terwijl het weinig voorstelt. Ook door Jesse Klaver, die toch beter moet weten.

  5. 7

    @6: Ik hoop vurig dat het klopt, maar een paar jaar geleden regende het van dat soort halleluja artikelen. Gemiddeld staat er iets van 10 jaar voor voordat een nieuw ontwikkeld type accu voor de markt kan worden geproduceerd.
    Misschien zijn de accu’s ook goedkoper en worden elektrische accu’s ook daardoor goedkoper?

  6. 9

    @7:
    Die accuprijzen zijn inderdaad nogal hoog, maar die van de auto’s ook.
    Als men de prijzen van de huidige elektrische auto’s bekijkt, kan iemand met niet al te hoog inkomen zich hooguit een Renault Zoe permitteren:
    actieradius 300 kilometertjes; batterij te huur voor €59,00 p/m.

    N.B.
    De prijzen voor accu’s van e-bikes grenzen ook aan het belachelijke.

    @8:
    Eens moet het toch wel lukken; misschien nu wel.
    :-)

  7. 10

    @9:
    [ N.B. De prijzen voor accu’s van e-bikes grenzen ook aan het belachelijke. ]

    Interessant. Een gewone 12 volt accu voor een auto kost zeg 100 euro. Waarom kost een fietsaccu 500 euro of een Prius pakket 20.000 euro? Is dat gerechtvaardigd?

    Ik heb in ’95 een Bosch accuboormachine gekocht met één accu, die doet het nog steeds. Een paar jaar later een modernere Bosch accuboormachine met twee accu’s die allebei na een paar jaar kapot waren.
    Weer een Bosch accuboormachine met twee accu’s gekocht, nu had ik twee accuboormachines met twee accu’s. Ook die gingen na een paar jaar kapot.
    Nu heb ik een 230volt/14volt trafo gekocht om de accuboormachines aan te drijven.

    Bij de laatste set accuboormachine met twee accu’s van de Praxis kreeg ik de “tweede accu ter waarde van 25 euro gratis”!
    Toen ik een losse accu voor 25 euro eiste kreeg ik nul op rekest en ook de Autoriteit Consumentenmarketing wilde mij niet helpen.

    AccuMaffia?

  8. 11

    @10:
    Ik heb al jaren een Metabo accu schroef/boormachine met accu’s waar heel lang mee kunt werken en opgeladen nauwelijks leeglopen.
    (tip van een vakman)

    Accumaffia voor veel huishoudelijke, semi-proffessioneel gereedschap en e-bikes?
    Lijkt me afgrijselijk waarschijnlijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren