1. 2

    @1: te hard rijden is volgens mij niet echt een kenmerk van het karakter van de chauffeur. Ben meer geinteresseerd in hufter-stats bij de bekeuringen, maar die worden zelden opgemerkt. Plakken, links inhalen, snijden, etc. Ik durf te stellen dat we daar weinig Tesla’s zullen tegenkomen.

  2. 4

    @2

    Het gaat er om dat de Tesla rijder representant is van de eco-elite. Met veel poeha ‘milieuvriendelijk’ rijden en dan op de snelweg fijn het pedaal in drukken. Dan tellen milieu of eventuele slachtoffers niet meer.

    Thuis zit hij fijn in zijn goed-geisoleerde villa met warmtepomp. Waar hij misschien een eco-sauna in stapt. Of in zijn met zonnestroom verwarmde bad.

    En de laagstbetaalden mogen vanaf de eerste kuub gas energieheffing betalen, zodat de eco-elite door kan gaan met het gesubsidieerde luxe leventje.

  3. 6

    Interessant artikel over Netanyahu en zijn kijk op de Holocaust. Verklaart mijn inziens ook de stilte van het CIDI rondom de demonisering van Soros,

    “How Benjamin Netanyahu Became a Holocaust Revisionist
    After redefining ‘Jew’ and ‘anti-Semitism’ to fit his political objectives, Israel’s PM is now rewriting the Holocaust, whitewashing Polish and Hungarian involvement in the murder of Jews to cement his political alliances”

    Quote:
    “This new Netanyahu Holocaust narrative shouldn’t surprise us. It is on par with his redefinition of what a Jew is ( = uncritical pro-Likud nationalists) and of anti-Semitism ( = criticism of Israel).”

    https://www.haaretz.com/opinion/.premium-how-netanyahu-became-a-holocaust-revisionist-1.6744462

  4. 7

    Ik schreef dit op een N=1 basis. Ik zou van jullie dan willen weten hoe zeker je dan bent van wat je de Tesla rijder toedicht.

    Ik kom hier af en toe wat Tesla’s tegen, echt heel weinig, maar elke keer heel netjes rijdend. Kan ik niet zeggen van de Audi’s, BMW’s en gek genoeg… Skoda’s. Te hard rijden heeft in mijn mening toch nog steeds niet dezelfde ergernis factor dan de zaken die ik noemde in #2.

  5. 8

    @4 heb je daar ook een onderbouwing bij, dat de Tesla-rijder representant is van de eco-elite (weer een nieuw frame geleerd)?

    Volgens mij is het veel meer een tech-elite die hun auto als een gadget zien. Ze …

    …zijn met 90 procent meer geïnteresseerd in het vermogen van de auto dan dat zij kijken naar hoe milieuvriendelijk of veilig het wel niet is. Dit is compleet het tegenovergestelde van de Toyota Prius Plug-in-, Chevrolet Volt- en Nissan LEAF-eigenaren. Hier koos maar liefst respectievelijk 98, 97 en 94 procent voor hun auto omdat deze zo zuinig is.

    Bron: https://www.google.com/amp/s/www.groen7.nl/wie-rijdt-er-in-een-tesla/amp/

    Ik ben dus wel benieuwd hoeveel Nissan Leaf rijders een bekeuring krijgen, dat lijkt mij een veel betere meetlat voor het gedrag van de ‘eco-elite’

  6. 10

    @8

    Eco-elite is geen nieuwe term en ook niet door mij bedacht.
    Er is een elite die de nieuwste speeltjes willen en die inderdaad hun auto als een gadget zien. Gewoon een voorzetting van consumentisme onder groene vlag.

    En daar past wegpiraterij ook in.

  7. 11

    @10
    Ik geloof je pas zodra je met een onderzoek komt waaruit blijkt dat Tesla rijders meer begaan zijn met het milieu dan gemiddeld. Tot die tijd volg ik mijn eigen gevoel en is de Tesla-rijder voor mij geen eco-elite maar patser-elite. Net als de BMW- en Audi-rijders die samen met hen bovenin het rijtje hardrijders staan

  8. 12

    Eco elite staat, waar ook anders, gewoon in Telegraaf, vandaag op pagina zeven. Grote letters. Met toelichting. En het te hard rijden schijnt aan de software van de Tesla te liggen, al aangekaart bij de fabriek.

  9. 13

    @9: Stoppen met exporteren en het verbruik omlaag. Consumptie ligt al decennialang op hetzelfde niveau, alle HR ketels ten spijt. Er is tijd om wat te rekken, maar waarom zou je, als je ook werk zou moeten maken van overtappen naar andere bronnen van energie.

    Nederlands gas maakt gewoon heel duidelijk dat het niet alleen een kwestie is van het klimaat. Fossiel uit eigen tuin is niet oneindig en omdat grondstoffen toch al steeds meer als afpersmiddel gebruikt worden, is het gewoon raadzaam om nu eens wat te doen. En ik zou beginnen met het onderwijzen van gele hesjes, want die willen tegen de wind in (zonder molens) al het NLse gas goedkoop voor het volk. Tot het op is en die fluthesjes ze niet warm zal houden.

  10. 14

    @12: ik heb die Telegraaf niet bij de hand, dus ik ben wel benieuwd naar de definitie.

    Als de Telegraaf Tesla-rijders een “eco-elite” noemt, zal de definitie afwijken van de definites van @Maggie.

  11. 16

    @13: bijna helmaal mee eens

    omdat grondstoffen toch al steeds meer als afpersmiddel gebruikt worden

    Of andersom als manier om bondgenootschappen te smeden.

    gele hesjes, want die willen tegen de wind in (zonder molens) al het NLse gas goedkoop voor het volk

    Beetje kort door de bocht: ze willen heel veel dingen: rechtvaardige inkomensverdeling, minder overheid, minder belasting, minder immigranten, bindende referenda enz.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren