1. 4

    @3 Het is helemaal niet aan jou om te beslissen wat GL Amsterdam wel of niet voorstelt, tenzij je in Amsterdam woont én op GroenLinks hebt gestemd. Beide lijkt me stug gezien je bekrompen en conservatieve comments.

  2. 6

    @5 dat kan jij vinden maar daar ga jij niet over. Dus als we zo gaan beginnen dan hoeft nooit iemand iets vinden of ergens commentaar op te hebben.

    En uiteraard gaat de gemeente er – zoals iedereen – in vergaande mate wél over wat ze op haar eigen grondgebied wel of niet toelaat, of tenminste wat een gemeente daar wel of niet handhaaft. Dus je hebt ook nog eens ongelijk.

  3. 7

    @6:
    1. Toegang tot een haven wordt niet door de gemeente bepaald maar door de kustwacht, marchaussee en de douane.

    2. Asielbeleid is wordt door het rijk gemaakt en niet door de gemeente PUNT.

    3. Asielbeleid wordt door het rijk gehandhaafd en niet door de gemeente.

  4. 8

    @6

    2. Asielbeleid is wordt door het rijk gemaakt en niet door de gemeente PUNT

    Nu die je net of beleid iets absoluut is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Beleid wordt omgezet in wetten en regels. Sommige heel strikt landelijk en sommige met mogelijkheid tot lokale verschillen. En zelfs in dat eerste geval hebben we godzijdank nog een rechtstaat die burgers en instanties de ruimte geeft procedures aan te spannen, of het beleid of de uitvoering daarvan ter discussie te stellen.. Dat laatste mag blijkbaar niet van jou, maar gelukkig leven we niet in de fascistenstaat Bolkerije zonder behoorlijke rechtstaat.

  5. 9

    @8:

    Nu die je net of beleid iets absoluut is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Beleid wordt omgezet in wetten en regels. Sommige heel strikt landelijk en sommige met mogelijkheid tot lokale verschillen

    Voor jou informatie, Den Haag heeft het GL plannetje al naar de prullenbak verwezen hoor.

  6. 12

    @9

    Voor jou informatie, Den Haag heeft het GL plannetje al naar de prullenbak verwezen hoor.

    Ah, dus in Bolkerije is zelfs de reactie van één (1) ministerie in de media op een voorstel per direct staand beleid? Dat moet wel een heel vervelend land zijn.

  7. 13

    Nog afgezien van de reden die gegeven wordt: het mag niet van Europa!
    Ik kan wel wat draadjes vinden waarin Bolke Europees Beleid wat minder serieus neemt.

  8. 14

    @10, ja en? Dat betekent dat de werkdruk bij andere maatschappijen nog hóger is dan bij de KLM, dat al hoog is. Daar staken ze ook om de werkdruk en niet om het geld.

  9. 15

    @14
    Dat betekend dat jou reactie @10 nergens op slaat. Het artikel gaat zowel in op de werkdruk als het salaris. In het voorstel blijft de werkdruk niet even hoog. De parttime functie (650 uur per jaar) wordt nog meer parttime.

  10. 17

    @15. Waar denk jij onmiddellijk aan met de kop “best betaalde vliegers” en het komt van de Telegraaf?
    Ik, wat ik hier @10 schreef dus (en wat ik er van maak).
    Wat de Telegraaf nog verder erover schrijft gelóóf ik niet eens meer. Allemaal bullshit (een combinatie van waarheid en leugens). De Telegraaf is een bullshitkrant met een oogmerk dat mij niet aanstaat.

  11. 18

    @8: “Beleid wordt omgezet in wetten en regels. Sommige heel strikt landelijk en sommige met mogelijkheid tot lokale verschillen. En zelfs in dat eerste geval hebben we godzijdank nog een rechtstaat die burgers en instanties de ruimte geeft procedures aan te spannen, of het beleid of de uitvoering daarvan ter discussie te stellen.” Het zou prima zijn als alle gevolgen dan ook voor Amsterdam zijn. Moeten ze maar voelen wat er gebeurd als ze op die gekkies stemmen. Helaas is het zo dat een afwijkend Amsterdams beleid invloed gaat hebben op de rest van het land. Je krijgt nog meer van die rondzwervende illegalen/krakers. Prima als Den Haag daar een stokje voor steekt.

  12. 19

    @2: Ik denk dat de gemeente Amsterdam eigenaar van een flinke haven is (en van wat kleinere kades) en dus schepen toestemming geven mag om in Amsterdam aan te leggen.

    Ik denk dat een haven zelfs verplicht is om een schip in nood toe te laten. (Als de vluchtelingen verzwakt zijn, is sprake van een noodsituatie).

    Dat een schip toegelaten wordt, betekent niet dat de opvarenden de wal op mogen. Daarvoor gelden de immigratie-regels die de overheid opgesteld heeft.
    Volgens die regels hebben sommige mensen recht op asiel, anderen niet.

    Ik denk dat feitelijk het standpunt van Groenlinks geen gevolgen heeft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren