1. 2

    Is dit de opmaat naar een echte vlaktaks?:

    ”Het overgrote deel van de werkenden, 6,9 miljoen van de 7,5 miljoen, valt straks alleen nog in de eerste belastingschijf. “

    Volgende stap hierna is het “harmoniseren” van de overgebleven 2 schijven naar 1 schijf. Want tja het is natuurlijk echt niet eerlijk dat sommige meer betalen. Fuck progressief belastingstelsel. En aangezien dat budget neutraal moet zal het nieuwe vlaktaks tarief hoger zijn dan de beoogde schijf 1 en lager dan de voorgestelde schijf 2.

    https://nos.nl/artikel/2198227-5-4-miljoen-werkenden-krijgen-lager-belastingtarief.html

  2. 9

    @3: Psies. Daar is dan je wifi gehacked, maar gelukkig is daar nog https zodat de hacker nogsteeds niets kan met de info.

    Iedere hobbyist kan tegenwoordig makkelijk/gratis een https CA implantaten. Dat dit op Sargasso nog steeds niet het geval is zal wel te maken hebben met de staats-subsidie die ze krijgen – onder die voorwaarde?

    Of komt het dat https niet zo prettig werkt met de privecy-schendende trackers op de website?

  3. 11

    @9: “Dat dit op Sargasso nog steeds niet het geval is zal wel te maken hebben met de staats-subsidie die ze krijgen”

    Sargasso krijgt helegaar geen staats-subsidie.

  4. 14

    Om over na te denken.
    Als je straks een auto hebt met zonnecellen, dan parkeer je die het liefst in de volle zon. Dus niet in de schaduw van een flat of in een parkeergarage.
    Waarom bouwen we nog parkeergarages onder de grond?
    En als je een mooie zonovergoten tuin hebt, wil je daar dan je auto parkeren om op te laden? Of wil je daar liever voedsel verbouwen ?
    Moeten we landbouwgrond in Nederland opofferen om auto’s te kunnen opladen?
    https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobiliteit/24055/elektrische-auto-met-zonnecellen-een-stapje-dichterbij-de-werkelijkheid

  5. 16

    @14 Als je de bovenste laag van de parkeergarage een dak met zonnecellen geeft, dan kan je alle parkeer lagen er onder ook laden men en veel effici毛nter. Alle rijbanen lege vakken en tussenruimte’s geven dan immers ook stroom qua oppervlak. Voor de rest hebben we voorlopig nog wel aardig wat loos dak oppervlak, voordat we tuintjes op moeten gaan offeren.

  6. 17

    @14: Je neemt met je verbrandingsmotor-auto toch ook geen aanhanger mini-raffinaderij met je mee?

    Het is natuurlijk kompleet zinloos om zonnecellen met je mee te zeulen, wanneer je van stopcontact naar stopcontact kunt rijden!

  7. 21

    @14: bedankt voor je bijdrage (niet sarcastisch bedoeld)

    @18: dat lijkt me nog een dure grap… honderden of zelfs duizenden kilometers autoweg plaveien met zonnecellen. En dan ook nog eens slijtvaste zonnecellen. #believeitwheniseeit

  8. 24

    @20

    De facepalm is weer groot. Okee, Ik hap toe.

    Islamitische aanslag

    Net zoals die Christen-hond van een Holleeder, die iedereen uit naam van God liet omleggen, toch?

    Wij maken ons liever druk over Zwarte Piet

    Spreek voor jezelf, kruisridder.

    onverschilligheid

    Vooral die rooie rukberen van de Volkskrant lijken in alle talen te zwijgen, nietwaar?

    of komt het politiek correct niet zo goed uit?

    Ssst. Let nou op je woorden. Sla geen varkens met tangen, s.v.p. De deep state weet waar je huis woont.

  9. 25

    @21: Dat vind ik wel een interessante gedachte van iemand die een paar posts eerder nog bang is dat er zoveel zonnecellen gelegd moeten worden dat het landbouwareaal in gevaar komt (zoek voor de grap maar eens op hoeveel land in Nederland gebruikt wordt voor wegen en hoeveel voor landbouw).

  10. 26

    @18: Ja klinkt leuk enwel Bismarck maar deste drukker het wordt op de weg deste minder zonne energie ga je opwekken ivm auto-schaduw.

    Ik voorzie een Peak-Solar ;)

  11. 27

    @11: Bevangen door de zonnestralen warmte vanmiddag had ik me een aluminium-hoedje opgezet.

    Mijn comment #9 is danook speculatief. :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren