1. 1

    TNO heeft vernietigend rapport uitgebracht over de veiligheid van de Stint, kennelijk was het verbod toch niet zo overdreven als sommigen beweerd hebben:

    https://nos.nl/artikel/2263313-kamer-we-hadden-nooit-aan-de-stint-moeten-beginnen.html

    GroenLinks, wat normaal voorop loopt om groen innovaties door de wet te jagen en die onlangs nota bene pas in de kamer nog uitleg eiste of het verbod wel nodig was doet nu opeens hypocriet moeilijk over de veiligheid:

    https://www.trouw.nl/democratie/waarom-wordt-de-stint-zo-snel-van-de-weg-gehaald-de-tweede-kamer-eist-uitleg-van-de-minister-~abc0251a/

    Gek heh, dat een plastic bakfiets niet zo veilig blijkt als een stalen taxibus met gordels ABS remmen en een kreukelzone.

  2. 2

    Het begint nu wel erg duidelijk te worden dat @1 niets anders is dan een trol gebruikt door de Sargassoredactie om reacties uit te lokken.

  3. 3

    @2: het houdt ons scherp, dat wel. Want op werkelijk alles wat LR uitkraamt is een weerlegging te vinden, maar je moet wel even je best doen.

    @1: ik weet niet wat je nu probeert te zeggen. Alles wat ik kan concluderen is dat het voertuig ‘eigenlijk niet had mogen worden toegelaten’. Het verbod was nog altijd wel voorbarig omdat het vooruitliep op conclusies en er een bedrijf mee om zeep is geholpen. Dat ongeluk is er overigens nog altijd niet mee verklaard en de scootmobieltjes mogen vast nog wel even doorgaan met bejaarden de sloot in chauffeuren.

  4. 4

    @1: [ Gek heh, dat een plastic bakfiets niet zo veilig blijkt als een stalen taxibus met gordels ABS remmen en een kreukelzone. ]
    Bewuste misleiding of totaal gebrek aan kennis?
    – De Stint heeft gordels
    – De Stint heeft een stalen frame en kunststof opbouw
    – Complete auto’s en boten worden van kunststof gemaakt (geen “plastic”) dus wat is je bezwaar?
    – Welke stalen taxibus met gordels, ABS en kreukelzone is tegen een trein bestand?

  5. 5

    Gek heh, dat een plastic bakfiets niet zo veilig blijkt als een stalen taxibus met gordels ABS remmen en een kreukelzone.

    dat ligt er aan voor wie. De inzittenden zijn waarschijnlijk veiliger in het ene voertuig, maar voetgangers en fietsers hebben waarschijnlijk liever de plastic bakfiets.

  6. 6

    @4: De vergelijking met een taxibus is toch al absurd. Een Stint heeft een maximumsnelheid van een 17 km/u en is dus de facto een (elektrische) bakfiets en reglementair een (bijzondere) bromfiets.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren