Prijzenoorlog levert AH nauwelijks meer klanten op

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (24)

#1 Bernard Weiss

Over Sargasso: “Onze bloggers nemen het nieuws en ontleden het. Lezers reageren daarop. Journalisten ontdekken leads op het blog en werken die uit tot grotere verhalen.”

En toch zie ik steeds meer van die eenregelige doorverwijzingen naar tweedehands nieuws, nieuws van elders, nieuws van anderen.

Luie journalistiek. Of niet eens journalistiek, gewoon: lui.

#2 mbmb

je reageert op een stukje ‘waan van de dag’, waar sargasso al sinds jaar en dag korte, minder belangrijke linkjes het web opslingert en samen met de reaguurders een draadje begint.

Dat is net zoiets als regeren op op Sigmund met de bewering dat de Volkskrant aan stripjournalistiek doet.

Heb je iets aan dit onderwerp toe te voegen, doe dat dan.

On topic: Ik snapte al niet dat AH op prijs wenste te concurreren, terwijl ik denk dat ze het op al die andere vlakken al laten liggen. Kwaliteit van de dienstverlening is om te janken. Ongeïnteresseerde pubers die niet snappend at hun werk niet voor de baas, maar voor de klant doen. Overvolle winkels, waar de gangpaden tijdens vultijd vol liggen met dozen en andere rotzooi. Te weinig ruimte in de paden. parkeervakken zijn te smal, de rijen bij de kassa te lang.

#3 Henk van S tot S

@2:
Je vergeet de imbeciele reclames:

Iemand die voor normaal versleten wil worden, kan zich daar toch niet met goed fatsoen laten zien ;-)

#4 Bismarck

@2: De zaken die je noemt zijn toch echt vele malen erger bij de winkels waar AH mee in prijzenoorlog wil (ik denk voor Lidl). Bovendien zitten bij de AH waar ik wel eens kom toch echt allemaal knappe en bijzonder vriendelijke studentes aan de kassa. En je kan dan gewoonlijk kiezen uit minstens 6 kassa’s, dus helaas sta je er niet zo lang in de rij.

#5 Joop

Het gaat vooral om A-merken, de klant die op de centjes let vind die producten al te duur, dus die komt niet voor de korting van 20 cent op een product van 3 euro naar de Albert Heijn.

Die gaat naar de discount super waar hij hetzelfde product voor twee euro mee naar huis kan nemen.

Ik kom zelf trouwens meer bij de AH de laatste tijd, maar dat is voor de Spaanse biologische knoflook en de rode wijn beter dan elders.

#6 Henk van S tot S

@4:
Doe je misschien boodschappen bij een van de zelfstandige AH winkels (franchisenemers).
De kassawachttijden zullen bij AH (grotere nederzettingen) gemiddeld echt wel korter zijn dan bij de Lidl, maar je kunt er in de wachtrij beduidend langer ergeren of vermaken dan bij de Jumbo.
Mijn (onze) bezoeken aan dit soort winkels is niet zo frequent, maar naar mijn idee is AH de laatste jaren behoorlijk achteruitgegaan.

#7 Bismarck

@6: Lijkt me sterk, het is een nogal groot filiaal, met 12 kassa’s exclusief zelfscan (en trouwens ook met een zeer grote parkeerplaats). Ik heb daar (en nog niet eens bij een zelfscan) nog nooit langer dan minuut gestaan. Bij de C1000 waar ik normaal heen ga, is dat eerder de gemiddelde wachttijd. Het is dat de AH gewoon duur is en niet bij mij om de hoek ligt, anders kwam ik er zeker vaker.

#8 Karin

@2: Of dat burgemeester Rehwinkel van Groningen ontslag heeft genomen om op kosten van wachtgeld onbezoldigd een leuk baantje te kunnen nemen in Barcelona.
En dat dat dan niet eens erg genoeg is om waan van de dag te worden!

#9 Henk van S tot S

@8:
Je doet dus hoogst waarschijnlijk een van hun XL-winkels aan.
Hebben wat meer (vers)producten en liggen op plaatsen waar ze meer omzetsnelheid halen en zonder plaatselijke beperkingen makkelijk te bevoorraden zijn, waardoor er mider vaak “gaten” in de schappen voorkomen.
De meeste AH winkels halen denk ik de “XL-kwalieit” niet en zullen ergens tussen jouw “lofzang” en de omschrijving in het laatste deel van #2 zitten.
N.B.
Ik houd het zoveel mogelijk op streekproducten zonder gif ;-)

#10 Bismarck

@9: Nou nou lofzang. In mijn eerste reactie klaag ik over de te korte rijen en in de volgende over te duur en te ver weg. Ik denk dat de filiaalhouder mijn reacties niet zal ophangen bij de deur.

#11 Sapperloot

Ik vind de meeste supermarktervaringen nogal inwisselbaar ongeacht de keten die erachter zit.

#12 larie

@10: Jouw reacties zijn op veel vlakken terdege(n) en zodoende scherp maar niet vaak moet ik er ook om lachen. Deze keer wel :)

De persoon achter de kassa is een spiegelbeeld van de klant, ongeacht waar de kassa staat.

#13 Gladiool

Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal zit hoor, maar voor ik 1 Lidl tegen kom, ben ik al 6 AH’s gepasseerd.

#14 sikbock

AH vind ik prima, fijne kassameisjes inderdaad die je met van die grote pupillen aankijken :-) Maar je moet er inderdaad niet te vaak komen.. Je komt er bijna altijd met meer uit dan dat je van plan was om te kopen.. verleidelijke supermarkt

#15 Henk van S tot S

@13:
in 2012 had Lidl ongeveer 370 vestigingen en AH 935.
Dus om op 6:1 te kunnen zien moet een veelvuldig bezoek aan de bier- en wijnschappen brengen brengen ;-)

#16 Karin

@8: Vandaag is de waan dat Rehwinkel toch gewoon moet gaan solliciteren.

#17 sikbock

@16: op zich wel sympathieke gast die Rehwinkel.. Vroegah nog werkcollege staatsrecht van hem gehad.. en inderdaad, laat m maar werken voor zijn geld.. kan ie best

#18 Henk van S tot S

@16:
Als je toch (off topic) een waan van de dag wilt pushen, moet je niet met een oude aankomen:
http://nos.nl/artikel/560286-wachtgeld-rehwinkel-wekt-ergernis.html
;-)

#20 Karin

@18: Ik ben mij bewust van de offtopic maar een mens moet toch ergens z’n ei kwijt kunnen. Ik voelde hier een gaatje.

#21 Hans Verbeek

Eva, is het niet slimmer om dit voortaan direct te melden als er weer een prijzenoorlog uitbreekt?
https://sargasso.nl/betaalt-rekening-nieuwe-prijzenoorlog/
https://sargasso.nl/afschrijvingen-prijzenoorlog-kost/
Peak-prijzenoorlog ligt al ver achter ons.

#22 Peter

Albert Heijn. Is dat niet die onderneming die de afgelopen jaren betrokken is bij talloze schandalen? Die semi-criminele organisatie die schijt heeft aan mens, dier en milieu ter meerdere glorie van meerwaarde voor het grootkapitaal?
Nee, daar heb ik geen mening over …

#23 larie

@Peter. Geen mening posten is een paradox.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*