…en zijn maar moeilijk terug te draaien:
Het terugdraaien van de fout kost veel moeite en tijd en lukt uiteindelijk pas met hulp van de Nationale ombudsman.
En ondertussen zit je wel met ophoudende toeslagen of onterechte naheffingen.
…en zijn maar moeilijk terug te draaien:
Het terugdraaien van de fout kost veel moeite en tijd en lukt uiteindelijk pas met hulp van de Nationale ombudsman.
En ondertussen zit je wel met ophoudende toeslagen of onterechte naheffingen.
Reacties (9)
… En met ingang van de participatiewet is alles je eigen schuld.
Ergens tussen Kafka en De Sade, kortom.
Wat doet ‘de overheid’ wél goed? IT/ ITC?
*proest*
En er zijn meer dan 5000 databases met persoongegevens bij de overheid…
https://sargasso.nl/meer-dan-5000-databases-met-persoonsgegevens-bij-overheid/
@3:
Meer, meer, meer!…. Ik heb niks te verbergen!
*in huilen uitbarst*
@3:
Hebben jullie na/tijdens het onderzoek ook een database voor die databases gemaakt ;-)
Als iemand roept “maar ik heb niks te verbergen”, dan is dit een heel goed argument. Als databases gekoppeld worden, neemt de kans dat je door een fout ergens van beschuldigd wordt toe. Meer koppelingen is nog meer fouten. Zodra zo’n match gevonden wordt, is per direct de bewijslast omgedraaid.
En bedenk goed, zelfs in dna-databanken zitten fouten. Veel fouten soms, aangezien veel van de invoer toch nog gewoon mensenwerk is.
@2: Zelfs Van Miltenburg kon ICT in ieder geval nog correct spellen…..
@3: probleem is vooral het geloof in de eigen onfeilbaarheid van veel overheidsorganisaties, en een heilig geloof in ‘regels zijn regels’, ook als overduidelijk is dat die regels ergens zijn geschonden.
voorbeeldje.
Wat helemaal genant is: de BD gaat ver bij het terugvorderen van die fraudebedragen; soms wordt die doodleuk teruggevorderd van de slachtoffers (die soms meespelen en katvanger zijn, maar soms ook helemaal van niets weten, omdat ze helemaal niet wisten dat hun sofinummer gebruikt werd door anderen.)