1. 2

    Dat wordt vanavond een flesje rode wijn en Passion Grace Fire op de platenspeler.
    Geen verkeerde avond wat ik je brom.
    Het ga je goed Paco.

  2. 4

    @3: Wat je kennelijk gemist hebt is hoe ontzettend goed deze man was, op het krankzinnige af. Ik denk dat het gerechtvaardigd is te stellen dat Paco de L. verantwoordelijk gehouden mag worden voor vele depressies van gitaristen wereldwijd.

  3. 5

    @4: wat jij kennelijk hebt gemist is hoeveel echt geweldige musici er zijn op de wereld. Het is de drang naar die ene – there can be only one – die ons de helden doet kiezen.

    Verder toch een wat loze discussie bij het overlijden van een erg goede gitarist. RIP Paco hoor, ik ga er verder niet op door.

  4. 6

    @5 Uit niets wat ik zeg blijkt dat ik gemist heb hoeveel goede muzikanten er rondlopen in ons midden.

    Jij stelt zelf de vraag wat je gemist hebt: Ik wijs je erop (en niet op onvriendelijke toon, mind you) dat PdeL voor de gemiddelde flamencogitarist is wat o.a. Bach moet zijn (geweest) voor klassieke componisten, Miles Davis of Chet Baker voor een trompettist: Een toetssteen, een inspiratiebron, heel vaak een bron van vreugde of troost en soms, heel soms ook de oorzaak van een mild minderwaardigheidscomplex bij minder goede muzikanten. That’s all…

    Als je geen interesse hebt in een discussie of gesprek, dan is het handig dat bij de retorische vragen, die je desonanks stelt, te vermelden.

  5. 8

    @6 de vergelijking met bach gaat m.i. mank. Ik vraag me af of willekeurige mensen uit alle culturen over 300+ jaar liedje van paco fluiten.

    je kan wat mij betreft hooguit zeggen paco is voor de flamencogitaar wat bach voor de muziek in het algemeen is.

    Gebruik van de voltooid verleden tijd voor bach, al is het tussen haakjes, is ongepast.

    /aanvechtbaar :-)

  6. 9

    @8: Ik mag dan een liefhebber van JSB zijn, maar er zijn volksstammen mensen die van “house” houden, voor wie een classic een liedje is van BZN of Abba en die bij het woord “toekomst” denken aan Jan Smit, Idols en Holland’s Got Talent. Afgaande op resultaten uit het verleden acht ik de kans niet gering dat een toekomstig archeoloog/antropoloog/musicoloog Jan Smit belangrijker zal vinden dan Bach.

    U ziet; Ik ben een optimist.

  7. 10

    @9
    Welke zijn dan die resultaten uit het verleden? Ik neem aan dat je dan op Telemann doelt. Tijdgenoot van Bach, maar ook componist om veel geld te verdienen (echtgenote met gat in hand). Nog altijd bekend, ook omdat zijn enorme oeuvre ook een paar aansprekende deuntjes kent.

    Overigens zou de laatste zin even goed uit de mond van een (cultuur)pessimist kunnen komen. Het spel is echter leuk: welke 20e en 21e eeuwse muzikanten genoeten over 300 jaar evenveel bekendheid als pak hem beet: mozart, bach en beethoven?

    Elvis? Beatles? Gershwin? Rachmaninov? Lady Gaga? en zit wijlen Paco in de top tien?

    /borrelpraat

  8. 11

    @10: Alsof alle goede componisten die er ooit geweest zijn de bekendheid genieten die ze verdienen.
    Bekendheid is geen garantie voor kwaliteit,kwaliteit die bovendien subjectief gewaardeerd wordt als het om kunst gaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren