Weg met de 80-km zones!

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol
,

In een publiciteitsmove (zijn er verkiezingen?) wil de Tweede Kamer nu opeens af van de vorig jaar met zoveel tamtam aangekondigde 80 km per uur zones. Hoewel het toen ook al bekend was dat een snelweg de meeste auto’s aankan met een snelheidslimiet van 90 ging men toch door en veroorzaakte hierdoor op onder andere de Amsterdamse ring een verkeerschaos, vooral op de overgangspunten van 100 naar 80. Het resultaat? Door de trajectcontroles ging iedereen 70 rijden en ontstonden er meer files, met als resultaat meer milieu en geluidsvervuiling. En naar welke snelheid gaan we nu? 100…

Hoeveel geld heeft dit geintje gekost, Den Haag?

Reacties (4)

#1 http://www.tachtigkilometerzones.nl
  • Volgende discussie
#2 Joost

Over linkspam gesproken… Maar wel ontopic. Laten staan?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 micha

Een stuk snelweg kan het meeste auto’s aan bij 90 km/u? Hangt dat niet af van het stuk snelweg?

Als het optimum van de snelweg op 90 zit zou ik voor 100 gaan. Als je dan een file vorming krijgt door een te hoog aanbod voor 100 kan je die wegwerken bij 90. Als je van 80 uitgaat krijg je de file niet meer weg als de aanvoer op het max zit.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 woodface

80 km/h-grens is bepaald door de menselijke factor. Inschatten van afstanden, (a)sociaal gedrag etc. Neem de mens weg uit de vergelijking bijv volledig comp gestuurd en dan gaat ritsen probleemloos, is afstandhouden nog maar tienden van seconden etc etc de capaciteit bij 120km/u zal dan al snel verdubbelen tov huidig.

  • Vorige discussie