Quote du Jour | Bavaria Babes

SargQdJ09“Ik ben hier met mijn zusje. Ons werden een gratis kaartje en gratis bier beloofd. We gaan hierna nog lekker feesten. Op het dansje hebben we een paar dagen geoefend. We werken voor dit merk.” (DePers)

Goedemorgen deze morgen …hier uw gemarginaliseerde margeblogger Drs Boobelino de Soto! Op het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika zijn de roemruchte Bavaria Babes gisteravond opgepakt en ‘urenlang’ in hun dunne jurkjes in de vrieskou ondervraagd. Eerder die dag hadden ze vermomd als Deense supporters een stunt uitgehaald op de tribune. Internationale persfotografen waren al langer in hun nopjes met deze stereotype blondines. De FIFA en de KNVB zijn echter not amused met de impliciete aandacht voor het Brabantse biermerk van shag rokend Nederland. De officiële biersponsor van het WK is immers het Amerikaans-Belgische Buttwijzer. Om de verwarring rondom deze viriele viral nog groter te maken vertrouwden de loslippige dronken vrouwen aan de toegesnelde journalisten allerlei private motivaties toe. De ozo spontane Bavaria Babes blijken zelf gehaaide zakenvrouwen te zijn uit de reclame, communicatie en confectiewereld die met deze actie vooral hun eigen toko vooruit willen helpen. Zo vertelt een van de BB-’s dat ze straks de overgebleven jurkjes in haar outlet in Amsterdam gaat verkopen. De Bavaria seksbom ontploft in eigen gezicht, of is dit nu precies hoe seks en kapitalisme werken: spreading & multiplying?

  1. 2

    en over 4 jaar worden de regels nog strenger om dit de kop in te drukken. Je vraagt je af waar dit zal eindigen.

  2. 3

    Die jurk is natuurlijk een ongelofelijk slimme zet van Olcay Gulsen. De dame was eens bij Jort op bezoek en de bazin van het bedrijf dat de jurk maakt. http://www.youtube.com/watch?gl=US&v=IoXuh1L1-5E. Alle nieuws over die oranje bierjurk is natuurlijk goed nieuws en laat de kassa rinkelen. En nu maak ik onbedoeld ook al reclame ervoor. Jullie ook trouwens door er op dit blog aandacht aan te besteden :-). Erg slim om geen merk op die jurk te zetten trouwens.

  3. 4

    Poehee, wat een stunt, je verkleden als de tegenpartij.

    Verder wel grappig, de paranoia van de FIFA. zijn de Duitse gehoordopjes ook al verboden?

  4. 5

    25 jaar geleden was je niet goed bij je hoofd als je een Bavaria dronk: zulk klote bier, erger bestond niet. En nu hebben ze de marketing stunt van het jaar. Lekkere wijven, laag decolté en voetbal. Bavaria Babes.

    Ik lach me kreupel maar drink toch maar iets anders.
    Wijn bijvoorbeeld.

  5. 7

    Tja, zelf onzichtbaar zijn guerillawise = slappe marketing van Budweiser, en zeggen dat die met Whassup ooit wel genie aan boord hadden. Verder eens met #6.

  6. 8

    @sya#3
    Jort zegt (slot van het filmpje): eindelijk een vrouw met ambitie en niet een die meteen met de luiers door de studio rent…

    Hoe groot is de groep die je hiermee wegzet?
    Wat een eikel is die vent zeg!

    Best respect voor Olcay, maar hij mag down the drain hiervoor.

    Gefrustreerd zeg maar. Geen wonder dat Georgina nu pas zwanger wordt… Met zo een bedenk je je wel een paar keer.

  7. 9

    Ik heb wel eens gelezen (miss hier op ’t blog?) dat bij de Olympische Spelen Huyundai de hoofdsponsor was, en dat daarom andere auto’s het terrein niet op mochten… De vraag #2 Robert de Jong is de goede, hoe ver zal dit nog gaan?

    Moet verder zeggen dat Bavaria goed smaakt, maar niet zo lekker als Jupiler.

  8. 10

    Volgens Prommersbergen bestond de groep meiden uit drie Nederlandse vrouwen en 27 Zuid-Afrikaanse hulpkrachten.

    Volgens Naidoo was het de beveiliging van de wereldvoetbalbond FIFA die de dames tijdens de tweede helft in de kraag greep en urenlang aan de tand voelde. “Zij hebben het recht om dat te doen als de merkrechten worden geschonden,” aldus Naidoo.

    Zo zo..

  9. 11

    @3 “Erg slim om geen merk op die jurk te zetten trouwens.”

    Ze schijnen uiteindelijk wel gepakt te worden op een logo op de rug… Anders was het helemaal te flauw van de FIFA. Ik vind het wel een mooie actie.

    Trouwens op nu.nl: “Barbara Castelein, woordvoerster van de Oranje-babes, zegt geschrokken te zijn door de actie van de FIFA. “We zijn zeer hardhandig aangepakt, sommige meisjes zaten onder de blauwe plekken. Ineens is het dan geen onschuldige actie meer.”

    Uiteindelijk hebben de Bavaria-meisjes vier uur vastgezeten. “Dat was geen pretje. Ze dreigden dat ze ons een half jaar zouden vastzetten. Sommige meisjes begonnen toen hysterisch te huilen. Bovendien was het hartstikke koud in onze jurkjes.”

    Guantanamo praktijken om een oranje jurkje? Get real. En tot slot:

    “Het ministerie is officieel niet op de hoogte van de reden van de aanhouding. Het zou gaan om de bescherming van het biermerk Budweiser, de officiële sponsor van het WK.

    “Bij ons is een dergelijke wetgeving niet bekend. Wij hebben navraag gedaan waarom deze vrouwen zijn opgepakt en wachten nog op antwoord”, aldus de woordvoerder.”

    LOL

  10. 17

    Commercie, vliegen afvangen…Ned. elftal moet verplicht met adidas ballen trainen, terwijl ze toch moeite hebben met de officiële WK- zwabberbal…

    Maar tis inderdaad hartverschrijnend als je het relaas leest in de telegraaf @prometeus. Moet vreselijk geweest zijn met z’n 28en huilend hutje-aan-mutje met moeder sms- end. In een piepkleine koude cel nog wel. Je zal er maar tussen hebben gezeten…

    Want ik hoop niet dat ze zich aan elkaar hebben moeten verwarmen. Brrr.

    Overigens: “Het gratis De Pers krijgt voor tien journalisten in Zuid-Afrika ruim 44.000 euro overheidsubsidie van de ontwikkelingsorganisatie NCDO.”