Privacy voor een koopje

Nederlander ruilt privacy niet in voor een ‘koopje’ kopt Nu.nl. KPMG heeft onderzoek gedaan onder 10.000 Nederlanders en die zeggen niet goedkopere of online diensten te willen in ruil voor het prijsgeven van hun persoonsgegevens.

Dit is natuurlijk een lachwekkend onderzoek. Even handen opsteken: wie betaalt hier voor Google (docs, maps, gmail, charts, insight, news, reader, etc.), Hotmail, Hyves, Facebook, Twitter? Wie betaalt voor de online Telegraaf, Nu.nl, NRC? Wie betaalt er hier voor Wordfeud, Angry Birds of Buienradar?

Hoe betalen deze bedrijven hun rekeningen denkt u? Juist.

foto Susanti Chandra

  1. 1

    Ach het staat in het artikel zelf ook al:

    “Slechts 14 procent betaalt voor content op het internet.”

    en

    “Bijna 90 procent geeft aan bepaalde websites niet langer te zullen bezoeken zodra die overgaan tot betaalde toegang. In dat geval zullen zij op zoek gaan naar alternatieve sites die gratis zijn.”