Overtuigingspsychologie: ‘Manipulatie is geen vies woord meer voor adverteerders’

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (8)

#1 KJ

Manipulatie is geen vies woord meer voor adverteerders

In welk universum was het dat ooit wel ?

  • Volgende discussie
#2 Joop

Modificering is een stuk onbekender woord.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 InvertedPantsMan

Eens met KJ. Adverteren is manipuleren.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Olav

Wat nieuw is, is dat men er tegenwoordig rond voor uit durft te komen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 piet

Leuk stuk voor zo’n Kuitenbrouwer om eens te ontleden. De inhoud zegt me niet zoveel, maar zo’n opsomming van marketing-jargon lijkt wel op één of andere parodie.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 sjap

Had ik al opgemerkt dat ik echt niet meer voor mijn lol in een doorsnee buurt-winkelcentrum kan komen omdat de doorzichtige nep-kortingen, absurde door markering-inspanningen omhooggewerkte prijzen, reclame mij ongelukkig stemmen.
*verdomd het nog langer zijn geld aan nieuwe producten uit te geven uitgezonderd etenswaren*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 esgigt

Snap het niet… de politiek manipuleert al vanaf het begin, waarom zou reclame anders zijn dan politiek?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 piet

@6 heeft gelijk, als je nagaat dat van A-merken meer dan 25% van de prijs bestaat uit marketing en branding (en bij kleding helemaal absurde marges), dan zitten veel consumenten toch wel een beetje vreemd in elkaar…

  • Vorige discussie