1. 1

    Had onmiddellijk dezelfde reactie als 11 11 11 toen ik die ad zag. Was niet gechoqueerd en ben geen moraalridder, maar dacht wel : die is er ietjses over, daar hadden ze iets anders voor kunnen verzinnen. Goed dat uitgerekend de Noord-Zuidbeweging er op reageert & als vehikel kan gebruiken in de aanloop naar hun jaarlijkse campagne.

    Merk ook op dat je de animated gif kunt mailen of op je site plaatsen …

  2. 3

    en ze verwilderen snel
    en ze vallen bij bosjes af
    en ze …

    whatever – een beetje copywriter vindt iets dat de klant behaagt

    maar soit, tegenwoordig geldt ook “any publicity is good publicity”, ook negatieve rumour around the brand wordt nagejaagd als het reputatie oplevert & zolang het niet té negatief is

  3. 4

    Gaat voor mij niet over een grens, aangezien de arm rijk kloof een gegeven is. Dezelfde vlieger gaat op voor iedere reclame voor een onnodig luxe product.

    Ik vind dit soort shows zelf oersaai though.

  4. 5

    Waarom kunnen we hier niet honger hebben? Rot op moeder, als mijn maag rommelt heb ik honger! Als ik 12 uur gewerkt heb en geen kans gezien om tussendoor te eten heb ik honger! Nare PC trek. Neej, HONGER!!!

    En die lui van Robinson moet je maar es zien tegen het einde van de expeditie: De meesten zijn meer dan 10 kilo kwijt en je kan de ribben tellen. Die hebben echt honger GELEDEN. Tis geen monopolie ofzo!

  5. 7

    NB. Ik verwijs hier naar paternalistische opmerkingen als een moeder die tegen haar kind zegt: Nee, jij hebt trek. Kindertjes in Afrika, die hebben honger!
    Daar doet deze banner me dus wel heel erg sterk aan denken. Bij mij (en vermoedelijk bij alle kindertjes die vroeger wel eens honger hadden en zo’n wijsvingertjesmoeder) schiet deze banner dus in het verkeerde keelsgat.

  6. 9

    Yesyes OK OK het zilverpapier-voor-de-negerkes gebeuren … al is #7 the second degree natuurlijk. The first degree is : tv met arme landen als exotisch decor en dat dan nog gaan flaunten ook. Nogmaals : geen moraalridder, maar wel nog wakker genoeg om te detecteren dat die ad niet vanzelfsprekend is. En vervolgens zeer wakker van 11 11 11 om het laken naar zich toe te trekken en zelf te gaan surfen op die golf, met een eigen verhaal dat belangrijk genoeg is.