‘Ik ben een moslim en heb een fokkin Gouden Kalf in mijn hand!’

Foto: copyright ok. Gecheckt 15-11-2022

“Deze Kalf staat ook voor het overwinnen van angsten ..want die heb ik nogal ..en afgezien dat ik die heb heeft Nederland die ook ..we worden tegenwoordig geïnjecteerd met angst ..een paar maanden geleden las ik een artikel waarin minister Verhagen aangaf dat de angst voor buitenlanders heel begrijpelijk is ..nou meneer Verhagen ..en met u ook Geert Wilders en al die mensen die achter u staan ..ik ben een Nederlander ..ik ben heel trots op mijn Marokkaans bloed ..ik ben een moslim en ik heb een fokkin Gouden Kalf in mijn hand!

Nasrdin Dchar wint een Gouden Kalf voor Beste Acteur en spreekt een ontroerend dankwoord uit waarin hij de verziekte sfeer in de Nederlandse samenleving vlijmscherp duidt, maar waarin ook de veerkracht van Nederlandse moslims en hoop op een betere toekomst weerklinkt.

Reacties (159)

#1 Pier

Dit kalf.

  • Volgende discussie
#1.1 Carlos - Reactie op #1

Hij zei ‘deze kalf’, dat neem ik over in de transcriptie, als vierde generatie kutallochtoon weet ik namelijk wel dat het ‘dit kalf’ moet zijn, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen met je opmerking Pier?

  • Volgende reactie op #1
#1.2 Bookie - Reactie op #1.1

Vierde generatie allochtoon kan niet. Dat stopt na tweede.

  • Volgende reactie op #1.1
#1.3 Carlos - Reactie op #1.2

De PVV heeft onlangs voorgesteld deze grens op te rekken naar de derde generatie “omdat moslims toch nooit veranderen”. Ik wil alleen maar aangeven dat ik weer waar ik vandaan kom. Iedereen is een gelukszoeker.

#1.4 Pier - Reactie op #1.1

Het was een onschuldig grapje, Carlos.

  • Volgende reactie op #1.1
  • Vorige reactie op #1.1
#1.5 larie - Reactie op #1.1

dit/dat/deze..mij een biet. Ik stoor me wel aan het “fokking”.

Kalven zijn nog veel te jong;)

  • Vorige reactie op #1.1
#1.6 HanzChristian - Reactie op #1

Als je niet spreekt over een werkelijk dier (letterlijk) maar over een prijs , wier beeldje in de vorm van een kalf is gegoten, is het nog maar de vraag of het gebruik van -deze- of -dit- zo uitgesproken is. Het Nederlands staat immers vol met uitzonderingen. Uitzonderingen op regels die kennelijk niet voor Marokkaanse Kalf-winnaars gelden. Voor Nederlanders is het inmiddels gangbaar, tot in de kwaliteits-media aan toe, om het -hen- en -hun- door elkaar te husselen. Ook de d en dt-regel is kennelijk een grote uitdaging: zo vaak zijn de zinnen krom. Maar vaak zijn de verhaspelingen subtieler dan dat.

Ik wil dan ook lezers en kijkers aanmoedigen hun media te beleren op de fouten die bij hen geconstateerd worden. Om te beginnen bij de Volkskrant.

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/het_walgelijke_vingertje_van_de_volkskran

  • Vorige reactie op #1
#2 Naam

Ja, we gunnen het hem en hij is leuk. Maar Peter Paul Muller vond ik nog leuker. Het Gouden Kalf naar de kinderboerderij brengen lijkt mij de enige juiste reactie. Half cultureel Nederland klapt beleefd voor Halbe Zijlstra, schudt hem de hand en is maar wat blij met zijn cheques. Tot zover de betrokkenheid bij de Beschaving. “Dan dooft het licht”.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Tipo

Verhagen heeft nooit gezegd dat angst voor buitenlanders begrijpelijk is. http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/28/toespraak-maxim-verhagen/

Wilders heeft niks tegen moslims. Dat heeft hij al 100 keer uitgelegd.

Maar ja, Nasrdin acteerde die speech wel goed. Fictie, maar het leek net echt. Dat Gouden Kalf heeft ie alleen al daarom verdiend.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3.1 Crachàt - Reactie op #3

“Wilders heeft niks tegen moslims. Dat heeft hij al 100 keer uitgelegd.”

whoehaHaHAAA! HahahawhahaaahaAAAA! *traantje wegvegen

  • Volgende reactie op #3
#3.2 Bismarck - Reactie op #3

Ik zie de verwijzingen naar de 100 gelegenheden waarop hij dat gezegd heeft graag tegemoet.

  • Vorige reactie op #3
#3.3 Tipo - Reactie op #3.2

“Er zijn mensen die zeggen dat ik de moslims haat. Ik haat de moslims niet. Het doet mij verdriet dat de islam hen van hun waardigheid heeft beroofd.”
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2584468.ece
“Ik heb niks tegen moslims.”
http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1279&Itemid=11

Die andere 98x kunt u via Google opzoeken.

#3.4 Spuyt12 - Reactie op #3.3

Lol! En ik heb niks tegen automonteurs. Maar ze mogen van mij hun beroep niet meer uitvoeren.

  • Volgende reactie op #3.3
#3.5 Tipo - Reactie op #3.4

Aan beroepsmoslims geen gebrek in Nederland. Het zou fijn zijn als die automonteur zouden worden. Of acteur.

#3.6 Carlos - Reactie op #3.3

Dat is alsof je zegt: “ik heb niks tegen homo’s ik heb alleen iets tegen homoseksualiteit”.

Feit is dat Wilders ervoor gezorgd heeft dat 1 miljoen Nederlanders zich ongewenst voelen en dat ze dagelijks de haat vanuit zijn aanhang in de samenleving ervaren.

  • Volgende reactie op #3.3
  • Vorige reactie op #3.3
#3.7 Tipo - Reactie op #3.6

Dat is inderdaad hetzelfde. Homofilie is aangeboren, of in ieder geval ingebakken in de homofiele mens. Homoseksualiteit is echter een gedraging.

Je kan mensen waarderen, juist door sommige van hun gedragingen af te keuren.

Niemand wordt als moslim geboren. Iedereen wordt als mens geboren. Dus kun je moslims als mensen liefhebben, maar sommige van hun gedragingen (aanhangen van de islam) afkeuren.

  • Volgende reactie op #3.6
#3.8 Bookie - Reactie op #3.6

Dat is geen feit, maar jou vooroordeel.

  • Volgende reactie op #3.6
  • Vorige reactie op #3.6
#3.9 Tommie K - Reactie op #3.6

Volgens mij kun je je Homoseksualiteit diverse manieren uiten, uitbundig of helemaal niet. Zo ook geloofsbeleving, Geert neemt de moeite niet omdat te erkennen. Niet elke homoseksueel draagt leer toch?

  • Volgende reactie op #3.6
  • Vorige reactie op #3.6
#3.10 Sjiek - Reactie op #3.6

@Tipo
Al eens gedacht dat je gigantisch je tijd zit te verknoeien door je zo op de islam te richten?

  • Volgende reactie op #3.6
  • Vorige reactie op #3.6
#3.11 DSV - Reactie op #3.6

@57
Alleen wanneer je eigen toekomst en die van je kinderen je niet interesseert.

  • Vorige reactie op #3.6
#3.12 Rob - Reactie op #3.3

Ah, hij zegt het zelf. Nou, dan zal het wel waar zijn.

  • Volgende reactie op #3.3
  • Vorige reactie op #3.3
#3.13 Tipo - Reactie op #3.12

Oh nee, Wilders bedoelt het natuurlijk zoals u het uitkomt en niet zoals hij het zegt. Want wat moet u zonder stropop…

  • Volgende reactie op #3.12
#3.14 Rob - Reactie op #3.12

Nee, hij zou zeggen dat hij wél een hekel heeft aan moslims… Ondertussen lanceert hij zowat elke week een uitspraak in de ether die specifiek van toepassing is op moslims: waarbij ze bijvoorbeel als enige gelovigen in Nederland worden uitverkoren om belasting te betalen voor een van hun geloofsattributen.

Maar nee, Wilders heeft niks tegen moslims… Wat een ontzettend holle statement als je praktisch pleit voor een set gescheiden wetten voor moslims.

  • Volgende reactie op #3.12
  • Vorige reactie op #3.12
#3.15 Bookie - Reactie op #3.12

Moslims kunnen ook hardwerkende Nederlanders zijn, in Allah geloven en niet zo met de islam (als ideologie, of zoals Yasin dat zegt faith based system) bezig zijn.

  • Volgende reactie op #3.12
  • Vorige reactie op #3.12
#3.16 Spuyt12 - Reactie op #3.12

@26: Maar die moslims bestaan helegaar niet volgens Geert, aangezien er geen gematigde Islam is.

  • Volgende reactie op #3.12
  • Vorige reactie op #3.12
#3.17 Bookie - Reactie op #3.12

@35
Wilders heeft verschillende keren beweerd dat een gematigde islam niet bestaat, maar zegt er altijd bij dat er ‘uiteraard wel gematigde moslims’ zijn.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/276930/Professoren-Wilders-noemt-alle-moslims-extremistisch.htm

Gematigde moslims geloven wel in Allah, maar niet in de islam (naar de definitie van Wilders, Yasin, HuT etc)

  • Vorige reactie op #3.12
#3.18 vandyke - Reactie op #3.3

Ik heb niet tegen moslims. Dat is ook vind dat moslims met z’n tientallen miljoenen uit Europa moeten worden deporteerd heeft daar niets mee te maken.

  • Volgende reactie op #3.3
  • Vorige reactie op #3.3
#3.19 Tipo - Reactie op #3.18

Dat ging enkel over criminelen en jihadisten, niet over ‘law abiding’-moslims.
Met getallen is Wilders vervolgens niet zo goed. Het blijft natuurlijk een Havo-leerling. Maar slecht cijferinzicht is niet gelijk aan moslimhaat.

  • Volgende reactie op #3.18
#3.20 vandyke - Reactie op #3.18

Dat hij slecht is in cijfers blijkt wel uit meer ideeen en uitspraken -fijn zo’n leider in een diepe economische crisis, zeker ook met een MP die moeite heeft om tot 10 te tellen-, maar tientallen miljoenen kan je daarmee niet wegpoetsen.
Bovendien zei hij dat ook tot die groep hoort iedereen die alleen al denkt aan sharia.

Klaar toch? Als je namelijk zegt dat je niet aan sharia denkt dan doe je aan takiya.

  • Volgende reactie op #3.18
  • Vorige reactie op #3.18
#3.21 vandyke - Reactie op #3.18

Met cijfers was Wilders ook niet goed met zijn uitspraak over de massale toepassing van van shariarechtspraak door Nederlandse rechters, met zijn massa-immigratie uit moslimlanden, dat allochtonen vele malen meer een uitkering hebben dan allochtonen en dat Marokkanen 6x crimineler zijn dat autochtonen.

Toch raar dat er zoveel dwepen met iemand die nog niet tot 10 kan tellen.

  • Vorige reactie op #3.18
#3.22 Cycloop - Reactie op #3.3

Wilders zegt niets tegen moslims te hebben alleen iets tegen de ideologie, echter kijk naar deze uitspraken van Wilders over moslims (en niet de islam) op verschillende tijdstippen gedaan en nooit teruggetrokken:
“Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat”.

“De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…”

“De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten” (hier immigratiestop uit moslimlanden; heeft niets met ideologiekritiek op islam te maken; ook duidelijk een etnisch of raciaal criterium om uit maken wie wel of geen moslim is)

“De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken.” (demografische samenstelling ; heeft niks te maken met hoe mensen doen, denken of laten)

  • Vorige reactie op #3.3
#4 Johanna

Vorig jaar zag ik Nasrdin in het toneelstuk Branden. Ik heb genoten van zijn spel, en dat van zijn medeacteurs.
http://johannanouri.wordpress.com/2010/02/12/om-te-kunnen-weigeren-moet-je-kunnen-praten/

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Share

Al dat onzin was het waard, om dit ene topfoto van Carice te kunnen maken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Vasilis

Ben inderdaad diep ontroerd. Heel mooi.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Reinaert

Een Moslim blij met een bijbels symbool, daar kan Wilders niet tegen op.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7.1 Tommie K - Reactie op #7

En dan kust hij dat beest ook nog! Mūsa zal het niet echt tof hebben gevonden denk ik:)

  • Volgende reactie op #7
#7.2 Tipo - Reactie op #7

Het gouden kalf komt ook in Sura 20:85-88 van de Koran voor.
Dus is het net zo goed een islamitisch als een bijbels symbool.
Of ja, het tegenovergestelde van een islamitisch en bijbels symbool, natuurlijk.

  • Volgende reactie op #7
  • Vorige reactie op #7
#7.3 Maarten - Reactie op #7

Gelukkig is het geen gouden big.

  • Vorige reactie op #7
#8 Rob

Toch nog even: wat een ontzettende jankmoslim zeg. Mietje.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8.1 Brian - Reactie op #8

Wat klein om hier zo zuur op te reageren.
Ik vind het een prachtige speech: invoelbaar, spontaan. Maar het is wel veelzeggend (en eigenlijk heel treurig) dat het op een voor hem zo belangrijk moment weer om Wilders moet gaan. Kennelijk wint de frustratie over de situatie in de Nederlandse samenleving het van de euforie over het winnen van de hoofdprijs.

#8.2 Rob - Reactie op #8.1

Ik maakte een grapje.

  • Volgende reactie op #8.1
#8.3 Brian - Reactie op #8.2

Oeps :-)

#8.4 Rob - Reactie op #8.3

Mijn fout: hij kwam niet goed over.

#8.5 Tipo - Reactie op #8.1

Het mooiste aan de speech is dat Nasrdin het gouden kalf kust. Eigenlijk is dat een (afvallige) Joodse traditie als we de bijbel en koran moeten geloven.

In vergelijking met Mozes en Mūsa vallen Verhagen en Wilders dan ook wel mee. Mozes en Mūsa riepen direct de Levieten bij zich en lieten 3000 Egyptische Joden afslachten toen die het gouden kalf aanbaden. Dan komt Nasrdin er als Nederlandse moslim nog best goed vanaf.

  • Vorige reactie op #8.1
#9 Toko_senang

Wat zou er zijn gebeurd als hij had geroepen dat hij een Christen is en een Duitser. In sommige delen van de grachtengordel staat dat gelijk aan achterlijk en fascistisch.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9.1 Rob - Reactie op #9

Ik had er wel van opgekeken indien een Christelijke Duitser zich bij de uitreiking van een gouden kalf emotioneel uitliet over Verhagen en Wilders.

#10 Carlos

Pim Fortuyn (2002): “de islam is een achterlijke cultuur”
Geert Wilders (2010): “de islamitische cultuur is achterlijk”
Maxime Verhagen (2011): “angst voor buitenlanders is begrijpelijk en terecht”

Statements van afwijzing en verachting gemaakt door invloedrijke Nederlandse politici die vervolgens na-echoën in de samenleving op fora en in kroegen.

Als je dan op een culturele prijsuitreiking een award krijgt voelt dat als een erkenning die ingaat tegen al die haat en negativiteit die jij en je bevolkingsgroep over zich heen heeft gekregen. Je laat zien: de islamitische cultuur is niet achterlijk en je hoeft niet bang te zijn voor mij.

Natuurlijk was het in 1936 in Duitsland allemaal nog een stuk rauwer en verder doorgeschoten, maar de triomf van Nasrdin Dchar vergelijken met die van Jesse Owens op de Olympische Spelen in Berlijn.

De haters gaan mij nu haten en roepen dat ik een Godwin maak en dat Wilders nooit moslims zou vergassen zoals Hitler dat met de joden heeft gedaan. Maar we moeten nog maar afwachten wat het rechts-populisme in petto heeft met Europa als straks de economische crisis echt aangrijpt in de samenleving. Zijn zusterpartijen in Oost-Europa knallen inmiddels al zo nu en dan een Roma of Sinti neer. Tot op heden hebben de Europese rechts-populistische partijen -en in het bijzonder de PVV- in ieder geval er alles aan gedaan om de indruk te wekken dat ze schijt hebben aan mensenrechten en de bijbehorende democratische rechtsstaat. De bal ligt bij hen, niet bij mij.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10.1 DSV - Reactie op #10

Ik ga je niet haten, hoor. Bij iemand die het verschil niet kent tussen ras en ideologie past slechts medelijden.

  • Volgende reactie op #10
#10.2 Harm - Reactie op #10.1

En iemand die denkt dat je nazi-methodes mag toepassen, zolang de discriminatie maar niet gebaseerd is op ras, is een gevaarlijke psychoot.

#10.3 Tipo - Reactie op #10

@Carlos
Nu leg je Verhagen iets in de mond, wat hij niet gezegd heeft. Lees die speech maar na. De prijswinnende acteur deed alsof Verhagen dat gezegd heeft. Daar is hij dan ook acteur voor: te doen alsof.

Zolang mensen het moslim-zijn als aangeboren eigenschap, als genetisch ding of als beroep zien, zoals hier op Sargasso blijkbaar gemeengoed is, ja, dan lijkt het allemaal heel erg wat Wilders zegt.

Nieuws voor u: Er is geen moslimgen. Moslim-zijn is een keuze. Die keuze betreurt Wilders. Anderen niet. Soi. De vergelijking met Owen is dan ook te zot voor woorden. Die heeft er echt niet voor gekozen om opeens neger te worden. Dat was hij bij geboorte.

Nasrdin kiest er zelf voor om moslim te zijn. Niemand verplicht hem daartoe. Dan hangt hij een set idee-en aan, die anderen verwerpelijk vinden. Dat is toch doodnormaal? Of mag je andermans idee-en niet verwerpelijk vinden? Behalve die van Wilders? Raar hoor.

  • Volgende reactie op #10
  • Vorige reactie op #10
#10.4 Rob - Reactie op #10.3

Als je wetten wil invoeren om bepaalde bevolkingsgroepen vanwege hun geloof anders te behandelen, dan valt dat zeker reuze mee.

#10.5 Tipo - Reactie op #10.4

De PVV heeft nog nooit een wet voorgesteld, waarin Nasrdin anders behandeld wordt dan andere Nederlanders, enkel vanwege zijn geloof.

De PVV heeft weliswaar een Koranverbod bepleit, maar Mein Kampf is ook verboden, dus in wezen worden mensen met gevaarlijke ideologie-en daardoor gelijkwaardig behandeld in het verbieden van hun boek. Dom voorstel, ben ik het uiteraard niet mee eens, maar zelfs bij dit domme voorstel behandelt Wilders mensen met gevaarlijke idee-en in gelijke gevallen gelijkwaardig. Beter zou zijn om het auteursrecht op Mein Kampf vrij te geven, zodat het niet langer verboden is.

Alleen op het punt van hoofddoekjesbelasting heb je gelijk. Maar dat is een satirische reactie op de Jizya en de verpakkingsbelasting. Een flauwe grap dus.

#10.6 Rob - Reactie op #10.5

Nou ja, Wilders zei het toch echt zelf in de Tweede Kamer. Heeft hij daarvan al afstand genomen? Wat dacht je anders dan van het selectieve verbod op religieuze uitingen in openbare functies? Of een ander voorbeeldje: immigratieverbod uit zogenaamde moslimlanden. O wacht, daarbij kan je doen alsof het op het land zelf betrekking heeft… Ok, wat dacht je dan van het willen uitzetten van moslims die ‘problemen veroorzaken’.

Stelt natuurlijk allemaal niks voor.

  • Volgende reactie op #10.5
#10.7 DSV - Reactie op #10.5

@Rob
Het stelt helaas veel te weinig voor. Misschien moet je er aan wennen dat niet iedereen dezelfde lucht wenst in te ademen als zelfverklaarde nazi Dchar.

  • Volgende reactie op #10.5
  • Vorige reactie op #10.5
#10.8 Branko Collin - Reactie op #10.5

Mein Kampf is niet verboden.

Tip: het auteursrecht op Mein Kampf verloopt op 1 januari 2016 (een jaar na dat van het Dagboek van Anne Frank).

  • Vorige reactie op #10.5
#10.9 Kacebee - Reactie op #10

Ik snap niet waar die angst vandaan komt. Het moet wel een geval van zoals-de-waard-is-vertrouwt-hij-zijn-gasten zijn. Want laten we wel wezen: er worden in dit land meer niet-moslims door moslims bedreigd, het land uit gejaagd en zelfs vermoord dan andersom. Pas sinds dat op enige schaal gebeurt – en omdat de wereld tegenwoordig één groot dorp is grijpen de massamoordpartijen in de VS, Spanje en Engeland ook Nederlanders aan – zijn moslims niet-moslims anders gaan bekijken, namelijk als mensen die een religie aanhangen die zonder theologische problemen kan worden aangevoerd als motivatie om niet-moslims te terroriseren. In tegenstelling tot joden, die hun afkomst met de beste wil van de wereld niet kunnen veranderen, kunnen Nederlandse moslims wel degelijk afstand nemen van de islam, of tenminste van de xenofobe en agressieve trekjes ervan.

  • Vorige reactie op #10
#10.10 dla - Reactie op #10.9

“Want laten we wel wezen: er worden in dit land meer niet-moslims door moslims bedreigd, het land uit gejaagd en zelfs vermoord dan andersom.”

Volstrekt uit de lucht gegrepen. Je speelt met die uitspraak alleen in op sentiment. Wie zijn er nou het land uit gejaagd? Hirsi Ali ja, maar dat was door Rita Rechtdoorzee Verdonk – of is dat een moslim tegenwoordig?

  • Volgende reactie op #10.9
#10.11 Harm - Reactie op #10.10

“In tegenstelling tot joden, die hun afkomst met de beste wil van de wereld niet kunnen veranderen, kunnen Nederlandse moslims wel degelijk afstand nemen van de islam,”

Een prachtig voorbeeld van framen. Joden kunnen heel wel afstand nemen van de Israelische politiek, op dezelfde wijze als de meeste moslims afstand nemen van Al Qaida. En als het percentage joden dat zoiets doet nou net zo groot zou zijn als het percentage moslims dat afstand neemt van Al Qaida, dan hadden we waarschijnlijk een probleem minder.

#10.12 Cycloop - Reactie op #10.9

“In tegenstelling tot joden, die hun afkomst met de beste wil van de wereld niet kunnen veranderen, kunnen Nederlandse moslims wel degelijk afstand nemen van de islam, of tenminste van de xenofobe en agressieve trekjes ervan.”

Volgens de joodse wetgeving wordt je als jood geboren net als je volgens de islamitische wetgeving als moslim wordt geboren. Wat is dan het verschil tussen joden en moslims? De categorie moslim kan net zo goed geracialiseerd worden als de categorie jood. Wilders had het eens over 5o miljoen moslims in Europa ; er zijn alleen 50 miljoen moslim in Europa als je afkomst als criterium neemt. Wilders definieert moslims dus niet consistent op basis van het geloof dat ze aanhangen maar hanteert ook (impliciet of expliciet) criteria als afkomst of geboorteland.

  • Vorige reactie op #10.9
#10.13 Prediker - Reactie op #10.12

Dat doet hij natuurlijk ook, want bij Wilders lopen ‘Marokkanen’, ‘moslims’ en ‘niet-Westerse allochtonen’ bijna helemaal door elkaar heen.

Als Wilders het heeft over Marokkaanse kolonisten, die hele wijken overnemen, en thuis en in de moskee leren om buschauffeurs te bespuwen oma’s van hun beursjes te beroven en onze roomblanke maagden te bezoedelen, dan loopt een generalisatie op grond van etniciteit en geloofsachtergrond geheel door elkaar heen.

Culturisme is dan ook racisme 2.0

  • Volgende reactie op #10.12
#10.14 Tipo - Reactie op #10.12

Joden zijn een volk, net als Sinti’s of Roma’s of Koerden.

Moslims zijn net zo min een volk als katholieken of protestanten een volk zijn.

Kom aan man, dat is toch basiskennis?

  • Vorige reactie op #10.12
#10.15 Cycloop - Reactie op #10.14

Oh ja ,hoe zit het dan in Bosnië, waar moslims geen Kroaten konden zijn (immers niet katholiek) en ook geen Serviër (immers niet orthodox). Dus werden de moslims een aparte nationale categorie op basis van hun moslim zijn. Vergelijk het met Noord-Ierland waar katholieken en protestanten wel degelijk aparte volkeren zijn : Ieren en Britten.
En Joden zijn een volk voor zionisten, joods orthodoxen en antisemieten. In Duitsland voor 1933 waren vele mensen van joodse herkomst die volledig geassimileerd waren en zich ook helemaal niet als jood beschouwde. Alleen de antisemieten hielpen hen daaraan herinneren. Iemand als Victor Klemperer bleef zich als Duitser beschouwen en niet als jood.

  • Volgende reactie op #10.14
#10.16 Rob - Reactie op #10.14

Wat is eigenlijk het doel van dat hele geklets over wanneer je kan spreken van een volk of niet? Iets wat sowieso een bijzonder schimmige aangelegenheid is, zie ook de voorbeelden van Cycloop. Mag je groepen mensen wel discrimineren en deporteren zodra ze niet als volk kwalificeren? Mag je wel uitselecteren op basis van wat iemand vindt – zolang het maar niet officieel te herleiden is tot iets raciaals?

Het is allemaal een pot nat. Het gaat niet om de kenmerken waarop je selecteert of dat nu huidskleur of geloof is. Het gaat om de weerzinwekkende daad op zich: dat je mensen die er anders uitzien of anders denken niet dezelfde rechten gunt als jouzelf.

  • Vorige reactie op #10.14
#11 DSV

Dit soort figuren zou je direct een enkele reis naar Rabat aanbieden.
En niet vanwege zijn ongeletterdheid.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11.1 Rob - Reactie op #11

Goh, DSV is een fan van deportaties. What else is new?

  • Volgende reactie op #11
#11.2 su - Reactie op #11.1

DSV is de virtuele versie van de Westboro Baptist Church.

#11.3 Prediker - Reactie op #11

Hoezo? Omdat ‘ie iets zegt wat jou niet bevalt? Vrijheid van meningsuiting, dat was voor de PVV en haar aanhangers zo’n belangrijke Nederlandse waarde, toch? Zo’n groot goed.

  • Volgende reactie op #11
  • Vorige reactie op #11
#11.4 Rob - Reactie op #11.3

Je zegt het precies goed: vrijheid van meningsuiting is vóór de aanhangers van de PVV een belangrijke waarde. Eentje die ze anderen niet gunt.

#11.5 Harm - Reactie op #11

DSV heeft gewoon een steekje los zitten. Een beetje zielig, dat wel.

  • Vorige reactie op #11
#12 ..

gehehe oke ‘ vrijheids van meningsuiting’ .. als ik op tv allemaal dingen over christenen & joden zeg op de manier waarop mnr wilders over moslims praat dan zouden jullie dat toch ook niet leuk vinden, of wel?
ik vind het gewoon laf dat ze op elke zin die negatief is over de islam ze weer een smoes verzinnen van ‘het is mijn mening’ of ‘ vrijheids van meningsuiting’ .
jezus! houd is eens je bek en ga op je stoeltje zitten als je gewoon dingen gaat roepen die duizenden mensen kwetst.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 Eva

Jezus wat een heilloze discussie. Het was gewoon een vet mooie speech en bovendien helemaal raak.

Wilders heeft misschien persoonlijk helemaal geen hekel aan moslims, maar het mag toch voor iedereen duidelijk zijn dat hij zijn PVV de afgelopen jaren aan zijn kiezers heeft verkocht als antimoslimpartij. Hij heeft de gespannen sfeer die rond moslims hing electoraal gezien tot de laatste druppel uitgemolken, zelfs versterkt als hij de kans kreeg. Dat is een heel erg slechte zaak, en het is dapper van zo’n jongen als Dchar om daartegen een statement te maken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13.1 Tipo - Reactie op #13

Voor mij is niet duidelijk waarom de PVV een anti-moslimpartij is.

De PVV is een partij die een setje idee-en van de Islam verwerpt en wil voorkomen dat die in Nederland gemeengoed gaan worden. Juist omdat ze bij de PVV echte mensen-mensen zijn. Met al hun gebreken, toegegeven, maar toch, ze haten geen mensen. Ze verwerpen enkel idee-en.

Dus als een moslim een prijs krijgt die naar een afgodsbeeld vernoemd is, dan is dat niet alleeen ironisch, maar ook prachtig voor de beste man.

#13.2 Jan van Rongen - Reactie op #13.1

@ Tipo : “Voor mij is niet duidelijk waarom de PVV een anti-moslimpartij is.” Je moet toch een beetje koekeledoris zijn om dat nog te kunnen zeggen. Kijk, die moslims willen gewoon naar hun moslim-kerkje en dat heet een moskee. Gesnapt? En nou wil de PVV geen moskee er meer bij. Omdat ze – de PVV – tegen de islam zijn. Moeten die arme moslimpjes bij de SGP-mannenbroeders aanschuiven. Gesnapt?

En ze mogen van de PVV ook meteen maar vertrekken als ze ook maar aan de sharia _denken_. Hoe die knappe koppen van de PVV dat denken zullen ontdekken weet ik niet, maar laat dat maar aan de hooggeleerde De Mos over. Die weet ook door zijn overweldigende opleiding tot bijna basisschool-directeur meteen al die klimaat wetenschappers te ontmaskeren. Dus geef je maar geheel over aan de wijsheid van de PVV. En alles sal reg kom.

  • Volgende reactie op #13.1
#13.3 Cycloop - Reactie op #13.1

Je bent hardleers, nogmaals:
Wilders zegt niets tegen moslims te hebben alleen iets tegen de ideologie, echter kijk naar deze uitspraken van Wilders over moslims (en niet de islam) op verschillende tijdstippen gedaan en nooit teruggetrokken:
“Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat”.

“De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…”

“De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten” (hier immigratiestop uit moslimlanden; heeft niets met ideologiekritiek op islam te maken; ook duidelijk een etnisch of raciaal criterium om uit maken wie wel of geen moslim is)

“De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken.” (demografische samenstelling ; heeft niks te maken met hoe mensen doen, denken of laten)
In al die uitspraken niets over de islam als leer etc. Gaat over moslims, en ook niet moslims als gelovigen maar gewoon mensen met een moslimachtergrond.

  • Vorige reactie op #13.1
#14 Demko

Wat een aansteller zeg!! ben trots op mijn Marokaans bloed?? man, dat is geen prestatie of iets waar je iets voor hebt moeten doen.Maar ook huillie huillie doen over Maxime Verhagen en de Mensen die op dit kabinet hebben gestemd.. Nee ik kots op dit soort gasten. En dan de tags die aan dit bericht zijn verbonden: Xenofoob, Racisme, etc Sjezus Sargasso, doe es normaal!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14.1 JSK - Reactie op #14

Dus jij hebt schijt aan jouw afkomst? Gezien het regionale nationalisme onder de Nederlanders vind ik dat moeilijk om te geloven.

#14.2 Wack - Reactie op #14.1

Er zijn genoeg redenen om trots te zijn op een prestatie maar zaken waar je werkelijk niks voor hebt hoeven doen, en puur berusten op toeval, is trots misplaatst. Je kunt zeggen dat je blij bent… en zelfs dan is het tricky aangezien ieder volk en zeker de Marokkanen ook een vuil verleden/heden kennen

#14.3 JSK - Reactie op #14.2

Dus Ajax-fans, Feyenoord-fans, Guus Meeuwis en zijn luisteraars (“mooi Brabant…”), Limburgers, nationalistische Friezen, Amsterdammers, etc etc lijden aan misplaatste gevoelens van trots bij monde van een ene “Wack”. Je bent wack man. Trots heeft zelden te maken met aanwijsbare individuele prestaties.

#15 Wack

Stel dat het geen kalf was maar een mooi hollands varkentje!! wedden dat ie het dan niet had gekust omdat ie anders sommige medelanders voor het hoofd had gestoten?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15.1 JSK - Reactie op #15

Nee, jou gaat hij niet kussen sukkel.

#15.2 Wack - Reactie op #15.1

achossie, JSK, wordt je nu boos? aaah wat zielig! arm schaap!

#16 piet de nuttige idioot

Of Wilders wel of niet een hekel heeft aan moslims is een beetje een non-issue.
Hij is gewoon een slimmerd die doorheeft dat er een interessante pool aan stemmers is die xenofoob zijn, hij kan het praatje niet verkopen op grond van huidskleur, zelfs niet op grond van religie, dus hij giet het in de vorm van een ‘verwerpelijke ideologie’. En vervolgens linkt hij dat aan ‘niet westerse immigranten’, ‘immigranten uit moslimlanden’. En H&I vreten het, al zouden die ‘immigranten uit moslimlanden’ christen zijn die juist vanwege hún geloof hier komen, Wilders verwoordt ‘wat zij denken’. Al moet ie zich in honderd bochten wringen en spagaten maken om een beetje de schijn van fatsoen op te houden.

Als morgen blijkt dat er anderhalf miljoen mensen zijn die een hekel hebben aan Smurfen, komt er net zo vrolijk weer een haatspeech over de ideologie van de Smurfen. Of over luie Grieken. Al hebben die Grieken weer honderden jaren op de barricaden gestaan om moslims buiten de deur te houden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16.1 JSK - Reactie op #16

Spijker kop.

  • Volgende reactie op #16
#16.2 Tipo - Reactie op #16

Als het aan de PVV had gelegen, dan had Griekenland nu 109 miljard Euro en na oktober 259 miljard Euro minder staatsschuld gehad EN een mogelijkheid om haar concurentiepositie te verbeteren door devaluatie van de eigen munt.

De PVV is de enige partij die begaan is met de Henk en Ingrids in Griekenland.

Daarvoor moet je echt niet bij een partij zijn die Griekenland in de dwangbuis van de Euro wil houden.

Maar goed, ook dit zal wel weer te ingewikkeld en zijn…

  • Vorige reactie op #16
#16.3 Sjiek - Reactie op #16.2

“De PVV is de enige partij die begaan is met de Henk en Ingrids in Griekenland.”

Giller van de week. Nee dat was Joram. Van de dag dan maar.

  • Volgende reactie op #16.2
#16.4 Cycloop - Reactie op #16.2

Griekenland heeft geen eigen munt, en die voer je niet zomaar in : is dus geen optie. En denk jij dat die Drachme iets waard zou zijn als die wordt ingevoerd : hyperinflatie. En waarschijnlijk zullen de Grieken het liefst euro’s willen ontvangen van de toeristen (belangrijkste import product van Griekenland). En die Griekse staatsschuld blijft in Euro’s en kun je niet met drachmen terugbetalen die niemand meer wil hebben.
Het absolute niveauloze getier van Wilders tegen de Griekenland tijdens de algemene beschouwingen maakt duidelijk hoe Wilders over de Grieken denkt.

  • Volgende reactie op #16.2
  • Vorige reactie op #16.2
#16.5 Tipo - Reactie op #16.4

@Cycloop
Slowakije en Tsjechie hebben hun muntunie ook in een weekend opgesplitst. Dus het kan. Met kerst bijvoorbeeld, als de banken en beurzen dicht zijn.

De ECB en IMF zullen dan wel geherkapitaliseerd moeten worden door voornamelijk Nederlandse en Duitse belastingbetalers, waardoor er in wezen een haircut plaatsvindt, maar Griekenland heeft dan wel een toekomst: minder staatsschuld in Euro’s en een devaluatiemogelijkheid. Binnen de Eurozone blijft Griekenland een ondemocratische kolonie van Duitse en Franse banken. Zelfs al krijgt Griekenland een haircut van 50%. Zonder devaluatiemogelijkheid is Griekenland kansloos.

Maar dat is off topic.

Leuk om hier eens een ander geluid te horen. cheers.

#16.6 lapis - Reactie op #16.5

Volgens mij was er geen enorme asymmetrie tussen Tsjechië en Slowakije voordat ze hun munteenheid opsplitsten. Het probleem met een terugkeer van Griekenland naar de drachme is dat zo’n drachme onmiddelijk keihard zou devalueren. Als zo’n terugkeer naar de drachme in de lucht zou gaan hangen zou iedereen die geld heeft dat naar drachmes omgezet kan worden zijn geld uit Griekenland zou wegtrekken. De consequenties voor het Griekse bedrijfsleven en de overheidsinkomsten zouden dramatisch zijn. Ambtenaren zouden maandenlang geen salaris meer kunnen ontvangen.

Bovendien kunnen ze toch niet hun hele schuld in drachmes omzetten. De koopkracht moet gewoon omlaag; of dat nou door devaluatie of gestructureerd gebeurt doet er niet toe.

  • Volgende reactie op #16.5
#16.7 Cycloop - Reactie op #16.5

Het gaat toch ook om de voorbereidingstijd : denk alleen maar aan het drukken van en ontwerpen van nieuwe biljetten bijv.

  • Vorige reactie op #16.5
#16.8 piet de nuttige idioot - Reactie op #16.2

interessante zienswijze. Ik ben te weinig economisch onderlegd om daar 1,2,3 met een paar oneliners op te reageren. Waarom de Grieken ooit in de Euro gestapt zijn ontgaat me ook een beetje. O ja dat zou dan weer hebben gemoeten van Duitsland of zo.
Maar als ik afga op ‘de achterban’ (comments in Elsevier etc.) dan gaat het altijd over luie Grieken, linkjes naar artikelen over de mores van ambtenaren aldaar etc.

Dus inderdaad te ingewikkeld voor me. Wat niet wil zeggen dat ik m’n ogen sluit voor het perspectief wat je net voor me opende…

  • Volgende reactie op #16.2
  • Vorige reactie op #16.2
#16.9 piet de nuttige idioot - Reactie op #16.8

me bewust van m’n beperkingen denk ik dat ik me vooralsnog toch maar aansluit bij de versie van Cycloop@79…

#16.10 vandyke - Reactie op #16.2

@38 beweer je nog dat Wilders geen enkel verstand van cijfers heeft en dan moeten we nu wel naar Wilders luisteren als het om Griekenland gaat?

  • Vorige reactie op #16.2
#16.11 Tipo - Reactie op #16.10

De PVV wordt onzake Griekenland geadviseerd door deskundige en onafhankelijke economen. Alle economen die onafhankelijk van de politiek of Unilever zijn, weten dat Griekenland een haircut en de Drachme nodig heeft. De SP en CU pleiten enkel voor een haircut, terwijl Argentinie heeft laten zien dat het loskoppelen en devalueren van de munt wel degelijk een recept voor economisch herstel kan zijn.

Je hoeft Wilders niet te geloven inzake Griekenland, maar wel zijn economische adviseurs. Dat zijn namelijk prominente wetenschappers, zonder politieke balast.

#16.12 Rob - Reactie op #16.11

En ik maar denken dat de PVV gewoon zegt wat het volk wil horen. Blijkt nu dat het eigenlijk een soort van wetenschappelijk bureau is waar alle echte onafhankelijke economen en andersoortige denkers een veilige haven vinden om te vertellen hoe de wereld écht in elkaar steekt.

Wat een verademing zeg, die PVV.

  • Volgende reactie op #16.11
#16.13 Cycloop - Reactie op #16.11

Van jouw kant is het allemaal bluf. Wilders heeft geen adviseurs. Wie zijn die economen wel??

  • Volgende reactie op #16.11
  • Vorige reactie op #16.11
#16.14 Rob - Reactie op #16.11

@mezelluf Er gaat hier een wereld voor me open. Nu begrijp ik meteen ook waarom de PVV als enige tegen de heersende consensus over de oorzaken van de opwarming van de aarde ingaat. De PVV laat zich natuurlijk informeren door klimaatdeskundigen die wél verstand van zaken hebben. Of wat dachten we van de toepassing van de shariawetgeving in Nederland. Alweer de PVV die als enige nu eventjes zegt hoe het in elkaar steekt. Komt natuurlijk doordat ze een topteam aan juristen tot hun beschikking hebben die volledig onafhankelijk en zonder schroom aangeven hoe het werkt. Dat leidt zo nu en dan ook tot gedegen onderzoek waar rechts zijn vingers bij af kan likken.

Het is iedere keer weer alleen de PVV met de kennis en expertise en de durf om te vertellen hoe het nu echt allemaal in elkaar steekt. Wat een lichtend voorbeeld is het ook.

  • Vorige reactie op #16.11
#17 Carlos

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat Grieken geen volk zijn! Aeoliërs, Ioniërs, Spartanen, Achaeërs en Doriërs het zijn allemaal aparte volkeren. Grieks zijn is een ideologie! De ideologie om Henk en Ingrid tweemaal te laten betalen voor hun vakantie op Lesbos: eerst via de restaurantrekening met extra couvert (en dat kutterige broodmandje) en daarna via de eurocommunistische bailout! Een ideologie! Begrijpen jullie dat dan niet?! Het staat allemaal in de Telegraaf. Ik heb niks tegen Grieken, alleen wel tegen iedereen die Moussaka als nationaal gerecht heeft.

Zo! En nu ga ik al mij VHS videobanden met Wim Bosboom terugkijken! Een goeden nacht, stelletje dhimmi’s! [/ironiemodus]

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 salvatore

Ik dacht maar zo; door herhaling leert men?
En heb dus effe ander mans mening gekopieerd/geleend;

En iemand die denkt dat je nazi-methodes mag toepassen, zolang de discriminatie maar niet gebaseerd is op ras, is een gevaarlijke psychoot.

Wat is eigenlijk het doel van dat hele geklets over wanneer je kan spreken van een volk of niet? Iets wat sowieso een bijzonder schimmige aangelegenheid is, zie ook de voorbeelden van Cycloop. Mag je groepen mensen wel discrimineren en deporteren zodra ze niet als volk kwalificeren?

Mag je wel uitselecteren op basis van wat iemand vindt – zolang het maar niet officieel te herleiden is tot iets raciaals?

Het is allemaal een pot nat. Het gaat niet om de kenmerken waarop je selecteert of dat nu huidskleur of geloof is. Het gaat om de weerzinwekkende daad op zich: dat je mensen die er anders uitzien of anders denken niet dezelfde rechten gunt als jouzelf.
———————————————————————————

Beter een gouden kalf in je hand,
Dan een (fout) goudharig varken in het (eigen) land.

En over DE smurfen ideologie gesproken,kunnen we Haat smurf,niet inruilen voor,een (naasten) liefde smurf?
Of mischien,nog een kadootjes smurf,of grapjes smurf?

OOk lijkt me 1 vroutjes smurf,wel erg weinig voor 1 land.
Dat kan zelfs tot gevaarlijke homoideolgie leiden.
Dus haatsmurf inruilen tegen nog 1 vrouwtjesgrapliefdealsgratiskadoo smurf?

Nu effe serieus,Smurfen land is idd,niet zo onschuldig als ze lijken
.Stiekem streven ze naar expansie en wereld heerschappij

( dat heb ik van een zeer betrouwbare bron/getuigen;Karkamel!)
Bovendien is het een dictatuur, want ze hebben, maar 1 grote smurf,en die is niet eens blond ,maar blauw.(dadelijk,krijgen we allemaal blauwe enveloppen door de bus; dat moet je toch niet willen?Neen,dan liever,iets kaals ,wat door de bus pist,dat is gratis en kost ons niets.)

Net als de rest van die,BLAUWE, onderkruipsels, overigens,die OOk nog eens de toekomst van onze kinderen beinvloeden,met hen verhaaltjes.,en cultuur.
Nooit vechten,geen bloed,geen oorlogen;dat moet je toch niet willen;bah zo vreemdzaam en gezellig;we hebben wel wat beters te doen..dan in vredem leven ,en een ander te gunnen wat je voor jezelf als vanzelfspfrekend opeist/for granted.

Neen ik vetrouw, die smurfen voor geen meter,tijd;dat iemand, eens, zegt waar het op staat,met die kutsmurfen!

Roem is fijn;maar de sfeer in een samenleving; en hoe die met elkaar omgaan;en de gevolgen daarvan…zijn op den lange duur belangrijker; en dat heeft deze GOUDENKALFWINNAAR,prima begrepen,boven korte termijn bevrediging uitgestegen;
HULDE <EN GEFELICITEERD!
EEn prima inverstering goud…schijnt..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18.1 piet de nuttige idioot - Reactie op #18

Ik heb me inderdaad ook altijd afgevraagd waar het fout is gegaan met Karkamel. Of Gargamel. En óf het überhaupt wel fout is gegaan met Karkamel. Dat is gewoon zo’n ‘gekke geleerde’ die z’n tijd ver vooruit is. Die heeft tenminste nog een band met z’n kat. Net zoals ik. Al heeft die kat waarschijnlijk alleen maar een band met mij vanwege die brokjes die die van me krijgt.
Maar die vervelende smurfen zijn alleen maar met zichzelf bezig. Ik haaaaaat smurfen.

#19 salvatore

En hoe je een,acherlijk goudharig varken herkent?
Wetenjschappelijk onderzoek wijs uit ..;
AAn zijn neus..

En wat ie uit zijn duim zuigt,komt als,woest briesende aap uit zijn mouw;en dan kunnen we het wel schudden;
met EEN toekomst voor ONZE kinderen.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.
Zij ,grote smurf tegen het kleine smurfending..
Want ik is groot en zij zijn klein.
Waar zou Calimero blondie,zonder eierschaal hoofdoek zijn?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 salvatore

Bovendien discrimineren ze in smurfenland;
Want ze hebben niet eens een henkeningrid smurf!
Hoewel die er volgens de statistieken(!) toch minstens 1,5 miljoen zijn. En niet gerigistreerde nog eens minimaal 1 miljoen.En dan heb ik het nog niet eens over de kopieer henk en Ingrid smurfen,verborgen onder een andere partij.

Ze hebben ook niet eens een moslim smurf!
Moch ook maar 1 beschaafde blanke; Neen alles wat ,anders is komt hen land niet in.

Ik kmaak me echt grote zorgen.
Ze zitten ons alleen maar af te leiden met ,al die islam retoriek;het verkopen,van gekopieerde nagemaakte,plagiaat meningen,
En bagatialiseren het echte probleem;en het enige grote gevaar wat onze superioriteit en identiteit,bedreigt;
Komt toch ECHT, van de kant van smurfenland.

Daar moeten we het toch eens over hebben!
Smurfen,verpeseten het voor HEEEEEEEE
de wereld; bah ,bah .en nog eens BAH!
En dat is mijn mening,die kan je niet hebben/krijgen,(van grote smurf; waarbij, de copy rights ook nog eens op grote schaal overtreden worden!)
maar alleen vormen..
Dat is dus onmogelijk,een mening te “hebben”
over iemand/iets je niet kent.

En als het goed,is en gezond…stel je die a.f.h van kennis,ervaringen,feiten,ontmoetigen,gesprek,waarnemen etc voortdurend bij….
Anders is er iets mis.
Een “mening” staat niet vast,in een partijprogramma,
op schrift,of boek/heiliggeschrift..Hoe je het tot je neemt en ermee doet; Onder druk wordt alles vloeibaar..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20.1 piet de nuttige idioot - Reactie op #20

Ik ken m’n klassieken niet zo goed, maar er bestaat een ‘domme smurf’ – laten we die gewoon Henk noemen.
In de smurfin zijn alle (vrouwelijke) eigenschappen verenigd, dus ook die van Ingrid.
Nou heb ik trouwens net weer geleerd dat die smurfin door Gargamel (de waanzinnige geleerde) is geschapen, voer voor de nodige complottheorieën.
Het hele zootje valt hier te vinden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_personages_uit_de_Smurfenalbums
Zitten er vast nog wel een paar bij die jij meent te missen…

#20.2 piet de nuttige idioot - Reactie op #20.1

’t is bijna griezelig, ik heb er alweer één gevonden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brilsmurf
95% Martin Bosma (Hij ziet zichzelf als plaatsvervanger en uiteindelijke opvolger van Grote Smurf)
Die ontbrekende 5% is het ontbreken van een bril bij Bosma, en op dergelijke futiliteiten weet ie m’n verhaal natuurlijk weer genadeloos de grond in te boren.
Potige smurf is die brievenbuspisser, ga zo maar door…

#20.3 salvatore - Reactie op #20.2

Ja ,ha ha, gelukkig, heb ik me ook nog nooit zo verdiept in smurfenland..( ken het alllen, als annimatie film van heel vroeger,van de t.v.
Toen wist ik nog niet, hoe sluipend hen propaganda,ons vegiftigde.

Heb je linkje express nog,niet gelezen, want vind het bijna eng worden…En vooral,voelde de bui al hangen..
Voor ik het weet,ben ik net als Gargamel,helemaal geobsedeerd door de smurfen,en alllen nog maar met hen bezig, …

En zit ik nog de ganse nacht, heel dit topic vol te smurfen,
en dat vind ik niet respectvol naar de goudenkalf winnaar, toe…Want over zijn werk,en eervolle prijs voor zijn werk gaat het toch..
En Dat, mag best gevierd worden..hij heeft er hard voor gesmurfd!
Terwijl carcamel, helemaal niets,gesmurft heeft;
alleen maar, bezig is met ,het leven van andermans smurfen,maar zelfs iets nuttigs presteren,ho maar.

Hoewel,hij, wel zijn hele leven opoffert en in de waagschaal stelt; Als een echte martelaar!
Ons te beschermen en waarschuwen voor,de smurfen- -ideologie,cultuur,stinketen,smurfen liedjes,etc
Je zou bijna, vergeten dat, ….alles alleen maar om de smurfen draait; Er is wel meer op aarde;en alles wat erom heen draait.

Nu voordat ik in mijn smurfen bui blijf hangen,en doorsmurf,laat ik me wel een andere keer inspireren,door je smurfenlinkjes…waar ik dan eenmaal op dreefg me geheid in versmurf. voordat..smurfenland er mee aan de haal gaat; met mij dan..

Nu alle smurfeid,op een stokje; waar mijn lieve zwarte kriel kippetjes, Billy en Hollyday ( is een 1 ei-ige tweeling)
Al vanaf duisternis zitten.te smurfen,
om,morgen mij weer een vers smurfen eitje te bezorgen.
smurf ik zelf ook mijn campertje express,maar eens in.
Om als de zon weer opkomt is net oosten,
de dag te smurfen en een eitje,te tikken…

Toch eng of niet…je laten regeren is vooruitzien.
En in achterlijke dictaturen….smurfen ze ook al zo,
en dan leer je sowiso tussen de smurfen door te smurfen.
bedoel tussen de smurfenregels,door te smurfen..

Er lenen zich wel meer….wegen voor..
die, naar ookm iets anders dan rome/smurfenland lijden.
waar een s,murf is…
is een weg..
En worden je handen,mischien niet gebroken..
op grond van je smurf.
Je weet nooit ,hoe een smurf een varken vangt.

#20.4 salvatore - Reactie op #20.3

” Toch eng of niet…je laten regeren is vooruitzien.
Moet zijn; Toch eng of niet…je laten regeren/dicteren, is vooruitzien.

En een mening vorm je wel,maar kan je niet dicteren (als het goed is) En die kant smurft het wel op.
Smurfen,laten zich ,en, hen mening namelijk wel dicteren.
Smurfen die dan over en menen/wanen dan dat zij OOK,een meninmg hebben ( laten opleggen/gejat gekopieerd) Hoewel ze niet eens weten waar,hoe,wie,of over wat, ze het hebben.

les ik NU je linkjes ga lezen weet ik echt niet meer van ophouden..dan blijven,de smurfen ideeen,eindeloos opborrellen; daarvoor ken ik mezelf goed genoeg;
En vind het een beetje te leuk.
Dus nu ben ik voor vandaag, uitgsmurfd.
nadat ik de linkjes eens onder de smurf heb genomen;
Smurf ik er,nog wels eens ,in een ander smurf topic
op terug.

leve het gouden kalf;
hoera hoera hoera

  • Volgende reactie op #20.3
#20.5 salvatore - Reactie op #20.3

Oeps weer een ernstige gramaticale fout!
En worden je handen,mischien niet gebroken..
-op grond van je smurf.¨-

Moet natuurlijk zijn ; op grond van je smurfing.
Dom dom dom..ben nog niet goed ingesmurfd,en hanteer de taal nog niet. Heeft te maken met mijn intersmurfie
probelemen .

Nu ga ik echt op stok,mijn boom in.
Welsmurften.

  • Vorige reactie op #20.3
#21 salvatore

Oeps heb een gramatikaal foutje gemaakt.
(wel meer)

“een mening” staat natuurlijk wel in schrift,programma,of krant (net als sporadisch een visie) EEn mening kan je dan wel lezen/horen.Maar niet als de ouwe”claimen of hebben..

En wie zich afvraagt waar Smurfenland ligt,en zelfs twijfelt of,het, en dus ,dat grote gevaar¨ Gevaar eurpa onder de voet loopt bestaat.
Of voor wie ontkent dat smurfenland zelfs maar bestaat.
Ga dan zelf kijken; Het ligt precies NAAST mosloimland.
Die niet voor niets hen grenzen pot dicht hebben gegooid!

Maar dat beschremt niet genoeg;ze zitten inmiddels al overal,die enge baluwe mannetjes.
Zelfs op hoge,machtige posten.
Neen we kunnen ze beter elimineren,voordat ze ONS vernietigen.
En elimineren,mag ieder voor zich, in uitvoer ; woord,gedachyten,mening of schrift,interpreteren….
Dat staat ieder vrij…te uitten.
Want, nergens nergens lees je, …wat een demoniserend,
kwaadwillend persoon,er mogelijk van maakt.
Eigen verantwoording; Ik durf te misnte te zeggen waar het op staat;en iemand moet het zeggen.

En dat gedemoniseer,van Gargamel, moet ook maar eens afgelopen zijn! Hij beschermt ons alleen maar tegen het grote kwaad,
Bovendien, hij haat de smurfen niet.
Alleen hen gevaarlijke, vreedzame ideologie;
En dat is heel wat anders!
ja ,en hen kleur ,cultuur,mening ,levenswijze,eetgewoonte,feesten,liedje,..en diversiteit,ook..
En natuurlijk smurfen land.
maar tegen de smurfen zelf heeft hij niets.
Zolang ze het maar niet uitdragen..ook hen ingerieure achterlijke smurfen meningen niet.

Groetjes,
doordraaf smurf, ..
Die er nu een smurfeneindje aan breit.
Ben blij iig Deze goudenkalf winnaar,
ditmaal geen smurf is.
Je kan niet alles hebben.

Bovendien; een goudharig varken,met een roze neus bestaat helemaal niet! En een goudharig varken,met roze neus , EN een pen erin al helemaal niet.
Dat kan ik aantonen;want heb je wel eens een goudharig varken met een roze neus met pen erin,in de kamer zien zitten>?

Neen dus, waar hebben we het eigenlijk over;al die onzin,
voor je het weeet..gaat dat als feit, de wereld rond; Deze waan fantasie..Dan zijn de poppen aan het dansen.
Bovendien doet dat, de ratten, uit hetzelfde gedoogde kot,
Ernstig tekort.

Ik begrijp sowiso niet; welke boer noemt zijn varkens nu, donner en verhagen?
Clara voor een koe kan ik me nog iets bij voorstellen.
Maar je noemt; het walks like,talks like,moves,like a duck
toch o0ok geen henkeningrid.
Doe effe normaal man tsjonge jonge;waar sjijn we mee besig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#22 Sjiek

Ik heb niets tegen de ideologie van de PVV. Ik vind het alleen fascistisch dat hun leider zijn haar blond verft.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#23 piet de nuttige idioot

Ik ben zo ijdel dat ik m’n net gevonden overeenkomst tussen Martin B. (zonder bril) en de brilsmurf zoals verwoord in @96 nogmaals d’r in gooi:

Brilsmurf is een overtuigd lezer en heeft veel boeken in zijn woning (voornamelijk eigen citaten). Hij ziet zichzelf als plaatsvervanger en uiteindelijke opvolger van Grote Smurf. Een duidelijk voorbeeld daarvan is de tekenfilmversie van De Smurführer (Koning Smurf) waarin hij de titelrol vervulde (in het oorspronkelijke stripverhaal had hij slechts een bijrol). Brilsmurf denkt het altijd beter te weten, maar heeft het toch vaak bij het verkeerde eind.
Dit gedeelte is voorlopig nog wishful thinking:
Met zijn gezanik, dat doorgaans de zinsnede “Want Grote Smurf zegt altijd…” bevat, werkt hij de andere Smurfen snel op de zenuwen en wordt dan vaak hardhandig tot zwijgen gebracht: in de strip krijgt hij een klap van een grote houten hamer, in de tekenfilmserie wordt hij het dorp uitgegooid (meestal door Potige Smurf) waarna hij buiten het dorp op zijn hoofd landt. In het laatste geval zeurt Brilsmurf dan: “Oooohhh… Ik doe toch ook altijd alles fout!”

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brilsmurf

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#24 salvatore

I”k ben een moslim en heb een fokking gouden kalf in mijn hand!”

En dat is hem van HARTE Gegunt!
Evenals zijn visie,en mening ,analyse,
over zijn,mijn en ons HUIDIGE land.
En zijn keuze, en eigen beleving,van zijn geloof.
ALLEN RECHT! net als “wij”

En wie daar,niet tegen kan;staat het vrij ons land te verlaten..en je “geluk”elders te zoeken,.i.pv anderen te zieken,,,,Vanwege geloof ras mening taal overtuiging afkomst,kleur,geaardheid,partij of vlag.

Vrijheid,of uiting daarvan, is begrenst,in ruimte,tot waar die van een ander begint;onder dezelfde wetten rechten en plichten.
Of MOGEN zij niet eens insmurferen dan?
Wat is vrijheid nog waard,als je er niet mee om kan gaan,en niet eens waardeerd,een ander vrij,en in diens waarden kan laten..
en met RUST!

Wat is vrijheid waard ,als je er niet mee om kan gaan?
Of daar zelf een gevangenis van maakt ?(en van die van,een ander)
vanwege, een grootheidswaan obsessie;
als “redder van de wereld.”.

Hij is een moslim en heeft een fokking gouden kalf in zijn hand!
En dat is hem, en alles hij uit bestaat,en uitdraagt,
van harte gegunt.
En felicitaties waard.
Gun ook een ander het licht in diens ogen;
Zeker als we zelf,ons blijk verduisterd hebben.
Het oosten is minder oppervlakkig dan het westen.
Het zuiden warmer dan het noorden.
En samen vormen zij; het geheel van de aarde
En alles erop en eraqan;dat uit bestaat.
Uitverkorenen bestaan niet, en superieuren beschavingen,
nog minder..

gouden kalven wel.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25 salvatore

Wat BETEKENT vrijheid,wanneer je die uitluitend mis/gebruikt; om die van een ander in te perken/ontnemen vernietigen;zonder reden?

Mensen afrekenen op woord,daad en gedrag,is een beginnetje….
Ieder voor zich..zelf verantwoordelijk.
Zo ook de gevolgen.
Ongeacht….hokje..iemand ingestop wordt.
PUUR en alleen afreken, DE persoon,op grond van;woord daad en gedrag.Naar de feiten.
En NIET, hoe we dat voor een ander invullen,vanuit eigen achterlijkheid.
Of gaan we nu echt voor een ander invullen bepalen,
Hoe die aldus ons,zijn/haar cultuur,religie,overtuiging
Mag beleven?
AAn de hand van wat wij er van maken?
Diep respect voor hoe de meesten moslims,met elkaar,vrouwen kinderen en eigen leven en dat van een ander omgaan.
Diep respect hoe tollerant en gastvrij de meeste moslims in ELK land..in hen dagelijks leven met anders denkende, anders gelovigen niet gelovigen,en andere culturen omgaan.
Kunnen de joods christelijke aanhangers,van een traditie,
ze al of niet,volgen…,/prakiseren.
En zich TOCH op beroepen, in hen zogenaamsde )waan)
van superieuriteit..een ander de maat te nemen.
Nog veel van leren!
Want zeg nu zelf; hoeveel PVV aanhangers, en hen zusters en broeders parijen’zijn daadwerkelijk joods,of behoren tot het jodendomse geloof.
Of zijn crhisten?

Dus wat blaten we over een joods-christelijke traditie?
Die, superieur is..en niet vermengd ,mag worden,met;
Al dategene, we zelf opzochten,en exploiteerde;
En altijd al onderdeel uitmaakte van ONZE cultuur,
en ONZE welvaart en welzijn aan danken.
Tijd om die kwaliteiteiten we zelf gebrek aan hebben.
te waarderen,en tot zijn en hen recht te laten komen.
Dat hebben we,hier, hard nodig op elk gebied..
Als tegenwicht,aan onze “joods christelijke”
westerse , oppervlakkige egoistische,achterlijkheid.
OOk in onze omgang kmet “het grijze gevaar”die lastige waardeloze kostenpost..Die krom hebben gelegen voor onze doorgedraaide welvaart..
Veel kunnen we leren;HOE je fatsoenlijk,met deze mensen omgaat en voor ze zorgt.
Meer moslim handen, en oosterse,en afrikaanse handen aan het bed;en op de vloer..EEn brede basis….
en ..steeds afnemende..lagen..aan de top.
Wat wij doen en wat dat KOST,is een pyramide op zijn kop.
MISMANAGMENT,van b.v holland..Dik betaalde zakkenvulleres LEGIO, basis,in de top/
En 1 op de vloer…?
De pyramide op zijn kop; 1 keer blazen..en het is op.
Dat wisten de egyptenaren al, nog voor HOl
land zelfs maar bestond…
En daar betalen wij ons hard werkende geld niet aan.
TUURLIJK; het gelld voor de Opvang vluchtelingenONS geld;
In de zakken, limousinmes,en onroerende goederen van de vvpd.

ja DOEI! zo zijn we niet gehuwd!
dat is uithuwelijken….
Waar smurfen al die subsidies toch vandaan?
Wel ,uit ons hardwerkende kraan bestaan.
En waar smurft al osn belasting geld dan naar toe?
Niet, zoals bedoeld en geraamd….en voor bestemd.
De…graaiers in,,en de eerste lagen onder de top.
ja dat schiet, lekker op. Ons geld, uitgeven aan dure augtoos gebouwen,in eigen zak en op de bank.
Geef dat mismanagment;en ieder corupte, incompetente,
leiders,besturen,..bij wan prestatie, onderhand de zak!
En bij recidieve, op weer een ander,hoge post,na ..overplaatsing,in een andere top functie (ons kent ons,geldbeluste maffia graaiers,blijven..opdoemen;de ellende voort te zetten,
Bij recidieve ; het land uit…voor een, b aantje..in smurfenland.
Of, na de zak,,,..door zakkenvullen of machtsmisbruik;
zakken legen;en in de zak, mee met zwarte piet.
naar het land van sinterklaas; n nOOIT meer terugkomen.
geldt ook voor v erkachtende priesters,e.a.
geldt ook voor voormalig bestuur meavita; al de zak gehad; en nu, toezichthouder,bij C.O.A..
WEER zakken vullen, over de rug van ONZE vluchtelingen van ONS geld?
geldt ook voor ,criminelen burgemeesters,zoals wolfrsen.
VOOR ieder die zich willens en wetens misdaargt; en doorgaat…Omdat, dit kan..en geen mens ingrijpt!
Holland, these mentality sucks whole of a lot..
Iedereen stond erbij ,en keek erna/deed mee.
maar niemand deded iets..

de wijzen kwamen juit het oosten;
En de oudste en mooiste literatuur ook..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25.1 piet de nuttige idioot - Reactie op #25

hear hear!
vooral het 2e couplet
over omgang met vrouwen, kinderen, andersdenkenden etc.
Mag heel tegenstrijdig klinken, en kan ik ook niet zomaar verwoorden.
Maar dat is heel iets anders dan de hypocriete achterbakse ‘normen en waarden’ waar die kruisvaarders je mee om de oren gooien…

Wat niet wil zeggen dat ik ooit moslim zal worden, want dat vind ik, net als Wilders, een ’totalitaire ideologie’.
Alleen om heel andere redenen dan die zelf net zo totalitaire ‘ideoloog’.

#26 salvatore

had toch beter in mijn smurfenstemming kunnen blijven,is war vrolijkker .Dan mijn geklaag nu.
Hoewel ,ik dankbaar moet zijn,eindelijk de messias, ons komt verlossen,en redden;voan het grote gevaar ons bedreigt.
AL eerder mochten we daar de vruchten van plukken.
TOEN ook wij verlost werden,van de naderende overheering ons zuiver ariers ras en diens superioriteit bedreigde,
En daar rijden we nog steeds op.
Eindelijk is geert de nieuwe messias opgestaan..en in ons midden.

Spoeciaal een christelijkm joods traditioneel liedje nu voor hem.
Als troost hij geen gouden kalf voor zijnn prachtige film fitna kreeg..
Hoewel de acteur en regiseur,,daar recht op hebben…

gradioos plak en knip patchwork,van al het kwaad..onze vrijheid identiteit en superioriteir bedreigt;

ode aan geert de grote u are the ( only) one;

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=suOHU3V7By4

lets gospel around the clock in name of chrstelijke naasten liefde culture and traditie before…we killed the jews; what for? en zigeuners patienten bejaarden mensonwaardig wegbezuinigd,voor de welvaart waarborgen van directie en mismangment;
gehandicapen in hen tehuizen ook..wederom,voor de,miljarden bestuur etc,nooitb tevree en nooit genoeg;nog meer voor zichzelf en maatjes jat;
ja ..daarvoor laten WIJ;
al diemensen creperen;NIETS meer voor hen over;waarvoor gestemd;en ..die baantjes bestaan;;…niet andersom..dus….

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Gcl7GWdnks8

En deze is voor michael,,,om ooit in duet virtueel digitaal ze samen te componeren;
ode speciaal voor zijn filmje zelf gemaakt;in “leave me aloneBest een gouden kalfje waard michael,ook de auyer van dar filmje..in “leave me alone.”

Joe and bad joe who is bad And Jeanette robbed exploiten;..after….to explore your children…on stage..
so u had to make money aggain after the bad trial..
for..u where ripped off exhausted brokden bt layers and pay thde robbars who abused them own children to rob u..used yoyr hopility too bad..ly
to ..work again ..the lost momy future and feed your children..
they sad and sony did it woul be 5..concerts
than..u woke and they chained u for 50
joe ,jackson wanted to goo for jackson 4 too slavery reply now weith your chilfren jacksom 4 and joe your father producer;how bad..

all u did to protect them..and not let him..do the same on them again…too bad..
even your bodyguards could not.

keep that bad man from your house,
jeanet claimed; he is not a treath
but he is..and jeanet too conditionated..to please him..

like she was used..
even 1 day after u dy…he wanted your beutifull well educated lovely kids…on stage to make mony and fame on,,without u if not with..
jeanret 1 say after you passed away; noticed;; all your jewellery and a certain amount off money was stolen from your house..
the first thing so sad she was,,she looked..and robbed..

after..the trial..u never ever wanted to come back,yo neverland..
JOE wanted too dig u there after u died,and even make a kind of presly like musea..

and all the fam jackson; came on the funeral 1 hour too late,toolate too.dig u at sunset,like the plan
how bad,,

but now yo are free your children miss them dad,they eveen didnt know WHO,u where.altought..they where with u day and night ..happu and save…

exploiten exhausted..
.
only wanted to stay home as a father and make movies ,they didnt let u.
jeannette used too oplease her father..still then..
she said while she, acused u …for his..sins..
i was influenced by my ex..the borderline..stabbed you in uour back;

but u made the differents now u are with your real father;free at least..no posess of jackson trace/tradee..marked any more;
also your children;and allLET ..Maria, take care….and all of us..children oof god..
rip..they are save
All children love u,in the light of..we are all children of;…..
bless them all;

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=z5aK_LDK3gs

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=xPMeZaiyqDc

http://www.youtube.com/watch?v=fyMhRbXS9Dk&feature=player_detailpage

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=crbFmpezO4A

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RtArra94cls

gorgeograaaf,every ..environnement,culture and country;
all children and human ..u made dance,laufh and love;
u made the differents in many,and any way

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mKtdTJP_GUI

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QNJL6nfu__Q

the end..

and new begin;
human nature.
we keep your dreams,love,and works a life..
thanks all u gave to the worlkd..
in soo many ways

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=z5aK_LDK3gs

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#26.1 qwerty - Reactie op #26

Beste Salvatore,
Mag het wat minder?
Dank je wel,
qwerty

#27 Noor

Jammer dat het klimaat in Nederland inmiddels zo is dat een gouden kalf winner zich geroepen voelt om te benadrukken dat hij moslim is en trots is op zijn marokkaanse afkomst.
Wanneer een homo gezegd zou hebben ‘ik ben homo en heb een gouden kalf’, of een atheist ‘ik ben atheist en heb een gouden kalf’ zouden we dit vreemd gevonden hebben.
Zou het niet zo moeten zijn dat dit irrelevante gegevens zijn?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#27.1 Bookie - Reactie op #27

Bij the Golden Globes had je Ricky Gervais met “thank God for making me an atheist”. Ook ophef. Atheïsten hebben het daar weer niet zo makkelijk.

  • Volgende reactie op #27
#27.2 Noor - Reactie op #27.1

Klopt, in de VS is atheisme ook een soort heiligschennis en met de toname van conservatief religieuze stromingen wordt dat alleen maar sterker.

#27.4 DSV - Reactie op #27

Zou het niet zo moeten zijn dat dit irrelevante gegevens zijn?

Ja. Zodra haat, geweld, discriminatie en fascisme irrelevant zijn.

  • Volgende reactie op #27
  • Vorige reactie op #27
#27.5 Prediker - Reactie op #27

“Wanneer een homo gezegd zou hebben ‘ik ben homo en heb een gouden kalf’, of een atheist ‘ik ben atheist en heb een gouden kalf’ zouden we dit vreemd gevonden hebben.”

En als een Marokkaans-Nederlandse moslim zegt “Ik ben een Marokkaan en ik heb een focking Gouden Kalf in mijn hand”, dan begrijpen we precies waar hij op doelt. Waarschijnlijk is dat omdat Marokkaanse Nederlanders op dit moment tot in het parlement structureel negatief afgeschilderd worden.

Heel goed dat Nasrdin Dchar daar de vinger bij legt; het houdt blanke Nederlanders een spiegeltje voor (vandaar dat typetjes als DSV ook meteen beginnen te sputteren) en aan Marokkaanse Nederlanders die gefrustreerd zijn over de collectieve afwijzing laat het een mooie route zien om een dikke middelvinger op te steken naar al die Henken en Ingrids die hen al bij voorbaat niet moeten: maak wat van je leven! Vlieg al die zuigerds en zeikerds gewoon straal voorbij. Yes we can!

  • Vorige reactie op #27
#27.6 DSV - Reactie op #27.5

Hoe weet jij of ik blank ben?

  • Volgende reactie op #27.5
#27.7 Prediker - Reactie op #27.6

Dat kan ik ruiken.

#27.8 DSV - Reactie op #27.7

Dat is je bovenlip.

#27.9 Tipo - Reactie op #27.5

Steenbergen lag in de jaren 70 toch gewoon in Nederland, of was dat toen Marokkaans grondgebied?

Nasrdin is een Nederlander. Al speelt hij wel overtuigend een Marokkaan, maar daar heeft hij dan ook een acteerprijs voor gekregen. Hij is geen Marokkaan.

  • Vorige reactie op #27.5
#27.10 JSK - Reactie op #27.9

Als de Telegraaf bericht “Twee Marokkanen doen zus” hebben ze het zeker ook over in Marokko geboren personen. Hou toch op man. Je zet ze als groep in de hoek en je bent verbaast dat ze zich als groep daartegen uitspreken.

  • Volgende reactie op #27.9
#27.11 Rob - Reactie op #27.10

“Twee Marokkanen doen zus”

hihihihi

#27.12 Prediker - Reactie op #27.9

Volgens mij had ik het tot drie maal toe over een “Marokkaanse Nederlander”. Net zo goed als ze in de VS Italiaanse Amerikanen kennen, Joodse Amerikanen, Afrikaanse Amerikanen, Cubaanse Amerikanen, en noem maar op, zo kennen wij hier Nederlanders met verschillende etnische achtergronden.

Dat is ook helemaal geen probleem, tenzij je er een probleem van maakt, zoals Geert Wilders dat doet, daarbij geholpen door de (rechtse) media.

Dat jij nu net gaat zitten doen alsof de Marokkaanse en Turkse achtergrond van honderdduizenden Nederlanders niet dag in dag uit wordt geproblematiseerd, dat vind ik dan weer raar. Nogal oneerlijk ook.

  • Volgende reactie op #27.9
  • Vorige reactie op #27.9
#27.13 vandyke - Reactie op #27.9

Hij zal zonder twijfel Nederlands staatsburger zijn hebben en daar heb je dan gelijk in dat hij dan een Nederlander is, maar hij is wel degelijk 2e generatie en zelfs tot in de derde generatie worden ze door de PVV niet erkend als ‘echte’ Nederlanders.

  • Vorige reactie op #27.9
#27.14 DSV - Reactie op #27.13

Zelfs niet tot in de 100e generatie, als ze zich moslim blijven noemen.

  • Volgende reactie op #27.13
#27.15 Prediker - Reactie op #27.13

@DSV; gelukkig heb jij daar niets over te zeggen.

  • Volgende reactie op #27.13
  • Vorige reactie op #27.13
#27.16 Bookie - Reactie op #27.13

So what? PVVers zijn een minderheid en zullen een minderheid blijven. Dat je je laat blijven bangmaken blijft wat idioot.

  • Volgende reactie op #27.13
  • Vorige reactie op #27.13
#27.17 DSV - Reactie op #27.13

@ Prediker
Klopt, maar mijn volksvertegenwoordiger wel.

  • Volgende reactie op #27.13
  • Vorige reactie op #27.13
#27.18 piet de nuttige idioot - Reactie op #27.13

@128 Bookie
‘Bang maken’ is misschien overdreven, maar door die rare gedoogconstructie hebben ze wel buitenproportioneel veel invloed.

  • Volgende reactie op #27.13
  • Vorige reactie op #27.13
#27.19 vandyke - Reactie op #27.13

Een minderheid? Misschien, maar hun gedachtegoed wordt geheel overgenomen door de rechtse partijen. Het taalgebruik is wat anders, maar dat is alleen maar uiterlijke schijn. Men ziet een gouden kans om Nederland geheel te hervormen naar Amerikaans model. Uiteraard niet met de bijbehorende vrijheden.

  • Vorige reactie op #27.13
#28 Bookie

@132
Totale bullshit. Je lijdt echt aan een irreële PVVfobie. Zoek hulp:).

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#28.1 piet de nuttige idioot - Reactie op #28

iets met downplayen en ridiculiseren.
Eerdaags een psychiatrische diagnose voor iedereen die problemen heeft met het PVVD-concept.

#28.2 Bookie - Reactie op #28.1

Welnee, hij schrijft “maar hun (PVV) gedachtegoed wordt geheel overgenomen door de rechtse partijen” Aantoonbaar niet waar en derhalve onzin. Er wordt eerder overdreven dan dat ik aan het downplayen ben.

#28.3 Harm - Reactie op #28.2

Aantoonbaar niet waar? Toon maar aan dan!

#28.4 Bookie - Reactie op #28.3

Verkiezingsprogramma:

De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• EU: Turkije er in, Nederland er uit
• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
• Registratie van dubbele nationaliteiten
• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen

——————————————————————————————-

Heel weinig overgenomen in regeerakkoord laat staan geheel.

  • Volgende reactie op #28.3
#28.5 DSV - Reactie op #28.3

Goed om het allemaal nog eens te lezen. Mag anders hier en daar wel even flink aangescherpt worden, zie ik. We moeten wel met de tijd mee blijven gaan.

  • Volgende reactie op #28.3
  • Vorige reactie op #28.3
#28.6 Harm - Reactie op #28.3

Begrijp ik het nou goed, dat jij wilt aantonen dat het PVV-gedachtengoed niet wordt overgenomen door de rechtse partijen, omdat niet gelijk het hele PVV-partijprogramma als regeringsprogramma is overgenomen?

Eeeeeeh, voor de goede orde: wat versta jij eigenlijk onder “gedachtengoed”? Hoofddoekjes?

  • Volgende reactie op #28.3
  • Vorige reactie op #28.3
#28.7 Bookie - Reactie op #28.3

Het toont aan dat het tegengaan van (vermeende) islamisering niet is overgenomen.

  • Volgende reactie op #28.3
  • Vorige reactie op #28.3
#28.8 piet de nuttige idioot - Reactie op #28.3

Bookie @139
Ook niet alles wat de VVD voor ogen staat wordt zomaar klakkeloos beleid, daarvoor hebben we gelukkig nog een parlement.
Maar veel van het ‘gedachtegoed’ zoals verwoord in dat ‘verkiezingsprogramma’ wordt sluipenderweg wel salonfähig/bespreekbaar. Waar dat voor een ouwe lul zoals ik toch wel een beetje tegen de grenzen van het fatsoen aanschurkt.
En de mededeling dat die grenzen ook niet gerespecteerd worden door de vermeende vijanden van ‘onze beschaving’, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. Jezelf verlagen tot het niveau van je opponent kan nooit een overwinning van jouw verheven gedachtegoed betekenen.
Ik ben meer van het theedrinken.
En dat dat een heilloze weg is mogen ze honderdduizend keer roepen, daarmee is dat nog geen Waarheid.

  • Volgende reactie op #28.3
  • Vorige reactie op #28.3
#28.9 Bookie - Reactie op #28.3

@Piet
Ga jij vooral theedrinken met PVV-ers en Salafi. Het is jou feest. Veel zal je er niet mee opschieten.

  • Volgende reactie op #28.3
  • Vorige reactie op #28.3
#28.10 piet de nuttige idioot - Reactie op #28.3

@Bookie,
Ik zal er vast wel weer de inspiratie voor een nutteloze comment op kunnen doen.
Overigens zie ik weer opvallend veel overeenkomsten tussen PVV-ers en salafi’s, hun vermeende geschillen berusten op niet meer dan wat vooroordelen, maar kortzichtigheid, kleinburgerlijkheid, angst voor het onbekende zijn belangrijke gemeenschappelijke kenmerken.
Onder dat kopje thee hoef ik maar even met m’n vingers te knippen en het is grouphug-time… ;-)

Maar zoals je zegt, persoonlijk zal ik er misschien weinig mee op schieten. Vette kans dat ze daarna gebroederlijk op mij in beginnen te hakken :-(

  • Vorige reactie op #28.3
#29 Harm

En nu maar hopen dat er meer moslims zoals Nasrdin Dchar de goede toon bij de goede gelegenheid weten te treffen, om zo een positief tegenwicht te bieden aan de hetze die door Wilders en de PVV gevoerd wordt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#29.1 Bookie - Reactie op #29

Ja laten we allemaal gaan liegen over wat een minister zou hebben gezegd.

#29.2 Harm - Reactie op #29.1

Nou, als dat liegen is, dan liegt die minister natuurlijk nog veel harder.
Maar die mag dat, tenslotte is hij een gristelijke minister

#29.3 Bookie - Reactie op #29.2

Ik heb een hekel aan Verhagen, maar dat rechtvaardigt geen doelbewuste leugens.

#29.4 Harm - Reactie op #29.3

Natuurlijk niet: als je tegenstander voortdurend onder de gordel slaat,moet je zelf wel netjes blijven. Je verliest dan wel wedstrijd, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.

In jouw leven natuurlijk, voor Verhagen telt alleen het winnen.
En zo is iedereen tevreden.

#30 HPax

09/11 NY, Theo van Gogh Amsterdam; jaartallen overbodig, het blijft vandaag, hoogstens gisteren. Twee moderne executies van injecties met haat uit een samenhangende reeks. Het verband [= oorzaak] is een Geloof van de Haat, minstens zo oud als Sheik Sinan*, dat zijn grenzen overschreed en ons liet schrikken.

Op gezag van een lichtzinnige elite**, corrupt (subsidies) door haar paramilities geassisteerd, lieten we ze, neen haalden we ze binnen, juichend*** zelfs. Anti-racistische indoctrinatie, een pervers doorgevoerd egalitarianisme en een schromelijk gebrek aan elementair sociologische kennis, maakte het volk weerloos.

En nu zien we dan in dat wij een fatale vergissing hebben gemaakt. ‘Lachen als een boer die kiespijn heeft, is daarbij van velen van ons de primaire, unieke reactie: de ellende bagatelliseren, de ernst van de toestand stelselmatig onderschatten en belachelijk maken, mensen die waarschuwen en in het verzet willen gaan denigreren, liefst liquideren. De spotters! De Bijbel (Spreuken, Prediker) noemt ze, verafschuwt ze.

En als die afgezanten van dat Geloof dat verbaast en boos maakt: onze spijt, ons verzet, kun je je dat wel voorstellen. ´Voorstellen´, ja, maar niet billijken! We waren stom, maar behoeven dat niet te blijven en mogen ons zelf beschermen.

Laten de Gelovigen naar zich zichzelf kijken, en stoppen met hun genadeloze injecties, over in de hele wereld.

En die Nasrin, die Brutale Vlegel des Geloofs, trots op zijn Marokkaans bloed****: laat-ie zich eens indenken – als toneelspeler! – dat hij bij gelegenheid van een inhuldiging in Riad, Spin Boldak of Marakesch zou hebben moeten zeggen: ‘ik ben een Christen en ik heb een fokkin Gouden Varken in mijn hand!’
Dan zal hij het verschil leren kennen, als hij eerlijk is (en het overleeft), en wat hij eerst hier zei, inslikken. Moeten. En hij weet.
* De Oude van de Berg.
** Naar aanleiding van de zelfde materie – er is ook en Franse Massa Immigratie – heeft de Franse filosoof Finkelkraut het over een Franse elite die het volk misleidt.
*** ‘Die [ = vluchtelingen] ‘zou je met gejuich moeten binnen halen en zeker niet behandelen als een drugshandelaar.’ Aldus de aanhef / motto op het voor¬blad van een publicatie uit 1988 van de Vluchtelingen Vereniging Rijnmond.
**** Als zijn bloed hem parten speelt, laat hem dat koken en spreken tegen dat ´folkin´ Marokkaanse straattuig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#30.1 Frank - Reactie op #30

Gaat ie wel een beetje HPax?

  • Volgende reactie op #30
#30.2 Joop - Reactie op #30

Tragisch, dat HPax niet de nuance van de Franse filosoof Finkelkraut kan overbrengen. Selectief lezen doen we allemaal nietwaar?

  • Vorige reactie op #30
#31 salvatore

Ja welk gezond en normale Nederlander ; kan in godsnaam nog trots zijn op,holland?

tijdens voetbal wk, gaan we laf karate en trappen; en de rest van onze handel en wandel, Zowel inlands en binnen de grenzen;als daarbuiten; Hoe we ons gedragen;
en onze rol in binnen en buitenland; daar kan je niet trots op zijn; alleen maar dood voor schamen. wat ik ook doe.

Heb NU pas; sde letterlijke beelden, met zijn ontvangst speech, op www bekeken;
Echt heel mooi, hoe hij deze terechte prijs in ontvangst neemt.En wat en hoe hij zegt.
waren er maar ..veel meer mensen zoals hij..en niet alleen wat hij zegt ( en dan bedoel ik alles daar,en niet alleen…..Waarover we moeten zwijgen /zelfcensuur; (dat ene bijzinnetje)
maar het geheel…..

Weet dat hij, bij pau en witteman was; had het graag gezien
maar heb helaas effe geen t.v,tot mijn beschikking;
dus wachten tot morgen…om te kijken.
of zou dat er nu al op staan bij uitz gemist//
Zo even checken.

Stond vandaag ook een mooie foto in de V.K

Hij met zijn (mooie) modern gekleede rood jurkje.. vrouw…(zonder hoofdoekje,als dat de vorige,haatsmurfreaguurder,@ 151,oplucht; o neen; daar gaat het niet om.ingeburgerd ook ,niet dan worden ze nog meer gehaat..)

En dan zijn ouders; die toekijken om de hoek; Zo LIEF en aandoenlijk!
Vol terrechte trots; verlegen bescheiden; zo lief! Echt schatjes…..Die pa ook,
verlegen, emtioneel bijna huilend; de ma; bijna giegelend vol verdiende trots..
En hij in alles OOK. Wat een mooie familie;wat een verrijking voor holland; we zo bitterhard nodig hebben. ( @ 151 the stone that the builder refuse; is the one that he really should, use/choose- bob marley..)

een paar weken geleden,was er een intervieuw,met hem ,en een mede acteur op de radio; Toen vond ik het ook al zeer aangenaam..te horen wat en hoe hij zei.
mooie liefde volle mensen; En een talent; erbij!
Wow..fijn voor nederland.

Eng het 151..liefde; haat je christenen, en liefde, an sich net zoveel als, marokanen,/joden/buitenlanderrs/?
Wat doe je dan nog hier, in ONS land?
Het is nooit goed voor je he? Zonde voor je; mi boy wat moet jij veel missen in je leven zo. Jammer voor je.. je jezelf zo tekort doet.heb DIEP medelijden met je.

En Respect voor deze man; en ben TROTS! Hij tot ONS land,en volk behoort.
Wil wel ruilen 1000 van zijn soort en hen fa,milie; tegen elke 1 van jouw soort.
met liefde en plezier;en dan krijgen ze er nog een miljard bij…anders raken we je aan de straatstenen nog niet kwijt…een oprot premie iets voor je?
Voel je je nu beter/? 151?

Weer een mooie film met een mooie acteur om van te genieten,,..
beter mijn energie..aan te besteden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#32 salvatore

@151; bekijk de film van theo van gogh eens,die “COOL” heet.
Te wten hij een provocatist PUUR sang was..,..en zijn uitspraken,methode….
controversioneel, en niet altijd aan mij besteedt.
En OOk daarin hij geen onderscheid maakte,in zijn uitlatingen;geen mens/soort gespaart

Maar wel MIDDEN tussen; de mensen,en ook de marokanen; op pleinen, stond te debateren, in zijn eentje..ZIE ik JOUW niet doen..
En zijn film “cool” toch wel een genunaceerde liefdevolle gevoelige ,en vooral realistische,benadering is. (Zie ik jouw ook niet doen.)

Wat moet het pijnlijk zijn en lijden; Zo vol haat vergiftigd te zijn…
Denk je dat deze acteur,en velen marokanen met hem het niet minstens, zo erg, nog erger vonden,en vinden dan jij; Een misdadiger theo van gogh vermoordt heeft?

En een andere HOLLANDER, pim fortuin;dat is heel erg; GRUWELIJK! EN ONVERDIEND!
Allicht,en we willen in geen enkle vorm een herhaling.

Of ben jij OOK verantwoordelijk voor het volgende breivik bloedbad; UITSLUITEND,vanwege, je “literaire historische epistel”
Alhier?….of mogelijk,je eigen, rechtvaardige daad,….je punt te maken?/(oplossing)
ja ik vraag het maar; ge wit ooit noit nie….
.In the name of.,.”noodzakelijk”

Eng he; vrede ,liefde , naasten liefde..?
of hoeven christenen dat niet,naar moslims?
Andersom wel!
En zo hoort het. en is normaal en gezond; bovendien leeft, het een stuk pretiiger, dan verstikken in haat;
echt probeer het maar; en laat je helpen,door degene je het dieps haat en bang voor bent. : the blanke heeft de liefde van de “zwarte”nodig,om over zijn angst heen te komen. Geweld beantwoorden we met liefde,en de andere wang..OOK verbaal geweld.

Of is die haat iets van jouw binnen,in in je hartje….je nu eindelijk iets gevonden hebt;
(of steeds opnieuw vind..te leven in haat)
je onvrede en agressie op te projecteren; Zonder 1 reden.
Wat heeft hij jouw/een ander misdaan dan/ of “fout” gedaan?

Tis wat, al die onvrede,en zelfs niets presteren; Dan anderen afkraken..
Eng he, een wereld, waar we het gezellig en fijn met elkaar hebben;met ruimte voor iedereen; ook jouw.
Maar je wilt niet?

Jammeer voor je..het moet idd; lastig zijn, en ongelukkig,zo in het leven te staan.
Doodzonde;het leven is te mooi,te laten verzieken,met zulke, ongefundeerde negativiteit.
neem een voorbeeld aan pim fortyun en van gogh; ook hen generaal pardon en verzoening; compassie.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#33 salvatore

Ja die foto in de V.k;

Op zo een zoon,kun je als ouders tercht alleen maar TROtS zijn!
Met zo iemand kan je thuiskomen.
Fijn dat hem deze prijs,en prestatie zo gegunt wordt door ieder…
ook degene niets presteren,,,kunnen.
Dat geeft niet..,miet wat je bent,maar hoe.
is wat echt telt.
PRIJZENSWAARDIG!
In deze.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#34 salvatore

En van @151, zou ik graag horen;hoe hij onze christenen veroordeeld; WELKE<die duizenden verkachtingen en moorden en martelingen op hen geweten hebben..
EEuwen lang…

Of is hij dat vergeten,,in zijn sellectieve razenrij,en doelgerichte geheugen?
Fijn die vrijheid, om in allen wegen, maar mogelijk,elke seconde van je leven,mensen te vernederen,het leven zuur te maken,te misgunnen, ophitsen, kwetsen, eenzijdig veroordelen; om GEEN daad of wan gedrag.
Maar mooie prestatie en MOOIE manier van zijn.

ja het kalfje is OOK voor de passie en liefde.
het is een prijs, gegeven aan de passie en liefde.
Aldus de mooie zuivere woorden van deze acteur.
En tegen de angst.

van harte gefeliciteerd,een mooi mens, je als ouder zeer trots op MAG zijn.
VERDIEND.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#35 salvatore

Helaas, hij is al op uitzending gemist, te bekijken…bij pau en witteman.
Maar..mijn lineeux 8 inch netbookje met 256 gb intern geheugen,kan hem niet afspelen..

vrijdag ben ik weer,in de buurt van,mijn meer,werkbare, ict books en computers.
En wie wat bewaard die heeft wat; Kan ik alsnog naar een mooi mens kijken;
daar wordt ik vrolijk van, en neem alvast, ..een voorschot,te dromen,..
over mooie mensen waardevolle zaken, vol liefde en passie en tegen de angst.

Ik verheug me er al op..what a wonderfull world this could be,en is.
By nature; is de meester van de kunst.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie