Het grote voordeel van weinig treinverkeer op 11/9

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol
,

Vandaag is het weer Nationale Spoorwegen-dag. Er rijden nauwelijks treinen. Dat levert gelukkig weer wat kopij op. Én een onafhankelijk onderzoek naar ProRail, in gang gezet door de Minister van Verkeer. Verstoord, dat zijn we in Nederland. Zien we niet allemaal het grote voordeel van deze proactieve actie over het hoofd? Helpt ProRail niet gewoon stiekem de Minister van Justitie uit de brand?

Hirsch Ballin riep een paar dagen geleden nog op om alert te zijn. En laten we eerlijk zijn, de kans dat iemand met grote hoeveelheden peroxide de trein neemt vandaag is toch wel erg klein geworden. De enige persoon die wel met peroxide aan de slag kan vandaag is Geert Wilders. Als dat geen geruststellende gedachte is.

Geen treinen dus. De kans op aanslagen op de herdenkingsdag van de aanslagen op de Twin Towers in New York en het Pentagon in Den Haag is weer een stuk kleiner geworden. In Europa kiest de lokale tak van Al-Qaida immers voor een voertuig wat ze niet zelf hoeven te besturen. Dat maakt het makkelijker om zelf tot ontploffing te komen. Maar dan moet er wel iets rijden natuurlijk.

Ik stel voor dat we het vaker proberen. Een terroristische dreiging in Nederland. We zetten ProRail in om de NS uit te schakelen. Dit kost relatief weinig moeite, maar je hebt een groot bereik. Honderdduizenden mensenlevens gered op het grootste railverkeersknooppunt van Nederland. Een win-win situatie.

Ach, sommige mensen zullen blijven klagen. Die zouden niks tegen een fiks ontploffing op het spoor hebben. Dan zijn we namelijk in één klap van de NS af.

Reacties (9)

#1 Rodehond

“Hirsch Ballin riep een paar dagen geleden nog op om te zijn.” Als het geen typfout was, zou Hirsch Ballin een man naar mijn hart zijn. Politicus en filosoof ineen: mensen, laten we vooral zijn!

  • Volgende discussie
#2 Arnoud

Ligt het aan mij, of staat er gewoon ‘alert.’ ;-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Willie

Technische problemen? Bel gewoon de helpdesk…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Peter

Het lijkt wel of de redactie van GC heeft besloten het uit uidelen van virtuele klappen (al dan niet met provocatief karakter) tot rode draad in de publikaties te maken.
Ik zet even mijn matglazen leesbril op: (…)niks tegen een fikse ontploffing(…)hebben(…);(…) in één klap van de NS af.()
Vervolgens lezen mijn stoffige hersentjes heri dan weer een uitnodiging van GC om de rust op het spoor op explosieve wijze terug te laten keren.
Bij de vorige klap (uitgedeeld aan een pestkop)leverde dat een hele, lange diskussie op hier.
Wat ghaat de volgende klap worden die GC gaat uitdelen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Abhorsen

@4, jaja het is wat met die GC’ers.. eerst plannen om onze peroxide ridder te vermoorden, vandaag alweer de plannen om het spoor op te blazen. Die kogel van links he… het is me toch wat! :p

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Joost

@4: Hoe kan je die conclusie trekken na twee stukjes?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Abhorsen

@6, hoe kan een heel gedeelte van een volk tot bepaalde conclusies komen gebaseerd op zeer weinig? :p

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Adriaan Pek

DE CIA zit achter de zoveelste platlegging van het spoor in Utrecht. Maarre, de treinen rijden alweer hoor, er rijden alleen wat minder treinen, maar dat merkt toch niemand.
Bij AH zijn de komkommers 2 voor de prijs van 1 en ook bananen zijn in de aanbieding.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 Peter

@6: zie #7
Ik bedoelde maar te zeggen Spuyt, dat als ik zo’n conclusie trek, ik waarschijnlijk dezelfde mankementen in mijn bovenkamer-hardware heb, als een aantal van je nieuwe fans.

  • Vorige discussie