Estelle Gullit vraagt begrip voor boodschappenauto

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Groen Links wil rond scholen terreinwagens weren, omdat deze wagens de kinderen in gevaar brengen (GroenLinks.nl). Estelle Gullit daarentegen betoogt dat deze auto’s juist gebruikt worden om de kinderen van en naar school te vervoeren. Tevens spelen ze een vitale rol in de economie van Amsterdam-Zuid.

Estelle GullitEen Sports Utility Vehicle is in de binnenstad onontbeerlijk om je kinderen op te halen. Met een SUV bescherm je je kinderen tegen schadelijke zonnestralen en heb je ook nog eens genoeg ruimte voor twintig tassen vol met de laatste mode. Bovendien is het niet erg als je een vluchtheuvel over het hoofd ziet, daar rij je immers geruisloos overheen, hihihi.. aldus Estelle als woordvoerster van de zojuist opgerichte burgerrechtenbeweging: “Moeders uit Zuid” .

Reacties (20)

#1 Storm

Een vrouw naar mijn hart!

  • Volgende discussie
#2 Henk op Phuket

jij wil gewoon neuken

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Nelis

Kinders pas op voor Estelle, niet op vluchtheuvels wachten, ze beschermt je spontaan tegen Super-Ultra-Violette schade.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 bicat

Het is wachten op het verbod van skeelers, tandems, en op straat schijtende meeuwen.

Proefballonnetjestijd bij GroenLinks.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 bicat

En vergeet de ‘Turkenbus’ rondom zwarte scholen vooral niet. LEVENSGEVAARLIJKE MOORDWAPENS MET GORDIJNTJES.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Nelis

Zwarte Golfjes GTi zijn pas de ultieme moordwapens, ook verbieden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Ruud

Tsja, blond of geblondeerd. Wat is het nou?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Henk op Phuket

geschoren hoop ik

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 Nelis

Ha die Henk, hoop je op een aanrijding.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Jappr

SUV betekent Sports Utility Vehicle….

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Edwin*

Gewoon een kutwijf dus

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 niels

De overheid is er natuurlijk niet om de jaloezie van de ene mens op de andere op te lossen. Malle proefballon. Zal wel vreselijk goed aanslaan. Of wacht, dit is misschien wel een serieuze reactie, da’s niet de bedoeling :-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 Carlos

Uiteraard ben ik het hier geweest die het SUV-debat in het satirische trok. Maar ik denk dat er wel wat belangrijker aan de hand dan de kift of jaloezie. SUV’s verbruiken belachelijk veel benzine ze zijn een nachtmerrie op het gebied van energy efficiency en dat dit debat nota bene los barst op een dag dat de olieprijs weer een tussentijds hoogtepunt bereikt…

$57,57 voor een vat….

Wie SUV’s wil rijden moet ook bereid zijn nog meer oorlogen om olie uit te vechten en oppassen dat je niet alle chinezen kapotschiet. Want wie anders moet dan nog al die onderdelen voor die blingbling bakken leveren? Gelukkig hoeft Estelle zich daar allemaal niet druk om te maken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 Sikbock

Ik ben niet geheel op de hoogte van de olieresereserves op dit moment.. Als die gering zijn, verwacht ik dat het geen zin heeft om zuinig aan te doen met de olie.. dat stelt het moment dat het op is alleen maar een paar jaar uit. Het probleem blijft uiteindelijk hetzelfde.

Ik denk dat er dan “vanzelf” een oplossing gevonden wordt.. gelet op de hoge benzineprijzen (welliswaar bestaat 70% van de prijs in Nederland uit belasting) wordt het vanzelf aantrekkelijk om alternatieven te ontwikkelen.

Wat de SUV bezitters betreft: het is hun keuze om die auto te rijden en belachelijke prijzen te betalen. Ik vind het daarbij geen overheidstaak om op micro-niveau oplossingen te bedenken voor problemen die op globaal niveau liggen en waar je geen invloed op hebt.

Groen Links maakt volgens mij dus een politiek statement. Misschien appeleren ze daarbij aan jaloezie, angst voor het milieu of de angst voor een olietekort..

Ik stel dan ook als alternatief voor om de mensen van Groen Links naar China te sturen, kunnen ze de Chinezen hun rede bijbrengen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 Maurice

Het is niet zomaar een probleem van jaloerzie, die dingen zijn enorme grootverbruikers, zijn onveiliger voor aangeredenen en vereisen flink wat parkeerruimte.
Als die dingen nog functioneel elke keer volgestouwd zouden worden, had ik er een stuk minder moeite mee, maar ik vind niet dat je het recht hebt om de lucht van iedereen aan te tasten en de veiligheid van voetgangers / fietsers in het geding te laten komen. Daarom vind ik het een uitermate goed voorstel om vooral bij scholen die dingen te verbieden, aangezien daar de kwetsbaarsten het meest zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 Carlos

Sikbock, bij olie is het de groeiende vraag en de knellende infrastructuur (pijpleidingen) die de vraag doet opstuwen. Een brandje in een texaanse raffinaderij en de prijs schiet omhoog. Onze economie ie sterk afhankelijk van goedekope olie. Als de olieprijs stijgt wordt op den duur alles duurder (brood, hout, shampoo enz). De globaliseeerde economie leunt sterk op goedkoop transport, bij een te hoge olie prijs loopt deze economie vast. Geen goedekope onderdelen meer uit China of soja uit Brazilie…

Alles wat de olieprijs opdrijft zou dus aan banden moeten worden gelegd. Zo ook SUV’s en plasmaschermen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 Sikbock

Ok. dat wist ik niet.. Ik zou het probleem in dat geval bij de aanbodkant aanpakken.. indien het mogelijk is de olieproductiecapaciteit verhogen..als dat niet lukt alternatieven cre

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 bicat

Pas gewoon de wegen rondom scholen aan. Of geef de maten waar de auto volgens Femke aan moet voldoen. Net zo absurd als het verbieden van bepaalde kledingmerken is het verbieden van bepaalde automerken. Zijn er geen wettelijke eisen aan het formaat van de auto?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 Maurice

Het is idd absurd om auto’s per merk te gaan verbieden. Ik zie dan ook meer in regels omtrent veiligheid en uitstoot.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 Carlos

OPEC loopt al tegen haar productie-plafond aan, uiteraard is er nog wel wat te winnen bij een stabiel Irak dat weer voor 100% kan bijdragen aan de olieproductie. Maar analysten zien het somber in. Energy efficiency wordt gezien als het enige middel wat voor olie-importerende landen op korte termijn verlichting kan bieden.

  • Vorige discussie