Cage Against The Machine: 4’33”

Hier weer een bijdrage die we overnemen van Osocio. Deze site volgt wereldwijd “social adverting and non-profit campaignes”.

Do you also find the Christmas charts very annoying? In England they do. Last year they had a great action to break through the dominance of the X-factor mess. It was a victory, Rage Against the Machine became No. 1.

This year it can be even more obscure.

Cage Against The Machine started as a joke. And now the joke is so close to becoming a reality.

Cage Against The Machine is a campaign to get John Cage’s “silent” masterpiece, 4’33” [Wikipedia], to Christmas No 1 for 2010. At the time of writing, over 86,000 people have joined the Facebook Group. The ultimate goal: make it a silent night on Radio 1.

In case you don’t know, 4’33” is a piece of music containing 4 minutes and 33 seconds of silence.

Participating is easy. Buy the mp3 in the iTunes store or other online stores. It is a non commercial project. Funds go to five different charities.

The video above is the making of.

Originele post bij Osocio.

  1. 3

    Laatste keer dat ik Cage zag was in het “paard”..de hele tijd met zijn rug naar het publiek..de LUL.

    oeps:

    The last time i saw Nick Cage was in “Het paard” in the Hague. All the time, during his gig, he turned his back 2 the audiance…the prick.

  2. 5

    @Qwerty:
    Zie dat maar als de ‘hail mary’ aan John Cage, de “wave” tijdens het voetbal. Ook al zijn er veel mooiere dingen te doen met zoveel publiek, ze zullen altijd teruggrijpen naar ‘de klassiekers’. Als ze het even niet meer weten, dan toch. De rest is gewoon te specifiek, te lastig, vergt inside knowledge en velen zullen daar nooit de tijd voor nemen. Waar weer niets mis mee is. 4.33″ stilte op de radio in deze tijd vind ik speciaal en daarmee zeker aan te raden.

    Who knows what happens?
    De rest van John Cage luisteren we dan wel weer op gespecialiseerde radio en in de persoonlijke levenssfeer, toch?