Ga direct naar de inhoud.

`Linkse` columnisten willen vooral `linkse` mensen kapotschrijven…


`Linkse` columnisten willen vooral `linkse` mensen kapotschrijven…

Twit dit!
Terug naar het blog

20 Reacties

Naar reactieformulier

  1. Tom Boon | 10 February 2010 | 08:19

    Da’s eigenlijk al heel oud nieuws.

  2. Brian4all | 10 February 2010 | 09:07

    Nou, nou… om nou Shellcommissaris Wim Kok, Balkenendes vice-premier Wouter Bos en een Amerikaanse president “links” te noemen gaat wel erg ver! Naar eigen zeggen willen de columnisten hun juist “kapotschrijven” omdat ze niet langer links meer zijn.

  3. Taco Zip | 10 February 2010 | 09:54

    Linkse` columnisten,`linkse` mensen…
    Dat hele links-rechts sjabloon is een uiterst nutteloos geworden gereedschap.

  4. KJ | 10 February 2010 | 10:00

    Foei. Hoe durven mensen er een mening op na te houden buiten wat door hun partij-kader gedicteerd wordt. Schande !

  5. Bismarck | 10 February 2010 | 10:25

    Haha, Ellian is links?

  6. Stickmeister | 10 February 2010 | 10:36

    Lol, Afshin Ellian en Heleen Mees links? haha

  7. KJ | 10 February 2010 | 11:27

    He Ellian is wel Iranier, he ?! Die man heeft een beetje een kleurtje, een beetje een accent en als hij wil, kan hij heel, heel boos kijken. Dus is hij links. Of nou ja: misschien weet hij het nog niet, maar hij valt in elk geval onder de beschermende paraplu van links. Alle nobele wilden vallen immers onder de beschermende paraplu van links, of ze nu willen of niet.

    /Nog een gesubsidieerd baantje, meneer Ellian ?
    //Of anders een gesubsidieerd huisje in een Vogelaarwijk ?
    ///Kopje thee ?

  8. Klaplong | 10 February 2010 | 11:36

    @ Stickmeister

    Heleen Mees is van de PvdA, dat is inderdaad niet links, dat is gewoon heulemaal naks!

  9. Inkwith Barubador | 10 February 2010 | 11:38

    Het is mij sowiso een raadsel waarom er ook maar iemand “kapot” moet worden geschreven. Is het niet voldoende om het oneens met iemand te zijn en te schrijven waarom?

  10. Carlos | 10 February 2010 | 11:42

    Raar mens die Mees.

  11. Stickmeister | 10 February 2010 | 11:45

    @8

    Die Mees heeft totaal geen sociale opvattingen.
    Tegenwoordig de PVDA ook niet meer, dus dat klopt wel.
    Mees is helemaal lyrisch van de zogenaamde service maatschappij in Amerika.
    (rijke mensen laten arme mensen hun drankje brengen)

  12. Bismarck | 10 February 2010 | 13:08

    @7: Wat een rare redenering. Ellian is docent in Leiden, dus rechts. Verder valt hij onder de beschermende paraplu van de Burke-stichting, het ultra-rechtse complotclubje van Nederland.

  13. KJ | 10 February 2010 | 13:42

    @12; *klop klop voel voel* Ah! Volgens mij is je sarcasme-meter kapot. Of er moet een nieuw batterijtje in. Of je hebt een virus. Bel de systeem-administratie, zou ik zeggen.

  14. Klaplong | 10 February 2010 | 16:45

    @ Bismarck

    Niet alles waar jij het niet mee eens bent is meteen “ultra”. Overigens is het gebruik van dat woord niet bijzonder charmant, het staat zo opgefokt.

  15. su | 10 February 2010 | 17:13

    @14: Welke heb je dan liever: extreem-, radicaal-, aarts-, reactionair-?

  16. Klaplong | 10 February 2010 | 17:44

    @ su

    Haha, jaja, van dat pvv/sp taalgebruik daar zien we genoeg van.

  17. su | 10 February 2010 | 17:48

    @16: Komkom, je kunt moeilijk een denktank die pleit voor vergaande elitevorming gematigd- of vanilla-rechts noemen. Persoonlijk lijkt mij reactionair-rechts een redelijke omschrijving, niet?

  18. Klaplong | 10 February 2010 | 17:59

    @ su

    Vorming van de elite is niet hetzelfde als elitevorming. Het bewustzijn bijbrengen dat bij rechten ook plichten horen, is misschien in het huidige opinieklimaat “reactionair” maar daarmee wordt vooral de ernstige toestand van het huidige opinieklimaat bevestigd dan dat het betekenis heeft als het ter karakterisering wordt gebruikt door jou van een voor jou totaal onbekende club.

    Verder kan ik je vertellen dat het voor mij een bijzonder interessant discussieplatform is waar aandacht besteed wordt aan denkers die bijna in de ban zijn gedaan door de heersende klasse in het normale onderwijs. Niets mis mee.

    Su, het lijkt mij raadzaam dat je je beperkt tot de zaken waar je wél verstand van hebt.

  19. su | 10 February 2010 | 19:51

    Vorming van de elite is niet hetzelfde als elitevorming.

    Nee, maar de één impliceert de ander. Anders richt je je vorming op de maatschappij als geheel.

  20. Klaplong | 10 February 2010 | 23:15

    Weet je wat, laat ook maar!

Toegestane HTML-tags
Te gebruiken tags:
<a>: Link
<img>: Image
<br>: Regeleinde
<code>: Tekst in courier (alsof het code is)
<em>: Cursief
<strike>: Doorstrepen
<strong>: Vet
<sub>: Laag versprongen tekst
<sup>: Hoog versprongen tekst

Voorbeelden:
<a href="http://www.sargasso.nl">Linkje naar Sargasso</a>
<img src="http://www.sargasso.nl/plaatje.jpg">
<em>Cursieve tekst</em>

Voor gevorderden:
<img height="120" width="240" src="http://www.sargasso.nl/plaatje.jpg">

(Maximale breedte is 750 pixels)

* = verplicht